حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل BlueStacks: اجرای برنامه های اندروید بر روی ویندوز ۱۱ آسان نخواهد بود

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | Android، Windows 11

دیروز، مایکروسافت با اعلام پشتیبانی ویندوز ۱۱ از برنامه های اندروید بدون هیچ محدودیتی، طرفداران هر دو سیستم عامل را غافلگیر کرد. این امر به‌لطف یک محصول نرم افزاری به نام Intel Bridge امکان پذیر است که از لحاظ تئوری، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا یکپارچه‌سازی تمامی برنامه‌های اندروید را در ویندوز مشاهده کنند. مدیرعامل BlueStacks اما، طی جدیدترین مصاحبه خود بیان می‌کند که اجرای این برنامه ها بر روی ویندوز ۱۱ آسان نخواهد بود.

اظهارنظر مدیرعامل BlueStacks راجع به اجرای برنامه‌های اندرویدی بر روی ویندوز ۱۱

به نقل مستقیم از androidauthority، وقتی این خبر را شنیدیم، یکی از سوالات ما این بود که ارائه این قابلیت توسط مایکروسافت چگونه بر شبیه سازهای اندرویدی تأثیر می‌گذارد. ما با یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های شبیه ساز یعنی BlueStacks تماس گرفتیم و نظر خود را بیان کردیم.

ویندوز ۱۱ مایکروسافت رسما معرفی شد + پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید

مدیر عامل شرکت، Rosen Sharma، دو پاسخ به ما ارائه داد. اول آنکه به ما اطمینان داده شد که این شرکت از اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز، علی‌رغم تهدید آشکار برای BlueStacks، استقبال می‌کند:

BlueStacks پیشگام اجرای برنامه‌های اندروید در کامپیوترها می‌باشد. اعتقاد ما اینست که دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها نباید محدودیتی برای کاربران اندروید داشته باشند. اخبار مایکروسافت تأییدیه خوبی برای اجرای برنامه‌های اندروید در ویندوز است.

پس از این پاسخ، شارما به چگونگی اجرای انتظارات مایکروسافت برای داشتن برنامه‌های اندرویدی در ویندوز پرداخت.

ما در بازی‌های اندروید موبایل متخصص هستیم و درک عمیقی از مشکلات اساسی مانند مجازی سازی تا تجربیات روزمره مانند پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس داریم. ما فناوری app container را ایجاد کرده‌ایم که به همراه اندروید قرار داده شده و مشکلات فوق را حل می‌کند. برای تازه واردان، این کار آسان نیست. برای مبتدیان، برنامه‌ها باید در انواع مختلفی از دستگاه‌های ویندوزی که از لمس پشتیبانی نمی‌کنند و دستگاه‌هایی با درایورها و کارت گرافیک‌های مختلف در سراسر جهان قابل استفاده باشند. برنامه‌ای که در ایالات متحده کار می‌کند، ممکن است در برزیل کار نکند. برای اینکه آنها روی ویندوز 11 اجرا شوند، توسعه دهندگان باید کارهای زیادی انجام دهند. این مورد در زمینه فعالیت BlueStacks نیست. همچنین این سوال وجود دارد که چه کسی قرار است پشتیبانی از این برنامه‌ها را ارائه دهد.

اجرای برنامه‌های اندرویدی بر روی ویندوز ۱۱

اجرای برنامه‌های اندرویدی بر روی ویندوز ۱۱

مشکلات پیش روی مایکروسافت برای ارائه بهینه این قابلیت

شارما در اینجا نکات جالبی را مطرح می‌کند. حتی اگر ویندوز ۱۱ به صورت بومی از برنامه‌های اندروید پشتیبانی کند، به ناچار توسعه دهندگان این برنامه‌ها باید کارهای بیشتری را در مورد آنها نسبت به قبل انجام دهند. شماری از برنامه‌ها ممکن است فقط به اصلاح برخی موارد نیاز داشته باشند تا در ویندوز به خوبی کار کند، اما برخی دیگر نیز ممکن است نیاز به تغییرات اساسی داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های اصلی BlueStacks یکپارچه سازی صفحه کلید و ماوس است که به شما روش جدیدی برای انجام بازی‌های اندرویدی می‌دهد که در درجه اول با لمس طراحی شده‌اند. مشخص نیست که مایکروسافت چگونه از قابلیت‌های مشابهی استفاده خواهد کرد، یا آیا سازنده بازی باید پشتیبانی از آن را ارائه کند.

مطمئناً سوالات زیادی پیرامون این مورد وجود دارد. خوشبختانه، نیازی به انتظاری طولانی نیست چراکه مایکروسافت به‌زودی نسخه توسعه دهندگان ویندوز ۱۱ را منتشر می‌کند. امیدواریم که در نهایت پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کرده و شاهد عملکرد بی‌نقص این قابلیت در نسخه جدید ویندوز باشیم.

10 تا از بهترین شبیه ساز های اندروید برای pc

نظر شما راجع به اظهارنظر مدیرعامل BlueStacks پیرامون مشکل بودن اجرای برنامه و بازی‌های اندرویدی بر روی ویندوز ۱۱ چیست؟ آیا شما تجربه کار با BlueStacks را در ویندوز خود داشته و از عملکرد آن راضی بوده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

خودش یکی از بدترین ها در حجم اجرای موفق برنامه ها و سرعت و بهینگیه اونوقت از ویندوز ایراد میگیره…
در حدی بد بود که من سراغ nox رفتم که اون موقع هم اندرویدش بروزتر بود هم کندی نداشت و هم حجم اجرای موفقش بیشتر بود…

javad19056

به هر حال اگه عملی بشه شبیه ساز های اندروید باید بساطو جم کنن برن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی