حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل نسل آینده Pro Display XDR را با تراشه A13 و واحد پردازش عصبی معرفی می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

مدت زمان زیادی می‌شود که نمایشگر خارجی کمپانی اپل عرضه شده است، اما شایعه‌ای حول نسخه بروز شده نمایشگر گران قیمت غول فناوری مطرح نشده بود. با این حال، 9to5Mac اکنون از منابع آگاه مطلع شده است که اپل درحال کار بر روی نسل آینده Pro Display XDR خود با تراشه اختصاصی A13 Bionic و همچنین موتور پردازش عصبی می‌باشد.

نمایشگر اپل Pro Display XDR با تراشه A13

اپل مشغول توسعه نمایشگر جدید خود با نام رمز J327 می‌باشد اما درحال‌حاضر جزئیات زیادی مربوط به مشخصات فنی آن در دسترس نیست. به گفته منابع مطلع اما، این نمایشگر دارای پردازنده ساخت اپل بوده که به‌احتمال فراوان مدل آن نیز A13 Bionic می‌باشد که پیش از این در سری آیفون 11 این شرکت نیز استفاده شده است.

در کنار تراشه A13، نمایشگر خارجی از موتور پردازش عصبی نیز برخوردار است که وظایف یادگیری ماشینی را تسریع می‌بخشد. اگرچه شایعات حاکی از آنست که اپل درحال کار بر روی نمایشگر ارزان‌تری برای کاربران عادی است، اما نمایشگر جدید خارجی با تراشه اختصاصی، احتمالاً مدل جدید و جایگزین Pro Display XDR فعلی خواهد بود.

در سال 2016، درست پس از توقف تولید Thunderbolt Display اپل، شایعات بیان داشتند که شرکت ساکن کوپرتینو درحال کار بر روی جایگزین این نمایشگر با وضوح بالا و GPU داخلی می‌باشد. درنهایت اما این شرکت نمایشگر خارجی خود را با نام Pro Display XDR و در سال 2019 عرضه کرد که برخلاف شایعات پیش‌بینی شده، با پردازنده‌گرافیکی همراه نبود.

Pro Display XDR با تراشه A13

Pro Display XDR با تراشه A13

گزارش امروز منابع 9to5Mac حاکی از آنست که اپل از برنامه‌های خود برای عرضه یک نمایشگر خارجی با تراشه اختصاصی، منصرف نشده است. وجود CPU/GPU در این نمایشگر می‌تواند به Macها کمک کند تا بدون استفاده از تمام منابع تراشه داخلی کامپیوتر، گرافیکی سطح بالا را ارائه دهند.

اپل همچنین می‌تواند قدرت تراشه نمایشگر را با پردازنده مک ترکیب کند و عملکرد بیشتری حتی برای اجرای کارهای گرافیکی سنگین فراهم کند. امکان دیگر استفاده از این تراشه، افزودن برخی از ویژگی‌های هوشمند به Pro Display XDR مانند AirPlay است.

به‌خاطر داشته باشید که برنامه‌های اپل ممکن است تغییر کنند، همانطور که اولین Pro Display XDR هرگز از تمام ویژگی‌هایی که شایعات مربوط به آن مطرح شده بود، برخوردار نبود. برنامه‌های اپل برای عرضه این نمایشگر خارجی جدید نیز تاحدودی ناشناخته است و نمی‌توان برای آن نظر قطعی داد.

اپل جزئیات نمایشگر XDR آيپد پرو بر اساس فناوری mini-LED را ارائه داد

نظر شما راجع‌به ارائه نمایشگر Pro Display XDR اپل با تراشه سال گذشته خود یعنی A13 Bionic و واحد پردازش عصبی به‌منظور برداشتن بار اضافی از روی پردازنده مک متصل به آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی