حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ به افشاگران برجسته هشدار می‌دهد: اعتراض توسط قانون کپی رایت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | امنیت، سامسونگ

هفته گذشته و در پاسخ به درز اطلاعات اخیر، اپل شروع به ارسال نامه‌های حقوقی به برخی از افشاگران چینی و حتی طراحان کانسپت کرد. به‌تازگی اما سامسونگ نیز احساس کرده است که زمان آن فرا رسیده تا لو رفتن محصولات خود را جدی بگیرد و به همین دلیل نیز، شروع به هشدار علیه افشاگران برجسته کرده است.

هشدار سامسونگ به افشاگران در پی نارضایتی این شرکت از لو رفتن‌های متعدد

Max Jambor که تجربه‌ی افشای اطلاعات این چنینی را دارد، در توییتر هشدار داده است که سامسونگ در تلاش برای حذف تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از محصولات معرفی نشده خود از اینترنت است. به‌عنوان مثال، در دو هفته گذشته گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳، گلکسی بادز ۲، گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک سامسونگ، محصولات درشرف معرفی‌ای بودند که اطلاعات، رندرها و تصاویر واقعی هر کدام از آنان به‌صورت کامل لو رفته است.

حتی یک ویدیو که به‌تازگی منتشر شده و Galaxy Z Flip 3 را نشان می‌داد، پیش‌تر در پاسخ به ادعای کپی رایت از طرف سامسونگ حذف شده است. براساس گفته‌های Jambor، سایر تصاویر مطبوعاتی فاش شده طی چند روز آینده نیز ناپدید می‌شوند.

مهم‌تر آنکه، سامسونگ در حال حاضر و احتمالاً برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه در آینده، منابع اصلی افشاها را هدف قرار داده است. این بدان معناست که رسانه‌های خبری نیز در مورد افشای اطلاعات کاملا درگیر هستند.

هشدار سامسونگ به افشاگران برای درز اطلاعات

هشدار سامسونگ به افشاگران برای درز اطلاعات

معروف‌ترین آنها یعنی Evan Blass نیز ساعاتی بعد و به‌طور غیرمستقیم طی توییتی شایعات را تأیید کرده و اعلام کرد پست‌هایی را که حاوی مطالبی مربوط به سامسونگ می‌شود را حذف می‌کند. از آن زمان، گیف‌های 360 درجه اخیر از محصولات گلکسی Watch 4 Classic ،Buds 2 و Z Flip 3 حذف شده‌اند.

اگرچه جزئیات بیشتری در رابطه با این موضوع را نمی‌توان بیان کرد، اما اوضاع می‌تواند پیچیده‌تر نیز باشد. از طرف Jambor به PhoneArena گفته شده است كه سامسونگ در آینده روش‌های مختلفی را برای جلوگیری از افشای اطلاعات مطبوعاتی خود در نظر می‌گیرد. این روش‌ها می‌تواند شامل اقدامات قانونی علیه منتشر کننده‌ی این اطلاعات باشد زیرا ارائه مطالب افشا شده، مربوط به مالکیت معنوی شرکت می‌شود.

درحال‌حاضر فقط گذر زمان نشان خواهد داد که آیا اقدامات سامسونگ تأثیر مطلوبی دارد یا خیر. اما در صورت موفقیت، رویدادهای آینده Galaxy Unpacked می‌توانند بسیار هیجان انگیزتر شوند زیرا درواقع اولین نگاه ما به دستگاه‌های ارائه شده خواهد بود. آخرین بار این اتفاق در اوایل سال 2019 افتاد، زمانی که سامسونگ با موفقیت مانع درز اطلاعات و تصاویر گوشی تاشوی Galaxy Fold شده بود.

اپل برای جلوگیری از افشاگری، کارمندان خود را ملزم به استفاده از دوربین بدنی می‌کند

نظر شما راجع به حساسیت دو شرکت مطرح فناوری یعنی اپل و سامسونگ در افشای اطلاعات خود چیست؟ آیا اقدامات شرکت کره‌ای مانع افشاگری‌های آینده شده و می‌توان تا زمان برگزاری رویدادی ویژه، از محصولات معرفی شده در آن بی‌خبر ماند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی