حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برای جلوگیری از افشاگری، کارمندان خود را ملزم به استفاده از دوربین بدنی می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، امنیت

صنعت تلفن‌های هوشمند همواره با افشاگری‌هایی روبرو بوده است که گاهی تعجب تولیدکنندگان را برمی‌انگیزد. درحالی‌که برخی از شرکت‌ها از نشت اطلاعات قدردانی کرده و بعضا حتی خودشان طرحی‌هایی را نیز فاش می‌کنند، سایرین چنین کاری را نمی‌کنند. یکی از مهمترین منتقدان درز اطلاعات بدون شک کمپانی اپل است. به زبان ساده، اپل از نشت اطلاعات متنفر می‌باشد. بر اساس گزارش اخیر، این شرکت برخی از کارمندان خود را ملزم به استفاده از دوربین‌های بدنی “مورد استفاده پلیس” می‌کند. این حرکت، آخرین تلاش اپل برای جلوگیری از افشاگری اطلاعات خصوصی شرکت به‌شمار می‌رود.

تلاش اپل برای جلوگیری از افشاگری محصولات خود

طبق گزارش frontpagetech، برخی و نه همه کارمندان اپل ملزم به استفاده از دوربین‌های بدنی می‌باشند. FPT بیان می‌کند: “این شرکت برای اطمینان از محرمانه نگه داشتن اسرار تجاری سخت افزار خود، این گام را برداشته است.”

همانطور که در بالا اشاره کردیم، همه کارمندان اپل از دوربین بدنی استفاده نمی‌کنند؛ احتمالاً فقط کارکنانی که به اطلاعات سخت افزاری خصوصی دسترسی دارند مجبور به استفاده از این ابزارها می‌باشند. با این وجود، توجه به این نکته ضروری است که هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد دوربین‌های بدنی که یک کارمند مجبور به استفاده از آنهاست وجود ندارد.

دوربین بدنی

دوربین بدنی

قسمت طنز ماجرا اینجاست که این گزارش مانند درز اطلاعاتی است که نشان می‌دهد حتی دوربین‌های بدنی نیز ممکن است مانع از نشت اطلاعات داخلی نشوند. از هم اکنون، به‌طور دقیق نمی‌دانیم که چگونه اپل قصد دارد از دوربین بدنی برای جلوگیری از افشاگری اطلاعات خود استفاده کند. یک کارمند می‌تواند به‌راحتی خطوطی از سند را به‌خاطر بسپارد؛ دوربین بدنی چگونه قرار است مانع این کار شود؟!

جان پروسر می‌گوید اپل به‌دنبال اوست

Jon Prosser، صاحب وب سایت Front Page Tech و یکی از معروف‌ترین لو دهندگان اطلاعات اپل، اخیراً ویدیویی را منتشر کرده است با عنوان “اپل برای درز اطلاعات به‌دنبال من است…”

پروسر ادعا می‌کند که در مرحله اول قانون، از وی به‌عنوان یک روزنامه‌نگار یاد می‌شود. او منفعلانه به شایعات مربوط به دوربین بدنی اشاره کرده و اظهار داشت که اپل به‌دنبال یک هنرمند هلندی(نام مفهومی وی) که رندرهای AirPods Max و AirTags را منتشر کرد، رفته است. با این حال، او تمامی شایعات مبنی بر پرداخت هرگونه پول برای افشای اطلاعات دریافتی خود را انکار می‌کند.

پروسر بیان می‌کند:

“من هرگز مبلغی را پرداخت نکرده‌ام… هیچ پولی مبادله نشده است. هیچ معامله‌ای اتفاق نیفتاده است؛ و من همیشه برای کارمندان شفاف‌سازی کرده‌ام که آنها تحت فشار نیستند که به من اطلاعات بدهند.”

دوربین بدنی برای جلوگیری از افشاگری اپل

دوربین بدنی برای جلوگیری از افشاگری اپل

علی‌رغم تمامی تلاش‌های اپل برای حفظ اطلاعات در داخل شرکت، به نظر می‌رسد کارمندان اپل علاقه دارند بیشتر راجع به محصولات صحبت کنند. این شرکت حتی درصورت مرتبط بودن هر گونه نشتی با آنها، در مورد مجازات شدید به کارمندان هشدار داده است. با این حال، به نظر می‌رسد این چیزی را عوض نمی‌کند. درحالی‌که برخی از افشاگران، اطلاعات خود را مستقیماً از کارمندان اپل می‌گیرند، برخی دیگر به سراغ زنجیره تأمین رفته، کارهایی را که انجام می‌دهند نظاره کرده و آنچه احتمالاً اپل برای آینده در سر دارد را استنباط می‌کنند.

تهدید اپل به افشای اطلاعات محرمانه در مقابل باج ۵۰ میلیون دلاری

در نهایت دیدگاه شما راجع به حساسیت اپل در درز اطلاعات خصوصی و تلاش این شرکت برای جلوگیری از افشاگری‌ها با استفاده از نصب دوربین بدنی بر روی کارمندان خود چیست؟ به نظر شما آیا با این کار از نشت اطلاعات محرمانه شرکت جلوگیری می‌شود و یا اپل باید به‌سراغ اقدامات امنیتی گسترده‌تری برود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی