حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش NFT ها در نیم سال اول ۲۰۲۱ به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | رمزارز

فروش توکن های غیرمثلی و یا همان NFT ها از اسفندماه 99 در هر هفته 10 تا 20 هزار عدد بوده است. نکته جالب توجه این است که تعداد خریداران همیشه از تعداد فروشندگان بیشتر بوده است. در آخرین گزارش منتشر شده در وب سایت رویترز بازار فروش NFT ها (توکن های غیر قابل معاوضه) در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به فروش ۲.۵ میلیارد دلاری رسیده است.

فروش NFT ها در نیم سال اول ۲۰۲۱

NFT ها یکی از جدیدترین ابداعات در حوزه رمزارزها هستند که عمر بسیار کوتاهی دارند. توکن غیرقابل تعویض، توکن غیرقابل معاوضه و توکن غیرمثلی همه در برگردان فارسی توکن NFT استفاده شده است. توکن در دنیای ارزهای دیجیتال به ارزها و کوین هایی گفته می شود که بلاکچین یا شبکه اختصاصی خود را ندارند.

ویدیو تهدید ایلان ماسک توسط گروه هکری Anonymous

 

NFT مخفف چیست؟

Non-Fungible Token را به اختصار NFT می گویند. NFT یک توکن منحصربه فرد (unique) بوده و با هیچ چیز دیگری قابل تعویض نیست. (در جهان تنها یک برج ایفل وجود دارد که در پاریس ساخته شده است، یک انسان به نام لیونل مسی وجود دارد و…)

در سال گذشته، فروش NFT ها تقریبا ۱۳.۷ میلیون دلار بود. اما در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، استقبال مردم نسبت به دارایی های دیجیتال با ورود به دنیای هنر به شدت افزایش یافت، به طوریکه یک NFT در اوج ناباوری در بهمن ۹۹ با رکوردشکنی به مبلغ ۶۹ میلیون دلار به فروش رسید.

توکن NFT چیست؟ هرآنچه باید درباره توکن های غیرقابل تعویض بدانید

 

سرمایه گذاری در NFT ها

NFT های شخصی همچنان با قیمت های میلیون دلای به فروش خود ادامه می دهند. در هفته گذشته، تیم برنرز لی، خالق دنیای وب، یک NFT را که نمایانگر سورس کد دنیای وب بود را به قیمت ۵.۴ میلیون دلار فروخت و همچنین در اواخر ماه ژوئن (تیر)، FEWOCiOUS، هنرمند دیجیتال،‌ کلکسیونی از NFT ها را به قیمت ۲.۱ میلیون دلار به فروش رساند.

در همین حال، در بازار های دیگر، داده های ردیاب معاملات NFT نشان می دهند که علاقه مردم به NFT ها از بین نرفته است. از ماه مارس (اسفند ۹۹) همچنان هر هفته تعداد خریداران از فروشندگان بیشتر بوده و NFT های فروخته شده در هفته ۱۰ تا ۲۰ هزار عدد بوده است.

حجم فروش ماهانه یکی از بزرگترین بازارهای NFT یعنی OpenSea، در ماه ژوئن (خرداد) به بالاترین مقدار خود رسید. و همچنین سرمایه گذاری در این بخش همچنان در حال رشد است به طوری که بازار Rarible مبلغ ۱۴.۲ میلیون دلار را در یک سری A سرمایه گذاری واریز کرد. شرکت تولیدی NFT Genius با مدیریت مارک کوبان مبلغ ۴ میلیون دلار را به سرمایه گذاری خود اضافه و شرکت فاکس نیز ۱۰۰ میلیون دلار در یک استودیوی جدید NFT سرمایه گذاری کرد.

داستان های موفقیت توکن های NFT

طبق گزارش NonFungible، در طول نیمه اول سال ۲۰۲۱، ورزش ها و کلکسیون ها محبوب ترین NFT ها بودند. اما اخیراً بازار اتحادیه ملی بسکتبال ایالات متحده، Top Shot، شاهد کاهش حجم فروش ها بوده است.

میزان فروش ها در این پلتفرم که به طرفداران این امکان را می دهد تا لحظات ورزشی مورد علاقه خود را به صورت NFT خریداری و معامله کنند، در سه ماه گذشته تقریبا نصف شده است. طبق گزارش DappRadar، قیمت یک سکانس ورزشی از ۱۸۲ دلار در فوریه (بهمن ۹۹) به ۲۷ دلار در ژوئن (خرداد ۱۴۰۰) کاهش یافت.

در همین حال، ژانرهای دیگر NFT برجسته شده اند. از جمله موفقیت های چشمگیر می توان به The Bored Ape Yacht Club که مجموعه ای متشکل از 10 هزار NFT با حضور میمون های دیجیتال است، اشاره کرد. قیمت متوسط ​​هرکدام از آنها در حال حاضر ۳۶۰۰ دلار است که در مقایسه با قیمت ۲۱۵ دلاری در ماه آوریل (فروردین)، ۱۵۷۴ درصد رشد دارد.

به زودی NFT خواننده Katy Perry روانه بازار می شود

 

سری محبوب CryptoPunks NFT نیز همچنان شاهد موفقیت های بیشتر است و سازندگان آن امیدوارند که محبوبیت آن را با Meebits که یک سری آواتارهای سه بعدی ارائه شده در وکسل است، تکرار کنند.

نظر شما درباره خرید و فروش NFT ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی