حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی TSMC هفت نفر از کارمندان خود را به‌دلیل افشای اطلاعات محرمانه اخراج کرد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

تامین‌کننده اصلی اپل، TSMC، به‌تازگی هفت نفر از کارمندان خود را به‌علت افشای اطلاعات حیاتی و محرمانه شرکت اخراج کرده است. تولیدکننده بزرگ تراشه‌ساز دنیا در پی این اقدام، اظهار داشت که آنها “ارزش‌های اصلی شرکت را نقض کرده‌اند”. گزارشات محلی ادعا می‌کنند که کارکنان اخراج شده، درحال افشای اطلاعات مشتریان این شرکت بوده‌اند که کمپانی اپل، بزرگترین آنهاست.

اخراج کارمندان TSMC به‌علت افشای اطلاعات

نشریه Worldakkam در این باره گزارش می‌دهد:

شرکت تولیدکننده نیمه‌هادی تایوان (TSMC) و بزرگترین سازنده قراردادی تراشه در جهان، روز چهارشنبه اعلام کرد که هفت کارمند خود را به‌دلیل نقض “ارزش‌های اصلی” این شرکت اخراج کرده است.

تولیدکننده تراشه به‌طور دقیق علت برکناری هفت کارمند خود را اعلام نکرد، اما رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که کارکنان اخراجی، اطلاعات محرمانه در مورد سفارشات مشتریان را به افرادی در خارج از شرکت انتقال می‌دادند.

در بیانیه‌ای، TSMC اعلام کرد که کارمندان مذکور را به‌طور همزمان اخراج کرده است و بیان کرد که هفته گذشته یک اطلاعیه داخلی صادر کرده تا کل شرکت را از اقدامی که در آستانه آخر هفته طولانی جشنواره چهار روزه پاییز که سه‌شنبه به پایان رسید، مطلع کند.

TSMC در ادامه اعلام کرد که کارمندان خود را به‌دلیل عدم رعایت هنجارهای استخدامی و رفتار نادرست که “ارزش‌های اصلی شرکت را نقض می‌کند” اخراج کرده است.

تولیدکننده تراشه در همین راستا توضیح می‌دهد: “TSMC همیشه بر اساس مهمترین اصول صداقت در شرکت استوار بوده است، بنابراین کارکنان هنگام کار در این محل باید از این ارزش‌ها پیروی کنند.”

“در آینده، TSMC به رعایت این اصول ادامه خواهد داد و همه کارکنان را نیز ملزم به انجام همین کار می‌کند.”

اخراج کارمندان TSMC به‌علت افشای اطلاعات

اخراج کارمندان TSMC به‌علت افشای اطلاعات

تقریبا نیمی از فعالیت‌های TSMC به‌عنوان تولیدکننده انحصاری تراشه‌های سری A و سری M اپل، به این شرکت مربوط می‌شود. همین مورد باعث شده تا اپل اقداماتی را برای جلوگیری از افشای اطلاعات انجام دهد؛ ازجمله ارسال نامه‌های تهدید‌آمیز به افشاگران مطرح در ماه ژوئن. پیش‌تر گزارش داده بودیم که سازنده آیفون اقدامات احتیاطی بیشتری را در برابر نشت اطلاعات از داخل شرکت انجام می‌دهد که در ابتدا در مورد بخش نرم‌افزاری اعمال شده، اما به‌احتمال فراوان به قسمت‌های سخت‌افزاری نیز گسترش می‌یابد.

شرکت مستقر در کوپرتینو منحصراً از TSMC به‌دلیل برتری فنی قوی آنها نسبت به رقبا در ساخت تراشه با استفاده از فرایندهای کوچکتر استفاده می‌کند. درست یک روز پس از اینکه اینتل پذیرفت که از TSMC عقب افتاده است و ادعا کرد که در آینده پیشرفت کرده و می‌تواند با این شرکت رقابت کند، TSMC برنامه‌های خود را برای توسعه تراشه‌های 2 نانومتری اعلام کرد.

نظر شما درباره اخراج هفت تن از کارمندان TSMC به‌علت نشت اطلاعات محرمانه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed Mohammadipouya

عجب

AŁɪ

ناز ۶۰تت🤣

m.b

الکی مثلاً یکیشون من بودم😔

Saeed Mohammadipouya

خخخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی