حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت نوکیا از Oppo برای نقض حق اختراع این شرکت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، نوکیا

شرکت‌های مختلف حقوق اختراع متنوعی را در اختیار دارند. گاهی اوقات اجازه استفاده از آن ها را به دیگر برندها نمی‌دهند و گاهی امتیاز استفاده از آن را می‌فروشند و کسب درآمد دارند. در هر صورت که باشد، استفاده غیرقانونی از حقوق اختراع یک شرکت می‌تواند با اقدام قضایی مواجه شود. در همین راستا شکایت نوکیا از Oppo برای نقض حق اختراع این شرکت در بازارهای بیشتر به جریان افتاده است.

شکایت نوکیا از Oppo

نوکیا در حال حاضر Oppo و OnePlus که هر دو زیر مجموعه BBK Electronics هستند را به دلیل نقض حق اختراع از بازار آلمان خارج کرد. دادگاه آلمان دو شکایت متوالی را به نفع این شرکت فنلاندی رای داد و این برندهای چینی از بازار مذکور محروم شدند.

حدود یک سال و سه ماه پیش بود که نوکیا به نوبه خود، ادعا کرد اوپو به استفاده از فناوری بدون توافق نامه مجوز مربوطه ادامه می دهد که حقوق این شرکت را نقض می کند و باید پاسخگوی این امر باشد. این شرکت در چهار کشور آلمان، فرانسه، انگلیس و هند مراحل قانونی را علیه این شرکت چینی آغاز کرد.

بر اساس گزارش جدید، نوکیا اکنون از اوپو در استرالیا و به دلیل نقض SEP (پلتفرم فعال‌سازی خدمات) نوکیا که فناوری‌های 4G و 5G را پوشش می‌دهد، شکایت کرده است. دادگاه آلمان فروش اوپو را بر همین اساس متوقف کرد، بنابراین ممکن است شاهد ممنوعیت مشابه برای این برند در استرالیا و سایر بازارها باشیم.

نوکیا در حال حاضر از اوپو در سایر کشورهای اروپایی و آسیایی پس از اتمام قرارداد ثبت اختراع بین دو شرکت در سال 2021 شکایت کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این دادگاه‌ها به کجا می‌رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)