حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل لمس نمایشگر گوشی های شیائومی، یکی از معضلات جدید کاربران است

نوشته

2 سال قبل | 24 دیدگاه | شیائومی، مشکلات

شیائومی هم اکنون در رتبه سوم بزرگ‌ترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند قرار دارد. بنابراین، طیف عظیمی از کاربران از گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی استفاده می‌کنند. اما برخی از مشکلات، سبب شده‌اند تا کاربران نتوانند تجربه کاربری مناسبی را داشته باشند. این بار، مشکل لمس نمایشگر گوشی های شیائومی، به معضل جدید کاربران شیائومی تبدیل شده است!

مشکل لمس نمایشگر گوشی های شیائومی؛ معضل جدید کاربران شیائومی در سطح جهان

شیائومی یک برند بزرگ است. با این حال، برخی از محصولات این کمپانی از مشکلات شایعی رنج می‌برند. به دنبال همین مشکلات، کاربران تصمیم گرفتند تا نامه‌ای سرگشاده و گسترده را به شیائومی ارسال کنند. در نهایت، اعتراضات کاربران جواب داد و شیائومی گروه MIUI Pioneer را برای حل مشکلات تأسیس کرد.

 

مشکلات رابط کاربری MIUI و بی توجهی شیائومی به آن‌ها و ارسال نامه سرگشاده طرفداران

 

اما این بار، یک مشکل جدید در برخی از گوشی‌های شیائومی در حال وقوع است. به گزارش Gizmochina، شیائومی بیشترین تلاش خود را می‌کند تا مشکلات کاربران را حل کند. به همین دلیل است که شاهد تأسیس گروه MIUI Pioneer توسط این کمپانی چینی هستیم. اما ظاهراً یک مشکل شایع در بین کاربران به وقوع پیوسته است. بر اساس چند ویدئو در Reddit، مشکل لمس نمایشگر گوشی های شیائومی یکی از معضلات جدید کاربران شیائومی در سطح جهان است. این موضوع، سبب می‌شود تا کاربران نارضایتی خود را به صورت گسترده اعلام کنند. ویدئوی زیر، مربوط به کاربری است که گوشی شیائومی وی از این مشکل رنج می‌برد:

بر اساس نظرات و مشاهدات کاربران Reddit، دستگاه‌های زیادی از این مشکل رنج می‌برند. تاکنون، دستگاه‌هایی که دارای مشکل لمس نمایشگر هستند عبارتند از:

– شیائومی می ١١ و می ١١ اولترا

– شیائومی می ١١ لایت

– شیائومی می ١٠ اولترا

– شیائومی می ١٠ تی پرو

– ردمی نوت ١٠ پرو

– ردمی نوت ٩ اس

در حال حاضر، نمی‌توان گفت که این مشکل چون در ویدئوی بالا مربوط به رابط کاربری MIUI 12.5 است، پس باید از نصب این نسخه امتناع کرد. چرا که برخی از کاربران متوجه وقوع این مشکل در نسخه ١٢.٠.٨ رابط کاربری MIUI شده‌اند. بنابراین، این مشکل ارتباط زیادی به MIUI 12.5 ندارد. در کل، نیازی به نگرانی نیست. چرا که این مشکل فقط برای برخی از کاربران رخ داده است. بنابراین، فعلاً تنها احتیاط کنید و از نصب نسخه‌های جدید به روزرسانی بدون اطمینان از سلامت آن‌ها، پرهیز کنید. شیائومی نیز از این مشکل اطلاع پیدا کرده است. در همین راستا، به روزرسانی جدیدی برای دستگاه‌های دارای این مشکل عرضه خواهد شد.

پیش از این در مورد مشکلات شایع شیائومی صحبت‌هایی کرده بودیم. این مشکلات، مربوط به فریز شدن گوشی، وجود لگ و استاتر حتی در گوشی‌های پرچمدار، مشکلات شناسایی اثرانگشت و سیاه شدن نمایشگر است. تمام این‌ها، سبب شده‌اند که بسیاری از مدل‌های گران قیمت نیز تحت تأثیر قرار بگیرند.

نظر شما در مورد مشکل لمس نمایشگر گوشی های شیائومی چیست؟ آیا با آن مواجه شده‌اید؟ فکر می‌کنید که شیائومی چه زمانی آن را رفع خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

چقدر این برند گوشی هاش عیب و ایراد دارن ! همه اپدیت میدن گوشی بهتر میشه این بعد از اپدیت، باگ و ایراد ازش میباره ! اگر هواوی تحریم نمیشد این هیچوقت به این میزان فروش نمیرسید

m.b

والا این کامنت هم فقط نشان از بی اطلاعی محض داره…
میزان رشد فروش شیائومی قبل تحریم هوآوی هم هر سال بالا بوده تا جایی که تا 2 سال آینده جزو 3 تای برتر پیش‌بینی کرده بودند… تحریم هوآوی فقط روند رسیدن به این دستاورد رو سریعتر کرد… در ضمن جای هوآوی هم اپل بود و هم سامسونگ و هم اوپو و هم ویوو… ولی وقتی نه مثل ویو و اوپو تبلیغات یورو 2020 و جام های مختلف رو انجام دادی و نه مثل سامسونگ همه جا اسمت هست، بدون تبلیغات خاص تو اروپا رکورد های رشد رو میزنی و جلو میری یعنی ورای کاستی ها یه چیزایی تو وجودت هست که بقیه ندارن…

Mahdi

ببین نباید از چینی ها حمایت کنی بیشترین ضربه رو به ما همین چین زده وگرنه الان میلیاردر بودیم میفهمی که چی میگم؟ …

m.b

🤔

Mahdi

کریپتو

V800B

تو وجودش
رابط کاربری عالی هست
حداقل ۵۰ درصد گوشی از تولید خودشه
کپی کارهای حرفه ای از ios هست
کیفت بالا ساخت هست
همه اینا تو وجودشه
تو خونشه
ژنشه
ارثیه
تکامل یافتس
جهش یافته
اصن همه چی تمومه

V800B

حرفت قبول دارم

ramin123

تا موقعی که نرم افزار خوب نباشه، سخت افزار خوب کارایی خودش رو نشون نمیده!!
هر چی قیمت گوشی های شیائومی میره بالا ارزش خریدش کمتر میشه

m.b

قیمت بالا چه ربطی به ارزش خرید داره مادامی که امکانات هم به همون نسبت زیاد بشه…
بگو از اینکه پاشو گذاشته تو محدوده قیمت دلبر شما ناراحت هستی…

“تا موقعی که نرم افزار خوب نباشه، سخت افزار خوب کارایی خودش رو نشون نمیده!!”
کاملاً موافقم:
comment image

هر دو اسنپدراگون 888

و نتیجه مقایسه:
comment image

ramin123

داداش اول ماله رو بذار کنار تا بهت بگم وقتی قیمت میره بالا، ارزش خرید میاد پایین یعنی چی؟!
ماشالله که mi 11 ultra قیمتش سر به فلک کشیده و دلاریش گرونه چه برسه تو بازار ایران. مشکلات شیائومی با توجه به قیمتش قابل چشم پوشیه و گرنه بخواد تو قیمت برابر یا بالاتر مشکل داشته باشه، قافیه رو باخته.
از اونور mi 11 تو بازار ایران به قیمت s21 plus داره فروخته میشه، به جز یه شارژر چه برتری خاصی داره؟! همون داغ کردن شدیدش کافیه که تجربه ی کار با گوشی رو زهر مار کنه
تو بین گوشی های شیائومی با توجه به قیمتشون فقط poco F3 و X3 pro رو قبول دارم و با توجه به قیمتش میشه با مشکلات رابط کاربریش کنار اومد و تو دوربین هم تکلیفت از اول باهاشون معلومه و انتظار زیادی ازشون نداری، نیومده با دوربین 108 مگاپیکسلی فقط دهن پر کن باشه!!
از نظر من در کل شیائومی برا داغ کردن رقابت خوبه و با توجه به مشکلاتش رابط کاربری و….. هر چی قیمت بالاتر میره و انتظار میره بالا، ارزش خرید میاد پایین.
بعد این که دوره ی این امتیاز گرفتن ها گذشته، اصن مهم نیست کدوم گوشی با چیپست یکسان مخصوصا تو انتوتو، چند هزار امتیاز بالا تر بگیره.
من حاضرم 100 هزار امتیاز پایین تر بگیره، ولی بعد نیم ساعت کار با گوشی دماش به 65 درجه نرسه که خود گوشی مجبور بشه نور صفحه رو کم کنه، سخت افزار رو محدود کنه تا آتیش نگیره!!!
گوشی های شیائومی با پردازنده اسنپ 888 داره خاطره G4 رو زنده می کنن

s.h

اگه ۳ ۴ ماه انقد مدل جدید هر هفته معرفی نکنه و بپردازه به نرم افزارش ، تو همین مدت حداقل نصف مشکلاتش حل میشن

m.b

اینو موافقم… امسال انقدر ریبرند و مدلا مختلف شد که کار بروزرسانی های درست و درمون واقعاً از دستش در رفت اما به زودی به هرسال عرضه اینهمه گوشی عادت میکنه و روند بروزرسانی ها هم پایدار تر میشه… به نظرم تو این بلبشو حتی ارائه miui 12.5 هم کار اشتباهی بود…

همه این مشکلات با یه به روزرسانی کامل برطرف میشه نمونه ای که واسه تاچ S20Fe رخ داده بود و با آپدیت حل شد. یکیم خداوکیلی شیائومی تعداد ریبرنداش از تعداد جمعیت کل جهان بیشتر شده😁😅 آدم میخواد بگه مغز دود میکنه و بخواد به همه این ریبرنداش از پوکو و ردمی گرفته تا خود گوشیاش و نسخه چین و گلوبال آپدیت بده خیلی زمان بره یکم باید تعداد ریبرنداش رو کم کنه تا به روزرسانی رابط کاربریش با آرامش و بی دردسر انجام بشه.

یکیم موندم بین S21 Fe و Mi11 i کدومو بخرم.؟
هردوتاشون لامصب خیلی خوبن.
الان موندم برم ۱۶ تومن بدم به Mi11 i یا صبر کنم تا S21 Fe بگیرم؟ شیطونه میگه برم ۳۰ تومن پول بدم واسه جفتشون.😁😁😂

قیمتای سامسونگ همیشه خوب بوده تو ایران اما شیائومی بستگی به واردکننده و مرزی که وارد میشه و حجم واردات داره… بذار هر دو کامل بیان بعد تصمیم بگیر… البته اگر قیمت ارز مجال نداد حلال کن…

بستگی داره چی برات اولویت باشه
اگه دوربین برات مهمه، گول اعداد شیائومی رو نخور.
رابط سامسونگ هم باگ عجیب و غریب مثل miui شیائومی نداره.
بعد این که خودت رو گرفتار اسنپ 888 روی گوشی های شیائومی نکن که داغی گوشی،تجربه کاربری رو برات تلخ می کنه

Mohammadr

شروع صحبتت بوی مقایسه منطقی میداد ولی… :/

ramin123

Mohammadr
ولی داره؟!
دوربین 108 مگاپیکسلی mi 10t Pro با ois و سنسور بزرگ 1/1.33 تو رقابت با s20 FE یه نمه ضعیف تره و دیگه نهایتا برابره ، بعد دوربین 108 مگا پیکسلی mi 11i که سنسورش کوچکتره، ois نداره بیاد بهتر از s21 FE باشه؟!!!!!!!!!!!!!!!!
تو Note 10 Pro عملکرد این سنسور رو دیدیم که به بالارده ها نمی رسه و اگه isp اسنپ 888 رو هم در نظر بگیریم براش، با توجه به موارد بالا بازم نمی رسه بهشون.
الان نیای بگی با گوشی که نیومده که جور مقایسه می کنی، من بدترین حالت رو در نظر می گیرم که دوربین s21 FE دقیقا کیفیتش برابر با s20 FE باشه بدون هیچ گونه پیشرفتی!!! S20 FE که برا مقایسه هست. این برا دوربین اصلی بود، تو الترا واید که فاصله خیلی زیاده.تله هم نداره به جاش ماکرو داره
دیگه این که تو رابط کاربری مثلا به یه وای فای وصل نمیشه تا موقعی که منطقه گوشی رو عوض کنی (تجربه ی شخصی خودم) و داغ کردن بیشتر نسبت به بقیه گوشی هایی که از اسنپ استفاده کردن مخصوصا نسبت به سامسونگ، یا برا گرفتن چند امتیاز بالاتر تو بنچمارک ها یا سیستم خنک کننده ضعیف تر( با وجود این که می دونست اسنپ 888 ذاتا پردازنده گرم تری نسبت به نسل قبلی هست ) تقصیر منه؟!
این سه تا بخش به نظرم مشکلات شیائومی هست که تو تجربه ی کاربری تاثیر اساسی میذاره.
وقتی s21 FE رو میخری از اون اول معلومه با خودت چند چندی. می دونی که بدنه پلاستیکیه و احتمالا شارژر نداره (شاید موقع معرفی 15 وات بذاره تو جعبه)
به هوای دوربین 108 مگاپیکسلی نمی خری که یهو بخوره تو ذوقت، یا این که چون قوی ترین پردازنده اندرویدی سال اسنپ 888 رو داره، تجربه کاربری بی نقصی بهم میده.

V800B

این وسط
Mb
چه بهش بر خورده
عامو تو چیکاره شرکت شیا هستی
خود شرکت اینقده پرو ک زیر بار مشکلات نرم افزاری نمیرفت
بعد شما کاسع داغ تر از آش چی شدی؟
ی برند چینی؟
هرکسی یا هر خبری مبنی کیفیت پایینش چیزی میگه خود زنی میکنی
عین هو بچه ها ۱۸ سالع

m.b

عزیزِ من، امثال شما که میان عقده هاشونو خالی کنن یا حرف نامربوط و دروغ بزنن حالا من یا امثال من همیشه هستن که حقشونو بذارن کف دستشون… حالا شما ناراحت نباش…مثل هزاران باری که تو این چند ساله حق رو تو چش و چال ترولا و دروغگو ها حالا در دفاع از هر برندی که شده، فرو کردم و کردیم اینبارم گویا طوری بوده که اول تابستونی گرمتون شده… اگر از حرف علمی و منطقی و از دانش نداشتتون چیزی هست میشوم اگر نه چیزی که تو سایت زیاده امثال شماست…ایشالله دفعه بعد برو با بزرگترت بیا که چارتا حرف علمی و دوزار اعتبار تو این سایت داشته باشه…

AŁɪ

چقدر بهتر بود اگه این مشکلات رو نداشت ، ولی همشون با یه آپدیت حل میشن اگه تصمیم جدی گرفته بشه براش .

aminadib

دوستانی که تو گوشی های شیائومی مشکل تاچ دارن، علت چنین باگی مشکلات یوزر اینترفیس هستش (بر اساس ریپورت هایی که به شیائومی شده) و برای حل مشکل به صورت دستی نرم افزار SetEdit رو از پلی استور دانلود کنید و بعد از باز کردن نرم افزار داخل صفحه سیاه دنبال عبارت user_refresh_rate بگردین که یا ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز هست اگه از ۶۰ میخواین استفاده کنید روش کلیک کنید edit value رو بزنید و روی ۹۰ انظیم کنید ولی اگه از ۱۲۰ میخواین استفاده کنید روی ۱۱۰ تنظیم کنید پس از تغییر گوشی‌تون رو ریستارت کنید تا مشکل تاچ به طور کامل برطرف گردد.
درنظر داشته باشید دیگر نرخ بروزرسانی صفحه (رفرش ریت) رو از تنظیمات تغییر ندین انشالله تا آپدیت های بعدی
گوشی من Poco x3 هستش آپدیتش اندروید ۱۱ – MiUi 12.0.1 هست که این مشکل رو داشتم

samsam

سلام ، ۳ شهریور یعنی پنج روز پیش یک گوشی نوت ۱۰ پرو شیائومی رم ۸ خریدم چون بزرگ و سنگین هست و دستم درد می‌کنه می خوام عوض کنم اگر کسی مثل من جدیدا گوشی گرفته مدل می ۱۱ کوچیکه و سبک هست و مد نظر منه و میخواد با گوشی من عوض کنه بگه ..مرسی
راستی من مشهدم و رنگش دخترونه باشه بهتره!

parsa1234

هیچ وقت شیایومی نخرید که ضرر کردید
هیچ از ارزانی بی دلیل نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️