حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت مجازی جدید سونی بعد از پلی استیشن ۵ معرفی می شود

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | سونی، شایعات، واقعیت مجازی

شرکت سونی در زمان رونمایی اولیه از کنسول جدید پلی استیشن، اعلام کرد که این دستگاه از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن پشتیبانی می کند و کاربران بدون نگرانی می توانند به تجربه بازی های VR در نسل آینده بپردازند. ما می دانیم که هدست واقعیت مجازی جدید سونی بعد از پلی استیشن ۵ معرفی می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هدست واقعیت مجازی جدید سونی

هدست واقعیت مجازی جدید سونی

هدست واقعیت مجازی جدید سونی

این موضوع کاملا منطقی است، چرا که کنسول جدید این شرکت با تمام بازی های PS4 سازگار است و با پشتیبانی از قابلیت Backward Compatibility به راحتی قادر به اجرای عناوین قدیمی خواهد بود. به همین خاطر، پشتیبانی PS5 از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن چندان عجیب نیست. با این وجود، چند ماهی است که شایعات زیادی در رابطه با معرفی و عرضه مدل جدید آن به چشم می خورد و آن طور که به نظر می رسد، سونی با ارتقای PSVR قصد دارد تا نسل بعدی این هدست را به زودی راهی بازار کند.

بر اساس گفته های بلومبرگ، سونی در نسل نهم به دنبال عرضه مدل جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن است که البته نباید منتظر عرضه همزمان آن با پلی استیشن 5 باشیم. این وب‌سایت اعلام کرده PSVR جدید به احتمال قوی مدتی پس از کنسول PS5 عرضه خواهد شد. با استناد به این گفته ها می توان انتظار داشت که این دستگاه جدید در تاریخ نامشخصی از سال 2021 و حتی 2022 در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

در حال حاضر جزئیات زیادی درباره مدل جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن ارائه نشده است. این وب‌سایت به صراحت عنوان نکرده که مدل جدید به معنی طراحی مجدد این هدست است و یا تغییرات جزئی در سخت افزار و سنسورهای حرکتی و صفحه نمایش آن ایجاد خواهد شد. برای مثال، سونی در سال میلادی 2017 مدل جدیدی از این هدست با شماره  CUH-ZVR2 را راهی بازار کرد که شاهد بهبود کابل اتصال، ارتقای جزئی پردازنده و پشتیبانی آن از HDR بودیم.

صرف نظر از این گفته ها، بدیهی است که عرضه مدل جدید باعث تداوم حیات تکنولوژی واقعیت مجازی در صنعت بازی های ویدیویی خواهد شد. طبق آخرین گزارش ها، سونی در طول چهار سال گذشته بالغ بر ۵ میلیون PSVR به فروش رسانده و در کنار آن، عناوین انحصاری Cockney caper Blood & Truth و Astro Bot Rescue Mission نیز فروش خوبی را تجربه کرده اند. با این حال، مدل اصلی واقعیت مجازی پلی استیشن کم کم از دور رقابت خارج می شود. این دستگاه با وضوح تصویر 1080 در 960 و میدان دید 100 درجه ای به طور قابل توجهی از سایر هدست های جدید واقعیت مجازی ضعیف تر است. به همین دلیل، ارتقا دستگاه و عرضه مدل جدید می تواند آن را بار دیگر به عرضه رقابت بازگرداند.

کنسول های نسل نهم پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد. شایعات به عملکرد بهتر PS5 در مقایسه با ایکس باکس جدید اشاره دارند.

نظر شما درباره هدست واقعیت مجازی جدید سونی چیست؟ منتظر آن هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

دوستان به نظرتون الان زمان خوبی برای خرید منزل هست؟؟

CAT

خوبه

Aпɢεʟ

نمی‌دونم این چند شب ساعت خوابم بهم ریخته 😣چرا به کدامین گناه؟😢

Milad7

خوبه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)