حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Snapdragon 888 تاکنون بر روی بیش از ١٣٠ مدل گوشی استفاده شده است!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

تراشه Snapdragon 888، یک تراشه بسیار محبوب برای سازندگان گوشی‌های هوشمند است. این چیپست، در حال حاضر از آخرین تراشه‌های پرچمدار کوالکام می‌باشد. ساخت اسنپدراگون ٨٨٨، بر عهده سامسونگ می‌باشد. حال، به نظر می‌رسد که با توجه به محبوبیت بالای تراشه Snapdragon 888، این محصول بر روی بسش از ١٣٠ مدل گوشی هوشمند به کار گرفته شده است.

تراشه Snapdragon 888 و توسعه بالای هوش مصنوعی کوالکام

اسنپدراگون ٨٨٨، یک تراشه ۵ نانومتری است که در اواخر سال گذشته میلادی، رسماً از سوی کوالکام رونمایی شد. این تراشه، برای اولین بار، در آخرین روزهای سال ٢٠٢٠ میلادی بر روی شیائومی Mi 11 برای اولین بار استفاده شد و سر و صدای زیادی را به پا کرد.

 

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

 

اما یک گزارش جدید در مورد گستردگی استفاده از تراشه پرچمدار کوالکام منتشر شده است. بر اساس این گزارش منتشر شده از سوی Gizchina، در آخرین ماه سال ٢٠٢٠ میلادی، کوالکام رسماً از جدیدترین تراشه پرچمدار خود پرده برداشت. این تراشه، به سرعت به یک انتخاب محبوب برای استفاده به عنوان مغز متفکر در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و رده بالای سال ٢٠٢١ میلادی بدل شد. در کنفرانس جهانی WAIC 2021، منگ پو، رئیس کوالکام بخش چین یک سخنرانی را ارائه داد. این سخنرانی، با عنوان “ادامه ارتقاء 5G و هوش مصنوعی برای همکاری در ساخت آینده‌ای متصل” شرح داده شد. اما به موضوع اصلی بحث می‌رسیم. به گفته همین آقای Pu، تراشه پرچمدار اسنپدراگون ٨٨٨ تاکنون بر روی بیش از ١٣٠ مدل گوشی هوشمند به کار گرفته شده است.

در حال حاضر، گوشی‌های هوشمند محبوب‌ترین پلتفرم برای توسعه هوش مصنوعی هستند. فناوری هوش مصنوعی Qualcomm، تا نسل ششم توسعه یافته است. همچنین بیش از ١.۵ میلیارد ترمینال را در سراسر جهان پوشش می‌دهد. فناوری حافظه ابری مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در حال توسعه یافتن است. در کل، آقای Pu تأکید زیادی بر استفاده از هوش مصنوعی در تراشه‌های کوالکام دارد. چرا که او اظهار دارد استفاده گسترده از هوش مصنوعی، می‌تواند سبد محصولات جامعی را تأمین کند و در برنامه‌ها، نیاز کاربران به خوبی تأمین می‌شود. در حال حاضر، تراشه‌های Snapdragon محبوب‌ترین پلفترم برای به کارگیری ترمینال هوش مصنوعی هستند. به همین دلیل، کوالکام قصد دارد تا هوش مصنوعی خود را بیش از پیش توسعه دهد.

شیائومی، ویوو و اوپو، مشتریان اصلی تراشه پرچمدار کوالکام هستند

همان طور که گفتیم، تراشه Snapdragon 888 بر روی بیش از ١٣٠ مدل گوشی هوشمند استفاده شده است. این موضوع، امری طبیعی است. چرا که شیائومی، حداقل یک گوشی را با سه نام روانه بازار کرده است. این گوشی‌ها، همگی از تراشه Snapdragon 888 بهره مند بوده‌اند. ویوو و اوپو نیز به طور گسترده از این تراشه پرچمدار بهره گرفتند. گفته می‌شود که تراشه Snapdragon 888، نسل ششم هوش مصنوعی کوالکام را ارتقاء داده است. این مورد، عملکردی قدرتمند و مصرف انرژی کم‌تر را به ارمغان می‌آورد. البته اگر جنبه‌های تبلیغاتی را در نظر نگیریم، این تراشه تولید حرارت و مصرف انرژی بالایی داشت و خیلی هم رضایت بخش نبود! کوالکام از سال ٢٠١۶ میلادی، توسعه بخش هوش مصنوعی خود را آغاز نموده است. از همین رو، این کمپانی مانور زیادی در بخش هوش مصنوعی می‌دهد. اما اجازه دهید تا به برخی از مشخصات Snapdragon 888 بپردازیم.

این تراشه، با وجود مشکلاتی که داشت همچنان یک تراشه بسیار قدرتمند در پلتفرم موبایل محسوب می‌شود. پردازنده Hexagon 780 با ادغام سه بخش مختلف، توانسته است امتیاز 26TOPS را در بخش هوش مصنوعی کسب کند. به همین صورت، اسنپدراگون ٨٨٨ یکی از قدرتمندترین تراشه‌ها در این بخش است. استفاده از یک هوش مصنوعی توانا، می‌تواند سهم بزرگی در بهره وری از انرژی و افزایش قدرت تراشه‌ها داشته باشد. ادغام بخش‌های هوش مصنوعی، حافظه ابری و اینترنت 5G کوالکام، می‌تواند موجب به ارمغان آمدن پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصاد و جامعه شود. همچنین، آقای Pu ادعا می‌کند که کوالکام در حال حاضر، بیش از ١٣,٠٠٠ مشتری در بخش اینترنت اشیا دارد.

نظر شما در مورد این گستردگی استفاده از تراشه Snapdragon 888 در گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا از عملکرد اسنپدراگون ٨٨٨ رضایت دارید؟ فکر می‌کنید که کوالکام می‌تواند در بخش هوش مصنوعی چه نوآوری‌هایی را ارائه دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alireza3000

اسنپدراگون یدونه ر داره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️