حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکست ویوو از نوکیا در نبرد قضایی و بسته‌شدن فروشگاه آنلاین آن در آلمان

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | نوکیا، ویوو

فروردین امسال بود که دادگاه منطقه‌ای مانهایم آلمان، در یک پرونده ثبت اختراع رای را به نفع نوکیا و علیه Vivo صادر کرد. این برند چینی در تلاش بود تا اختلاف با نوکیا را با شرایط منصفانه حل کند. این شرکت فنلاندی قبلاً بر علیه OPPO و OnePlus پیروز شده بود که منجر به ممنوعیت فروش دستگاه‌های این برند در آلمان شد. حالا و با شکست ویوو از نوکیا در نبرد قضایی، شاهد بسته‌شدن فروشگاه آنلاین آن در آلمان هستیم.

شکست ویوو از نوکیا در نبرد قضایی

ویوو سومین شرکتی است که تحت تأثیر اختلافات ثبت اختراع با وکیا قرار گرفته است. بد نیست بدانید که پرونده نقض پتنت از طرف نوکیا یعنی تامین کننده تجهیزات فنلاند است. نباید این را با HMD Global که صاحب کسب و کار گوشی های هوشمند برند Nokia است، اشتباه بگیریم.

ظاهرا Vivo حق ثبت اختراع مربوط به اتصالات WLAN را در تلفن های هوشمند خود نقض کرده است. دادگاه های آلمان این اختلاف را به نفع نوکیا صادر کرده اند. این همان حق‌اختراعی است که بر OPPO و OnePlus تأثیر گذاشت. Vivo می‌توانست به فروش گوشی‌های خود در آلمان و با دستیابی به یک توافقنامه مجوز با نوکیا ادامه دهد، اما این شرکت تصمیم گرفت از این کار انصراف دهد.

لوگو ویوو

لوگو ویوو

به دلیل این نقض حق ثبت اختراع، Vivo وب سایت خود را در آلمان بسته است. این بدان معنی است که مشتریان در کشور دیگر نمی توانند محصولات این برند را تا اطلاع ثانوی خریداری کنند.

وب سایت آلمان ویوو یادداشت کوتاهی در صفحه اصلی خود قرار داده است که احتمالاً به خداحافظی اشاره می کند. در متن ترجمه شده آمده است که

محصولات Vivo و اطلاعات مربوط به آنها در وب سایت آلمانی آنها موجود نیست. کاربران فعلی Vivo می‌توانند همچنان به خدمات مشتریان خود اعتماد کنند و همچنین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده را دریافت کنند.

شایان ذکر است که وب سایت آلمانی ویوو به صراحت دلیل بسته شدن فروشگاه خود و موقتی یا دائمی بودن این حرکت را ذکر نکرده است.

نظر شما درباره نقص حق اختراع توسط برندهای چینی چیست؟ البته که نقص حق اختراع فقط توسط این برندها صورت نمی‌گیرد و یک موضوع تقریبا رایج در دنیا است، متاسفانه!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)