حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک GeekBench تراشه Tensor G4 گوگل نتایج عجیبی نشان می‌دهد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، گوگل

شایعات منتشرشده در مورد تراشه گوگل تنسور G4 نشان می‌دهد که ممکن است ارتقاء قابل توجهی نسبت به تراشه گوگل تنسور G3 نباشد. در حقیقت باید بگویم که بنچمارک GeekBench تراشه Tensor G4 گوگل نتایج عجیبی نشان می‌دهد.

بنچمارک GeekBench تراشه Tensor G4 گوگل

اگرچه شواهد محکمی برای تایید این داده‌ها وجود ندارد، اما یک نتیجه بنچمارک Geekbench برای چیپست جدید گوگل، رصد شده است. این تراشه احتمالاً Tensor G4 باشد اما هنوز چیزی قطعی نیست.

اسم رمز دستگاهی که این نتیجه روی آن ثبت شده است، Google Tokay است. مشخص نیست که «توکای» دقیقا کدام گوشی این شرکت خواهد بود. احتمالات ممکن شامل Pixel 9، 9 Pro یا Pixel Fold 2 می‌شود.

این لیست نشان می‌دهد تراشه مذکور دارای یک هسته Cortex-X4 یا X5 با فرکانس 3.1 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A7xx با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A5xx با فرکانس 1.95 گیگاهرتز است.

به این ترتیب تعداد کل هسته های CPU به 8 عدد می رسد که یک هسته کمتر از 9 هسته در Tensor G3 است. بنابراین ما مطمئن نیستیم که آیا این تراشه واقعاً Tensor G4 است یا خیر. برای پردازش گرافیکی، پردازنده Arm Mali G715 اینجا حضور دارد. محصول مورد تست دارای 8 گیگابایت حافظه رم است.

نتایج ضعیف‌تر نسبت به تنسور G3 بسیار عجیب است

نتایج ثبت شده نیز در مقایسه با Tensor G3 ضعیف است. تراشه فعلی گوگل می تواند به راحتی امتیاز تک هسته‌ای 1268 و چند هسته‌ای 3510 را ثبت کند، اما تراشه جدید تنها می تواند به 1082 تا 1024 در تست تک هسته‌ای و 3121 تا 2788 در تست چند هسته‌ای برسد. این دلیل دومی است که شاید این تراشه همان تنسور جی ۴ مورد انتظار نباشد.

انتظار می رود Tensor G4 از همان فرآیند تولید +4LPP مشابه Exynos 2400 سامسونگ استفاده کند. در حالی که Exynos 2400 می تواند رقیب تراشه‌های پرچمدار Qualcomm و MediaTek باشد، هنوز مشخص نیست که Tensor G4 به همان سطح عملکرد برسد یا خیر.

پیش‌تر شایعه شده بود که نسخه بعدی تراشه Tensor به صورت سفارشی توسط گوگل طراحی و توسط TSMC ساخته خواهد شد. این باید به عملکرد و کارایی بهتر منجر شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید تراشه تنسور جی ۴ می‌تواند تراشه جذابی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)