حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی توضیح می‌دهد که چرا Xiaomi Mi 11 با وجود پشتیبانی از رفرش ریت 120Hz تنها با 60Hz کار می‌کند

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | سیستم عامل، شیائومی

تیم MIUI شیائومی در حال حاضر دوران بسیار سختی را در تجربه می‌کند؛ چراکه در مورد MIUI شکایات زیادی شده است. بیشتر شکایات مربوط به نسخه جهانی این سیستم می‌شود. در حالی که بسیاری از این مسائل حل شده است، تعداد زیادی از آنان همچنان پابرجاست. روز گذشته، تیم توسعه MIUI آخرین پیشرفت‌ها حول این پوسته را برای کاربران شیائومی شرح دادند. با این حال، اعلامیه آنها با چندین سوال مورد انتقاد قرار گرفت؛ از جمله آنکه چرا گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 11 با وجود پشتیبانی از رفرش ریت 120Hz نمایشگر خود، تنها در حالت 60Hz کار می‌کند!

توضیح تیم توسعه MIUI برای پشتیبانی Xiaomi Mi 11 از رفرش ریت 120Hz

به گفته کاربران اینترنتی، هنگامی‌که حالت رفرش ریت 120 هرتز گوشی می ۱۱ را فعال می‌کنید، این تلفن همچنان با نرخ 60 هرتز کار می‌کند. آخرین نسخه پایدار MIUI در Xiaomi Mi 11، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را فعال می‌کند اما محتوا کماکان با ۶۰ هرتز نمایش داده می‌شوند.

تیم توسعه MIUI توضیح می‌دهد که علت این مورد آنست که بیشتر منابع پخش ویدیویی فعلی، 30 هرتز یا 60 هرتز هستند. بنابراین، اگر با چنین محتواهایی، گزینه 120 هرتز را فعال کنید، تجربه بصری بهبود نخواهد یافت؛ در عوض، انرژي بی‌موردی از دستگاه مصرف خواهد شد. بنابراین، برای تعادل بخشیدن به تجربه کاربر و مصرف انرژي در سناریو‌های مشابه، شیائومی مجبور شده تا حد رفرش ریت را بر روی 60Hz قرار دهد.

به گزارش gizchina، این بدان معناست که در Xiaomi Mi 11، ویدیویی که از 30Hz پشتیبانی می‌کند، نمی تواند از لحاظ کیفیت بهبود یابد. حتی اگر کاربران، گوشی هوشمند خود را روی رفرش ریت بالاتر تنظیم کنند، کیفیت ویدیو تغییر نمی‌کند.

توضیح تیم توسعه MIUI برای پشتیبانی Xiaomi Mi 11 از رفرش ریت 120Hz

توضیح تیم توسعه MIUI برای پشتیبانی Xiaomi Mi 11 از رفرش ریت 120Hz

تیم توسعه MIUI قول بهبود سیستم را می‌دهد

تیم MIUI تأکید می‌کند که تجربه کاربری بهینه شده در Mi 11، همیشه مورد توجه آنهاست. برای استفاده‌های مختلف در سناریوهای متفاوت، ما یک برنامه انتشار عملکرد جامع و متعادل را طراحی و بهینه کرده‌ایم تا تجربه راحت‌تر و پایدارتری را ارائه دهیم. علاوه بر این، تیم MIUI پیش‌بینی کرده است که در به‌روزرسانی های آینده، حالت performance و حالت balance mode را برای گوشی‌های شیائومی و ردمی به ارمغان می‌آورد. این شرکت برای رفع نیازهای مختلف علاقه‌مندان و کاربران عادی، این کار را انجام می‌دهد.

خوشبختانه، این مورد باگ جدی‌ای در MIUI نیست. در حال حاضر، کاربران MIUI شاهد باگ‌های بیش از اندازه در این پوسته هستند. به عنوان مثال، آخرین اشکال موجود در سیستم MIUI، از پاسخ دادن صفحه به لمس جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر طرح شکایت از این مشکل در Reddit، کاربران دیگر نیز اعلام کرده‌اند که با همین مسئله روبرو هستند. Xiaomi Mi 11 Ultra با MIUI 12.5 این مورد را تجربه می‌کند اما تنها نیست. براساس گزارش‌ها، تلفن‌های شیائومی که با مشکلات پاسخگویی صفحه لمسی دست و پنجه نرم می‌کنند شامل Mi 11 ،Mi 11 Ultra ،Mi 11 Lite ،Mi 10 Ultra ،Mi 10T Pro ،Redmi Note 10 Pro و Redmi Note 9S می‌شوند. در یک پاسخ رسمی، شیائومی بیان کرده است که از این مسئله آگاه بوده و در حال کار بر روی رفع مشکل از مدل‌های فوق می‌باشد.

گروه MIUI Pioneer شیائومی برای رفع مشکلات رابط کاربری MIUI تأسیس شد

نظر شما راجع به باگ‌های متعدد MIUI و پشتیبانی نکردن گوشی Xiaomi Mi 11 از رفرش ریت 120Hz چیست؟ آیا شما نیز شاهد چنین باگ‌هایی در گوشی شیائومی خود بوده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

اگه حل نشه بایستی به سمت ویوو یا اوپو یا وان پلاس بریم خواستیم mi mix 4 بخریم از پردازنده بگیر تا رابط کاربری پر مشکل از آب در اومد ببینیم دایمنسیتی ۲۰۰۰ . ۴ نانومتری چی از آب در میاد .

m.b

متن منبع:
“Thankfully, this situation is not another bug with the MIUI system”
متن ترنجی:
“خوشبختانه، این مورد باگ جدی‌ای در MIUI نیست.”

متن منبع گفته این اصلاً باگ نیست، بعد اینجا گفتن باگه! اما جدی نیست! اما درستش: هیچ گوشی‌ای که دارای memc پیشرفته نباشه نمیتونه سرتاسر همه جا با 120 کار کنه و تو ویدئو ها همیشه به همین 30 یا 60 تغییر پیدا میکنه… نسخه عادی mi 11 فعلاً توانایی ارتقاع فریم در برخی از نقاط رو نداره… از جمله همین ویدئو ها که خیلی از گوشی های پرچمدار دیگه هم ندارن…

m.b

دقیقاً همین دلیلی که گفتی شامل این سایتم میشه که شماهم خب نمیتونی هر چیزی اضافه کنی که… در هر صورت مشخصه که این مورد باگ نیست… کاملاً واضح نوشته خود منبع که شرکت به دلیل صرفه‌جویی در مصرف در بعضی سناریو ها اینکارو انجام میده…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی