حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا دیگر شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون ۷۸۰ کوالکام در گوشی های هوشمند نیستیم؟

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

آیا تابحال به این موضوع دقت کرده‌اید که چرا تعداد کمی از گوشی های هوشمند از تراشه اسنپدراگون ۷۸۰ کوالکام استفاده می‌کنند؛ حتی باوجود اینکه شرکت سازنده آن را به‌عنوان یک تراشه اصلی برای سال 2021 معرفی کرده است؟ ممکن است توضیح خوبی درباره علت این موضوع وجود داشته باشد.

علت عدم بهره‌گیری گوشی ها از اسنپدراگون ۷۸۰ کوالکام چیست؟

به‌تازگی یکی از مدیران شیائومی در حساب Weibo خود ادعا کرده است که ظرفیت ناکافی، باعث کم شدن تعداد دستگاه‌های استفاده کننده از اسنپدراگون 780G شده است و گفته می‌شود که این تراشه حتی دیگر تولید نیز نمی‌شود.

به گزارش androidauthority، ما از کوالکام در این باره سوال کرده‌ایم.

مقامات اجرایی درمورد دلیل دشوار یافتن اسنپدراگون ۷۸۰ توضیحاتی ارائه ندادند. با این حال، این محصول با استفاده از یک فرایند تولید 5 نانومتری تولید شده است که همچنان به‌عنوان یک تراشه برتر درنظر گرفته می‌شود و درنتیجه تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. کمبود تراشه جهانی را با یک رقابت شدید برای عرضه پردازشگرهای 5 نانومتری ترکیب کنید(A14 اپل و اسنپدراگون 888 کوالکام دو نمونه برجسته هستند) و متوجه می‌شوید که توجیه وجود 780G ممکن است کمی دشوار باشد.

استفاده از اسنپدراگون ۷۸۰ در گوشی ها

استفاده از اسنپدراگون ۷۸۰ در گوشی ها

با این حال، به‌نظر می‌رسد کوالکام درحال‌حاضر راه‌حلی در دستان خود دارد. Snapdragon 778G که اخیراً معرفی شده است، اگرچه از یک فرایند ضعیف‌تر 6 نانومتری بهره می‌برد، اما بسیاری از ویژگی‌های 780G را ارائه می‌دهد. این تراشه به‌اندازه نمونه‌های ۵ نانومتری قدرتمند نیست، اما قدرت کافی دارد تا فروشندگان گوشی‌های هوشمند مانند شیائومی، موتورولا و اوپو را به استفاده از آن ترغیب کند، بدون اینکه احساس کنند گام قابل‌توجهی را به عقب برداشته‌اند. در هنگام استفاده از این دو پردازنده، حتی ممکن است تفاوت در اجرای اپلیکیشن‌های روزمره را در آنها متوجه نشوید.

البته سوال اصلی اینجاست که آیا گوشی های دیگری را که از تراشه اسنپدراگون ۷۸۰ بهره می‌برند، در آینده مشاهده خواهیم کرد یا خیر. پاسخ این سوال در مقطع زمانی حال، کمی دشوار است. اگر مشکلات پیرامون تولید گریبان‌گیر تولیدکننده‌ها باشد، پاسخ کلی اینست که آیا ساخت تراشه‌های ۵ نانومتری به‌اندازه نیاز و با سرعت کافی صورت می‌گیرد که در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد یا خیر. مشکلات گسترده تولید می‌تواند “تسویه حساب” با 778G باشد که راه‌حل جایگزین آن، استفاده از تراشه رده‌پایین‌تر و یا کنار گذاشتن کامل دستگاه‌های استفاده‌کننده از آن خواهد بود.

اسنپدراگون ۷۸۰ | Snapdragon 780 کوالکام رسما معرفی شد

نظر شما راجع به عدم استفاده شرکت‌ها از تراشه اسنپدراگون ۷۸۰ در گوشی های خود به‌علت کمبود این تراشه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

اسپم
همین الان آپدیت اندروید ۱۱ و می یو آی ۱۲.۵ برا نوت هشت پرو اومد 😐😐
آپلود هم خطا میده نمیتونم بفرستم

ali_s

باور نمیشه انقد یهویی ولی میترسم آپدیت کنم
به نظرتون آپدیت کنم؟

Alireza3000

برا می ناین تی پرو منم امروز ظهر اومد رام اروپا هستم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی