حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توافق سامسونگ و نوکیا برای استفاده از حق اختراع استاندارد ویدیویی نوکیا

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، نوکیا

نوکیا و سامسونگ در مورد مجوز ثبت اختراعات نوکیا به توافق رسیده اند. بر اساس این معامله، سامسونگ در ازای پرداخت حق امتیاز، به نوآوری های نوکیا در استانداردهای ویدیویی دسترسی پیدا خواهد کرد. این به نوکیا کمک می کند تا هزینه های توسعه خود را جبران کند.

توافق سامسونگ و نوکیا

به گزارش neowin و طبق بیانیه ارائه شده توسط نوکیا، مفاد توافق نامه بین دو طرف محرمانه است، از جمله حق امتیازاتی که سامسونگ باید به شرکت فنلاندی پرداخت کند. به همین دلیل متاسفانه هنوز نمی دانیم چه حق اختراع ویدیویی در بین بوده یا اینکه مبلغ این توافقنامه چقدر بوده است.

طی ۲۰ سال گذشته، نوکیا ۱۲۹ میلیارد یورو در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده است و در حال حاضر 20،000 خانواده ثبت اختراع از جمله 3500 خانواده ثبت اختراع را که برای 5G ضروری است، در اختیار دارد.

جنی لوکاندر، رئیس فناوری نوکیا، در مورد این معامله گفت:

“ما خوشحالیم با سامسونگ به توافقاتی دست یافته ایم که سرمایه گذاری های چند دهه ای نوکیا در زمینه تحقیق و توسعه و مشارکت در استانداردهای فن آوری چندرسانه ای و ویدئویی را تایید می کند.”

نوکیا گفت که نوآوری های خود را به صورت “عادلانه، منطقی و بدون تبعیض” صادر می کند. با انجام بیشتر کارهای سنگین توسط نوکیا، شرکتهای دیگر می توانند با پرداخت هزینه کمتر از هزینه انجام تحقیقات و توسعه خود، مجوز این فن آوری ها را بگیرند.

شرکت دیگری که سامسونگ از آن حق ثبت اختراع گرفته، اریکسون است. در ماه دسامبر، اریکسون شکایتی را علیه شرکت کره جنوبی به دلیل نقض شرایط این قرارداد تنظیم کرد. حادثه مشابهی در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد، اما پس از دو سال، سامسونگ سرانجام ۶۵۰ میلیون دلار، به علاوه حق امتیاز سالیانه به اریکسون پرداخت.

نظر شما درباره این توافق سامسونگ و نوکیا چیست؟ متاسفانه جزئیاتی زیادی درباره آن علنی نشده ولی قطعا خبر خوبی برای فنلاندیِ پیرِ دنیای موبایل است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)