حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت نوکیا از Oppo به دلیل استفاده بدون اجازه از حق اختراع این شرکت

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اوپو، نوکیا

استفاده از حق اختراع یک شرکت و بدون اجازه آن، مسلما کار پسندیده ای نیست. به جز بحث اخلاقی، بحث مبالغ عظیمی پول هم در میان است. از بزرگترین شکایت های دنیای موبایل که شامل اپل و سامسونگ می شد بگیرید تا دیگر درگیری های ریز و درشت را شاهد بوده ایم. این بار شاهد شکایت نوکیا از Oppo به دلیل استفاده بدون اجازه از حق اختراع این شرکت هستیم.

شکایت نوکیا از Oppo

چندین سال است که نوکیا با درجات مختلفی از موفقیت از شرکت های مختلف در سراسر جهان شکایت کرده است. در جایی برنده می شود و در جایی موفق نمی شود. مثلا این شرکت موفق شد در رقابت با Lenovo و Daimler (صاحب برند مرسدس بنز) برنده باشد. نتیجه نبردی که این برندها را مجبور به پرداخت غرامت اضافی برای نقض حق ثبت اختراع می کند. آنها همچنین به توافق نامه های صدور مجوز برای استفاده از فن آوری هایی که مالکیت معنوی نوکیا است، رسیدند.

تا همین اواخر، در روابط اوپو و نوکیا همه چیز خوب بود و شرکت چینی به طور منظم برای استفاده از حق ثبت اختراع غول فنلاندی حق السهم پرداخت می کرد. اما پس از آن و به دلایلی نامشخص، اوپو از تمدید قرارداد صدور مجوز در سال ۲۰۱۸ برای اجازه استفاده از تعدادی حق اختراع امتناع کرد. ما نمی دانیم دلیل این موضع گیری شرکت چینی چیست.

نوکیا به نوبه خود، ادعا می کند که اوپو به استفاده از فناوری بدون توافق نامه مجوز مربوطه ادامه می دهد که حقوق آن را نقض می کند و باید پاسخگوی این امر باشد. این شرکت در چهار کشور آلمان، فرانسه، انگلیس و هند مراحل قانونی را علیه این شرکت چینی آغاز کرد.

این شرکت فنلاندی می گوید که مذاکرات با اوپو برای تمدید توافق نامه های صدور مجوز در حال انجام بود، اما متأسفانه شرکت “پیشنهادهای منصفانه و منطقی” آن ها را رد کرد. این دادگاه یک اقدام شدید و قهری است، زیرا چینی ها حاضر به حل و فصل اختلافات دوستانه نبودند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید برنده این اختلاف کدام برند است؟ چندی پیش سامسونگ و نوکیا برسر استفاده از حق اختراع نوکیا به توافق رسیدند.

توافق سامسونگ و نوکیا برای استفاده از حق اختراع استاندارد ویدیویی نوکیا

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

کاری ب اینکه حق کدومه ندارم
ولی چینی ها خودشون از خودشون خجالت نمیکشن اینقدر کپی کاری
بعد ی نفر ازشون طرفداری هم میکنه عامو اونا تو منو امسال مارو نوچه خودشون هم نمیدونن عجبا

m.b

موقع جفنگیات گفتن لااقل متن خبرو بخونید… اوپو بخاطر کپی کاری ازش شکابت نشده، یه حق پتنتی رو سالیانه پرداخت میکرده که سر مبلغش با نوکیا به مشکل خورده و پولی رو که بابت استفاده از اون پتنت قبلاً سالیانه میداده دیگه نداده…
راست میگن ترول ها اکثرا بی‌سواد و عجولن… متن رو هم نخونده میاید جفنگ میگید دل ملت شاد میشه😂🤦‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)