حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Whitechapel گوگل نیز به پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 مجهز می‌شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، گوگل

گوگل امسال از سری Pixel 6 خود رونمایی می‌کند. در همین حین، زمزمه‌های رونمایی از تراشه اختصاصی گوگل برای استفاده در گوشی‌های این سری، یک خبر جذاب است. اسم رمز این تراشه، Whitechapel است. حال بر اساس جدیدترین اخبار، به غیر از تراشه Exynos 2200، تراشه Whitechapel گوگل نیز از پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 بهره مند خواهد شد.

تراشه Whitechapel گوگل به پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 مجهز خواهد شد

صبح امروز، در مورد تصویر زنده منتشر شده از گوشی Pixel 6 Pro صحبت کردیم. این تصویر زنده، با این که به نظر نمی‌رسد واقعی باشد اما حداقل جزئیات جذابی را از این گوشی در اختیار ما می‌گذارد.

 

گوگل پیکسل ۶ پرو را در تصاویری زنده و واضح تماشا کنید!

 

حال بر خلاف ظاهر، قرار است به باطن سری Pixel 6 بپردازیم. به گزارش Mysmartprice، گفته می‌شود که گوگل در حال توسعه تراشه اختصاصی خود است. این تراشه اختصاصی، در نسل بعد گوشی‌های Pixel استفاده می‌شود. حال یک شایعه جذاب و جدید از این تراشه منتشر شده است. این شایعه، مبنی بر استفاده از پردازنده گرافیکی AMD در تراشه اختصاصی گوگل است. این همان برنامه‌ای است که سامسونگ نیز قصد پیاده سازی آن را در نسل بعد تراشه‌های Exynos دارد. ظاهراً این امر، یک تصمیم جدی از سوی گوگل است. چرا که طبق شایعات، گوگل قصد دارد تا بهترین عملکرد را با استفاده از این تراشه‌ها به سری Pixel 6 خود بیاورد. پیش از این ما در مورد تراشه اختصاصی گوگل با اسم رمز Whitechapel صحبت کرده بودیم.

 

پیکسل ۶ با تراشه اختصاصی Whitechapel گوگل ارایه خواهد شد؟ ادعای ۵ سال آپدیت اساسی اندروید!

 

با این حال، ما اطلاعات دقیقی در مورد این تراشه نداریم. اما در پست مربوط به تصویر زنده Pixel 6 Pro، از برخی مشخصات آن صحبت کرده بودیم. سامسونگ و AMD، مدتی پیش اعلام کردند که قصد استفاده از پردازنده گرافیکی RDNA 2 را در تراشه اگزینوس پرچمدار بعدی دارند. قبل‌تر، ما در مورد نتیجه تست پردازنده گرافیکی RDNA 2 تراشه اگزینوس پرچمدار بعدی صحبت کرده بودیم. بر اساس این گزارشات، این تراشه قرار است عملکرد بهترین نسبت به اسنپدراگون ٨٩۵ داشته باشد.

 

پردازنده گرافیکی RDNA 2 تراشه اگزینوس بعدی، تا ۳٠ درصد از نسل فعلی پردازنده گرافیکی Mali بهتر است

 

با توجه به این موضوع، بعید نیست که گوگل هم بخواهد شانس خود را امتحان کند. بنابراین، قدرت بیشتر تراشه اختصاصی Whitechapel، می‌تواند خبر جذابی باشد. اخبار قبلی، می‌گویند که گوگل تمرکز زیادی در بخش هوش مصنوعی دارد. بخش‌های یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و هوش مصنوعی، همگی متکی به GPU و یا NPU هستند. و چه گزینه‌ای بهتر از یک پردازنده گرافیکی قدرتمند برای تراشه اختصاصی گوگل!؟ به همین دلیل است که ما به وقوع پیوستن این موضوع را بعید نمی‌دانیم.

تراشه Whitechapel گوگل

اما اگر این خبر صحت داشته باشد، گوگل به چهارمین تولید کننده بزرگ جهان در بخش تولید تراشه‌های اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار تبدیل می‌شود. پیش از این، اپل، سامسونگ و هواوی دست به چنین عملی زده بودند. ما هنوز هیچ خبری از عملکرد این تراشه نداریم. هر اتفاقی ممکن است از سوی گوگل و تراشه اختصاصی آن رخ بدهد. اما هرچه که باشد، قطعاً استفاده از یک تراشه اختصاصی قدرتمند با چنین مزایایی، بسیار بهتر از استفاده از یک تراشه میان رده کوالکام است! با وجود یک تراشه اختصاصی، عملکرد Pixel 6 به شدت چشم نواز خواهد بود. چرا که سازنده اندروید، می‌داند که با یک تراشه اختصاصی چه کند! در نهایت، استفاده از پردازنده گرافیکی و مرکزی قدرتمند در کنار بهینه سازی‌های نرم افزاری مختلف، می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های کاربری اندروید را در اختیار کاربران قرار دهد.

فکر می‌کنید که گوگل از پردازنده‌های گرافیکی AMD استفاده می‌کند؟ آیا گوگل را بابت این عمل تحسین می‌کنید؟ تا چه حد بر روی عملکرد تراشه Whitechapel گوگل حساب باز کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اوووف چه شود…🔥🔥
تراشه ساخت خودش و با گرافیک AMD و ۵ سال آپدیت نرم افزاری.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️