حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO باتری شیائومی Mi 11 مشخص شد: بدترین عملکرد در DxOMARK

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی، عمر باتری، مقایسه

شیائومی Mi 11، آخرین پرچمدار ارائه شده از سوی شیائومی در سال ٢٠٢٠ میلادی بود. این گوشی، عنوان اولین گوشی مجهز به تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 888 را نیز در کارنامه دارد. اما متأسفانه یک ضعف بزرگ در این گوشی وجود دارد و این ضعف، مربوط به عملکرد باتری آن است. اخیراً امتیاز DxO باتری شیائومی Mi 11 منتشر شده است. این امتیاز، به ما نشان می‌دهد که این گوشی هیچ حرفی در بخش بازدهی باتری ندارد.

شیائومی می ١١

شیائومی می ١١، آخرین گوشی شیائومی طی سال گذشته میلادی است. این دستگاه، مجهز به نمایشگری با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی است. همچنین دوربین آن وضوح ١٠٨ مگاپیکسلی دارد و سه گانه است.

 

شیائومی می ۱۱ رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۸۸ و نمایشگر ۱۲۰ هرتز

 

حال زمان شرکت این گوشی در تست باتری DxOMARK فرا رسیده است. شیائومی Mi 11 پیش‌تر در بخش‌های مختلفی توسط DxOMARK تست شده بود. به طور مثال، ما از امتیاز DxO شیائومی Mi 11 در بخش‌های دوربین اصلی، سلفی و… صحبت کرده بودیم. اما این بار، شاهد ناامید کننده‌ترین عملکرد از شیائومی می ١١ در بخش بازدهی باتری هستیم. اجازه دهید تا پیش از رسیدن به توضیحات تکمیلی، نگاهی به مشخصات کلیدی این گوشی پرچمدار داشته باشیم:

– باتری ۴,۶٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر سیمی ۵۵ واتی و شارژر بی سیم ۵٠ واتی

– نمایشگر ۶.٨١ اینچی از نوع AMOLED E4 سامسونگ با وضوح 2K و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

– تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 888

– نسخه تست شده مجهز به ٨ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد

امتیاز DxO باتری شیائومی Mi 11

امتیاز باتری شیائومی در DxOMARK

امتیاز باتری شیائومی در DxOMARK

شیائومی می ١١ از همان ابتدا و در تست‌های مختلف، ضعف‌های شدیدی از خود در بخش بازدهی باتری نشان داد. اما اکنون، این گوشی تحت بررسی DxOMARK قرار گرفته است. در نهایت، نتیجه تست بازدهی باتری شیائومی Mi 11 مشخص شده است. خب، در یک کلام باید بگوییم که امتیاز DxO باتری شیائومی Mi 11 برابر با ۴٩ است. به طور دقیق‌تر، شیائومی Mi 11 بدترین عمر باتری در بین گوشی‌های تست شده در بخش باتری DxOMARK را دارد! این گوشی با وجود باتری ۴,۶٠٠ میلی آمپر ساعتی که دارد، به هیچ وجه بهینه نیست. بنابراین، نباید بر روی عمر باتری آن حسابی باز کنید.

مقایسه عمر باتری شیائومی می ١١ با رقبا

مقایسه میزان بازدهی باتری شیائومی می ١١ (آبی)، اوپو فایند ایکس ٣ پرو (زرد) و آیفون ١٢ مینی (سبز)

امتیاز بخش بازدهی باتری این گوشی، برابر با ٣۶ است. به نقل از DxOMARK، میزان بازدهی باتری این گوشی در بخش‌های مختلف به این شرح می‌باشد:

– بازدهی ۵٢ ساعته با کارکرد سبک

– بازدهی ٣۶ ساعته با کارکرد متوسط

– بازدهی ٢٣ ساعته با کارکرد سنگین

تست سرعت شارژ می ١١

تست سرعت شارژ می ١١

در ادامه، به بخش عملکرد شارژر شیائومی Mi 11 می‌رسیم. در این بخش، امتیاز ٨۴ به Mi 11 تعلق گرفته است که بسیار خوب است. بنابراین، حداقل در این بخش می‌توانید از شیائومی Mi 11 توقعاتی را داشته باشید. بر اساس تست‌های DxOMARK، شارژر سیمی ۵۵ واتی این گوشی توانایی پر کردن ظرفیت باتری آن را در ۵۶ دقیقه دارد. همچنین در ٣٠ دقیقه، ٧٩ درصد از ظرفیت باتری این گوشی پر می‌شود. از سوی دیگر، این گوشی مجهز به شارژر بی سیم ۵٠ واتی است.

این شارژر نیز طی ٧۴ دقیقه باتری می ١١ را به طور کامل شارژ می‌کند. همچنین در نیم ساعت اول، ۴٨ درصد از ظرفیت باتری این گوشی شارژ می‌شود. در نهایت، امتیاز ۴۶ به بخش بهینگی این گوشی اعطا شده است. امتیازی که نشان می‌دهد شیائومی می ١١ چندان بهینه نیست. در کل، شیائومی Mi 11 گوشی نیست که شما را در بخش باتری راضی نگه دارد. عملکرد باتری گوشی‌هایی مانند پیکسل ۵، آیفون ١٢ مینی و گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اگزینوس با اختلاف از این گوشی بهتر است!

نقاط ضعف و قوت شیائومی می ١١ در بخش باتری

خب، همان طور که گفتیم این گوشی در بخش باتری نقاط قوت زیادی ندارد. در بخش نقاط قوت، عملکرد شارژر سیمی و بی سیم بسیار خوب در کنار بهینگی شارژر این گوشی وجود دارند. اما در مقابل، بازدهی باتری ضعیف، مصرف بسیار بالا در تمام سناریوها و عملکرد نامناسب در حالت آماده به کار، جزوی از نقاط ضعف باتری این گوشی هستند.

نظر شما در مورد عملکرد باتری شیائومی می ١١ چیست؟ آیا فکر می‌کردید که عملکرد باتری شیائومی Mi 11 تا این حد ضعیف باشد؟ فکر می‌کنید که مشکل اصلی از کجاست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️