حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار ها نشان می‌دهند نیمی از جمعیت جهان دارای گوشی هوشمند می‌باشند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، تجاری

جدیدترین گزارش منتشر شده توسط Strategy Analytics نشان می‌دهد یک رویداد برجسته در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در ماه ژوئن سال جاری رخ داده است. براساس آمار این مؤسسه، اکنون نیمی از جمعیت جهان دارای دست‌کم یک گوشی هوشمند می‌باشند.

آمار مالکیت گوشی هوشمند در جهان

در این تحقیق اشاره شده که اولین تلفن هوشمند مدرن جهان دستگاه IBM Simon محسوب می‌شود که در سال 1994 عرضه شد. مدل‌های معروف دیگر مانند Nokia 9110 Communicator(1998) و Ericsson R380(2000) نیز به‌دنبال آن اضافه شدند.

رونق واقعی تلفن‌های هوشمند اما، با انتشار اولین آیفون در سال 2007 و ظهور سیستم عامل اندروید آغاز شد که اولین گوشی آن در سپتامبر 2008 عرضه شد. در سال 1994، فقط حدود 30،000 صاحب تلفن هوشمند در جهان وجود داشت که در سال 2012، از نقطه عطف نمادین 1 میلیارد کاربر عبور کرد و امروز، از هر دو نفر ساکن زمین، یکی صاحب گوشی هوشمند می‌باشد.

در ژوئن 2021، جمعیت جهان حدود 7.90 میلیارد نفر برآورد شده است که بر همین اساس، 3.95 میلیارد نفر دارای تلفن هوشمند هستند. به عبارت دیگر، نیمی از ساکنان کره‌ی زمین از تلفن هوشمند استفاده می کنند. بیش از یک ربع قرن، به‌طور دقیق 27 سال، طول کشید تا این امر به نتیجه برسد.

آمار مالکیت گوشی هوشمند در جهان

آمار مالکیت گوشی هوشمند در جهان

Neil Mawston، مدیر اجرایی Strategy Analytics بیان می‌کند:

“نیمی از بشریت اکنون صاحب یک گوشی هوشمند است. این دستگاه موفق ترین کامپیوتر در تمام دوران هاست. تلفن‌های هوشمند امروزه توسط 4 میلیارد نفر در سراسر جهان از شهری در کالیفرنیا گرفته تا حومه چین و روستاهای آفریقا مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصرف‌کنندگان و کارگران، از راحتی استفاده و امنیت یک کامپیوتر کوچک در جیب خود خشنود هستند. تلفن‌های هوشمند به ابزاری اساسی و روزمره تبدیل شده‌اند. ما پیش‌بینی می‌کنیم تا سال 2030، 5 میلیارد نفر از تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان استفاده خواهند کرد.”

آمار فروش گوشی هوشمند به صورت کلی و به تفکیک برند

طبق گفته شرکت تحلیلگر gartner، در سه ماهه اول سال جاری، فروش جهانی تلفن‌های هوشمند 26 درصد رشد کرده است. رشد سالانه این دستگاه‌ها نیز، 22 درصد می‌باشد. همه‌گیری ویروس کرونا اکنون ضعیف‌تر شده و کاربران دوباره شروع به خرج کردن پول خود برای دستگاه‌های جدید کرده‌اند. اما در هر صورت، آمار فروش هنوز به سطح قبلی خود بازنگشته و به شاخص‌های عرضه تلفن‌های همراه در سطح سال 2019 نرسیده است.

سامسونگ در سه ماهه نخست امسال با سهم بازار 20.3 درصد و 76.6 میلیون تلفن هوشمند به عنوان رهبر باقی مانده است. اپل با فروش 58.5 میلیون آیفون در جایگاه دوم قرار دارد. در جمع سه تیم برتر شیائومی نیز به‌چشم مي‌خورد که با فروش 48.9 میلیون تلفن همراه، 12.9 درصد از بازار را در اختیار دارد. مقام‌های چهارم و پنجم توسط ویوو و اوپو تصاحب شده که هرکدام بیش از 38 میلیون گوشی فروخته‌اند.

هر 5 شرکت برتر در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته خود، رشد فروش را تجربه کرده‌اند، اما اگر اصلی‌ترین دلیل آمار فروش اپل را پرچمداران سری آیفون 12 این شرکت بنامیم، درعوض سامسونگ و شیائومی آمار فروش خود را مدیون افزایش تقاضا برای مدل‌های میان‌رده و اقتصادی هستند. میزان فروش گوشی‌های همراه تحت تأثیر تقاضای روزافزون برای تلفن‌های هوشمند 5G، روزبه‌روز در حال افزایش است.

عبور فروش گوشی های 5G از مدل های 4G تا سال آینده

نظر شما راجع به آمار مالکیت گوشی هوشمند در جهان که از مرز ۵۰ درصد عبور کرده، چیست؟ آیا هنوز هم در اطراف خود افرادی را می‌شناسید که از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی