حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک از تلاش اپل برای شناسایی افشاگران و برخورد با آنان سخن می‌گوید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل بار دیگر در تلاش است تا شناسایی و مقابله با نشت اطلاعات، افشاگران و کارکنانی که مسئول درز آنان هستند را افزایش دهد. مدیرعامل اپل، تیم کوک، در یادداشتی که به وب‌سایت theverge ارسال کرده است، بیان می‌کند که اپل “هر آنچه در توان دارد برای شناسایی” اطلاعات محرمانه بیرون از شرکت انجام می‌دهد و در ادامه نیز می‌افزاید: “افرادی که اطلاعات محرمانه را فاش می‌کنند، به اپل تعلق ندارند”.

شناسایی و برخورد با افشاگران اپل

این یادداشت شامگاه سه‌شنبه برای کارمندان ارسال شد و پس از افشای جزئیات یک جلسه همه‌جانبه اپل در روز جمعه منتشر می‌شود. کوک در این یادداشت اعلام می‌کند که شنیده است بسیاری از کارمندان از دیدن افشای مطالب مطرح شده در جلسه به خبرنگاران بسیار ناامید شده‌اند.

درحالی‌که یادداشت کوک پس از افشای جزئیات جلسه منتشر می‌شود، این امر درنهایت به افشای محصولات نیز کشیده خواهد شد. کوک اذعان می‌کند که تعدادی از جزئیات مربوط به آیفون 13 و سایر اطلاعیه‌های اپل، پیش از رویداد سپتامبر این شرکت فاش شده بود.

شناسایی و برخورد با افشاگران اپل از زبان تیم کوک

شناسایی و برخورد با افشاگران اپل از زبان تیم کوک

کوک بیان می‌کند که اپل “هر آنچه در توان دارد” انجام خواهد داد تا مسئولان افشای اطلاعات در جلسات مطبوعاتی را پیدا کند:

“امروز این را می‌نویسم زیرا شنیده‌ام که بسیاری از شما از دیدن افشای مطالب جلسه به خبرنگاران بسیار ناامید شده‌اید. این امر پس از عرضه محصولی صورت می‌گیرد که در آن بیشتر جزئیات اعلانی ما به مطبوعات فاش شده است.

می‌خواهم بدانید که من ناراحتی شما را به‌اشتراک می‌گذارم. این فرصت‌ها برای ارتباط به‌عنوان یک تیم واقعاً مهم است؛ اما فقط درصورتی کار می‌کند که بتوانیم اطمینان داشته باشیم که محتوا در اپل باقی می‌ماند. من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که ما تمام تلاش خود را برای شناسایی کسانی که اطلاعات را افشا می‌کنند، انجام می‌دهیم. همانطور که می‌دانید، افشای اطلاعات محرمانه، اعم از IP محصول یا جزئیات یک جلسه محرمانه را تحمل نخواهیم کرد. ما می‌دانیم که افشاگران، تعداد کمی از افراد را تشکیل می‌دهند. ما همچنین می‌دانیم افرادی که اطلاعات محرمانه را فاش می‌کنند، به اینجا تعلق ندارند.”

این اولین بار نیست که کوک قول می‌دهد فرهنگ محرمانه بودن اپل را بیش از پیش تقویت کند. با این حال، اینکه آیا این بار این شرکت موفق خواهد شد تا از افشای اطلاعات خود جلوگیری کند یا خیر، هنوز معلوم نیست و در آینده مشخص خواهد شد.

اپل یک مامور مخفی غیر رسمی در انجمن افشاگران آیفون داشته است

نظر شما راجع‌به بیانات تیم کوک و اذغان تلاش برای شناسایی افشاگران و برخورد با آنان از سوی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی