حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل به دلیل انحصارطلبی پلی استور در ایالات متحده با پرونده قضایی روبرو شده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | امنیت، گوگل

اخیرا 36 ایالت آمریكا به دلیل مشاركت گوگل در انحصارطلبی توزیع برنامه و شیوه پرداخت در پلی استور، علیه این شرکت پرونده قضایی تنظیم كرده‌اند. شکایت در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا صورت گرفته و ادعا می‌کند که گوگل ناقض بخش 1 و 2 قانون ضد انحصار طلاعات می‌باشد که به عنوان قانون Sherman Act نیز شناخته می‌شود.

انحصارطلبی پلی استور گوگل

به گفته ایالت‌های شکایت کننده، گوگل کاربران را بوسیله‌ی “موانع تکنولوژیکی یا هشدارهای نادرست” جهت نصب برنامه‌های جانبی می‌ترساند و همچنین ممنوعیت تولیدکننده‌ها از بارگیری مجدد فروشگاه‌های برنامه شرکت‌های رقیب را “تحمیل” می‌کند.

طبق اسناد، بیش از 90 درصد از کاربران اندروید در ایالات متحده از فروشگاه Google Play استفاده می‌کنند و هیچ فروشگاه برنامه دیگری بیش از 5 درصد سهم در بازار ندارد.

ادعای انحصارطلبی گوگل نه تنها در مورد توزیع برنامه است، بلکه همچنین در مورد چگونگی جمع آوری 30 درصد از سهم پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز می‌شود، خواه یک خرید درون برنامه‌ای باشد و یا خرید مستقیم خود برنامه از فروشگاه. گزینه‌های پرداخت جایگزین مانند PayPal یا Braintree هزینه‌های قابل توجه کمتری نسبت به صورتحساب گوگل پلی دریافت می‌کنند که شامل تنها 2.9 درصد از قیمت خرید به‌علاوه 30 سنت به‌صورت ثابت می‌شود.

انحصارطلبی پلی استور گوگل

انحصارطلبی پلی استور گوگل

به نقل از gsmarena، شاکیان همچنین پنج مرحله مهم را که گوگل برای جلوگیری از استفاده کاربران از برنامه‌های جانبی انجام می‌دهد، شامل توافق‌نامه توزیع با تولیدکنندگان دستگاه‌های تلفن همراه، هشدارهایی مبنی بر “بزرگنمایی جدی” در مورد خطر جانبی بارگیری، و حتی تشویق توسعه‌دهندگان برای امضای توافق‌نامه‌ای که در نهایت جلوی موضع‌گیری Epic را که قصد داشت فروشگاه مخصوص خود را در پلی استور قرار دهد، ذکر کردند.

گوگل نیز در جوابیه خود و با ارسال یک وبلاگ، برخی از ادعاهای وارده علیه شرکت خود را رد کرده است، اما موفق به پاسخ تمامی اتهامات نشده است.

شکایت ۲۷ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا از اپل به دلیل عملکرد ضدرقابتی با سرویس های پخش موزیک مانند اسپاتیفای

در نهایت نظر شما راجع به انحصارطلبی دو غول نرم‌افزاری جهان یعنی گوگل و اپل در فروشگاه‌های برنامه خود چیست؟ شما حق را به کدام دسته می‌دهید و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5G

سلام دوستان
نمیدونم برای شما این مشکل پیش اومده یا نه ولی گوگل پلی دیگه نمیزاره با گیفت کارت خرید کنم و مدام ارور میده این مشکل جدیدی هست الان ۱۰ دلارم مسدود شده کسی میتونه کمک کنه

خیلی راه ها هم امتحان کردم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی