حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موجودی تراشه Kirin 9000 محدود است؛ اما P50 Pro به آن مجهز می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، هواوی

هواوی هم اکنون با مشکلات فراوانی مواجه است. به غیر از افت فروش و سهام و همچون تبلیغات منفی گسترده، این کمپانی با معضل جدی تأمین قطعات، به ویژه تراشه‌های گوشی‌های خود مواجه است. به همین ترتیب، زمزمه‌های استفاده از تراشه Snapdragon 888 LTE در گوشی‌های هواوی وجود دارد. اما با این حال، به نظر می‌رسد که موجودی تراشه Kirin 9000 رو به اتمام است. اما این موجودی، همچنان برای تأمین برخی نسخه‌های P50 Pro کافی است.

موجودی تراشه Kirin 9000 رو به اتمام است؛ اما احتمالاً هواوی در P50 Pro از آن استفاده می‌کند 

هواوی سال گذشته برای اولین بار، در سری Mate 40 خود از تراشه Kirin 9000 رونمایی کرد. این تراشه که با لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC ساخته شده است، یکی از قوی‌ترین تراشه‌های سال گذشته بود. ما پیش از این، در مورد اتمام تراشه‌های هواوی به دلیل تحریم و مشکلات متعدد موجود برای این کمپانی گفته بودیم.

 

تراشه های Kirin هواوی امسال تمام خواهد شد

 

حال به نظر می‌رسد که این مشکل، سری P50 را خیلی تهدید نمی‌کند. به نقل از Phonearena، سال گذشته وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، با صدور دستوری مانع از تجارت ریخته گری‌های همکار با کمپانی Huawei شد. پیش از اجرای این دستور، هواوی دومین مشتری بزرگ TSMC بود. مشتری اول این شرکت توسعه نیمه هادی، اپل است. پس از اعمال این تحریم‌ها، هواوی تنها موجودی محدودی از تراشه پرچمدار خود، یعنی Kirin 9000 دارد.

به همین ترتیب، موجودی تراشه Kirin 9000 رو به اتمام می‌باشد. اما طبق گزارشات مختلف، هواوی قصد استفاده مجدد از این تراشه‌ها را دارد. تراشه مورد اشاره، در سری P50 استفاده خواهد شد. سری پرچمدار P هواوی، معمولاً در فصل بهار رونمایی می‌شد. اما به دلیل مشکلاتی در تأمین قطعات، این امر به وقوع نپیوست. به هین علت، احتمالاً در تاریخ ٧ مرداد شاهد این اتفاق خواهیم بود. احتمالاً هواوی حتی نتواند موجودی Kirin 9000 را برای P50 Pro تأمین کند. با این حال، شاید در برخی از نسخه‌های P50 Pro، شاهد به کارگیری این تراشه اختصاصی باشیم. اما این گوشی، مطمئناً آخرین دستگاه عرضه شده با تراشه ۵ نانومتری Kirin 9000 خواهد بود. چرا که موجودی تراشه Kirin 9000 در همین سری تمام خواهد شد.

هواوی P50 Pro Plus، هنوز قطعی نیست. اما انتظار می‌رود که این گوشی، آخرین امید هواوی برای رقابتی جانانه با پرچمداران امسال سامسونگ، شیائومی و اپل باشد. هواوی P50 نیز با تراشه Snapdragon 888 4G در ماه سپتامبر (حدود ٢ ماه دیگر) روانه بازار خواهد شد. سری Mate 50 نیز طبق روال سابق، در سه ماهه آخر هر سال میلادی رونمایی می‌شد. اما مانند آنچه که قبلاً گفته بودیم، احتمالاً این سری با تأخیر معرفی خواهد شد.

 

سری Mate 50 هواوی کنسل نشد: عرضه با تاخیر

 

اگر ایالات متحده آمریکا هواوی را در لیست تحریم‌ها قرار نداده بود، مطمئناً هواوی بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان بود. چرا که با وجود تحریم‌ها، این کمپانی نیز توانسته بود چنین مقامی را کسب کند. اما در عوض، هواوی هم اکنون در رتبه هفتم است که پسرفت چشمگیری است. هر سه نسخه خانواده P50، مجهز به HarmonyOS خواهند بود.

نظر شما در مورد استفاده مجدد از Kirin 9000 در P50 Pro چیست؟ آیا موجودی این تراشه برای تأمین P50 Pro کافی خواهد بود؟ بیشتر منتظر کدام پرچمدار امسال هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️