حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع نوکیا برای گوشی با دوربین چرخان عجیب و جالب

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | حق اختراع، نوکیا

این داستان دوربین چرخان در موبایل یکی از موارد جالب توجه در حق اختراع و حتی محصولات برندها مختلف است. مثلا ما چندی پیش مشابه با این حق اختراع جدید نوکیا، یک حق اختراع از شیائومی دیدیم که کلیت مکانیسم دوربین یکسان به نظر می رسد. امروز اما وقت آن است که حق اختراع نوکیا برای گوشی با دوربین چرخان عجیب و جالب را ببینیم.

حق اختراع نوکیا برای گوشی با دوربین چرخان حساس به صدا

نوکیاحق اختراع تلفن هوشمندی را با یک دوربین چرخان واقعا عجیب به ثبت رسانده است. این حق ثبت اختراع در USPTO (اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده) مشاهده شده است.

این اولین گوشی هوشمند با دوربین چرخان نخواهد بود. ما تاکنون مدلهای مختلفی با دوربینهای بازشو و چرخان دیده ایم. با این حال، این طرح کمی متفاوت از آنچه که ما عادت کرده ایم، خواهد بود. در حقیقت تلفن های هوشمند نوکیای آینده ممکن است یک دوربین چرخشی واقعاً عجیب داشته باشد.

نوکیا ممکن است مجموعه دوربینی داشته باشد که در بالای گوشی ۳۶۰ درجه بچرخد. لنز دوربین در یکی از لبه های ماژول قرار دارد و بر اساس منبع صوتی قادر به تغییر جهت است.

به نظر می رسد برای ردیابی منبع صوتی، چند میکروفون در این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده است. تلفن البته این کار را به صورت خودکار انجام خواهد داد. به این ترتیب دوربین از هر کسی که صحبت می کند فیلم برداری خواهد کرد.

ما واقعاً مطمئن نیستیم که چگونه این کار در عمل انجام می شود. این ماژول قادر به چرخش ۳۶۰ درجه است، اما ظاهراً قادر به چرخش به بالا و پایین نخواهد بود. تا زمانی که مجبور باشید از خود فیلم بگیرید، می تواند مفیدتر از فیلمبرداری بدون دوربین چرخان باشد، اما نه به اندازه تصور نوکیا.

خب وقتی افراد بیشتری صحبت می کنند، این چگونه کار می کند؟ آیا این امکان وجود دارد که فقط روی صدایی از یک شخص تمرکز کند و مدام از آن شخص فیلمبرداری کند؟ سوالات زیادی در این زمینه به ذهن خطور می کند. ما همچنین دوست داریم بدانیم که گوشی این چنینی چقدر مقاومت خواهد داشت

بله عامل مقاومت این فرم فکتور نیز وجود دارد. این واقعیت که کل قسمت بالای تلفن در حال حرکت است، ممکن است برای دوام مناسب نباشد. شکستن ماژول دوربین اگر تلفن بیفتد احتمالاً چندان سخت نخواهد بود. هرچند ممکن است نوکیا برای آن راه حلی ارایه کند یا طراحی بدنه دوام بیشتری نسبت به آنچه به نظر می رسد داشته باشد.

شایان ذکر است که در این مرحله فقط یک حق ثبت اختراع است. شرکت ها انواع دستگاه ها را ثبت اختراع می کنند و این تضمین نمی کند که این دستگاه ها آن را به بازار عرضه کنند. ما واقعاً شک داریم که نوکیا چنین چیزی تولید خواهد کرد، اما باید منتظر ماند و دید.

نظر شما چیست؟ این طرح جسور نوکیا را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

جالبه اگر از روی موقعیت صدا بچرخه به سمت کسی که حرف میزنه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)