حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقریبا نیمی از گوشی های هوشمند ۲۰۲۲ از نمایشگر OLED استفاده خواهند کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون

گزارش های جدید پیش بینی کرده ‌اند که تقریبا نیمی از گوشی های هوشمندی که در سال ۲۰۲۲ به فروش می رسند از نمایشگر های OLED برخوردار خواهند بود. این نشانه محبوبیت روزافزون فناوری نمایش دیودهای نورگسیل آلی (یا همان OLED) در بازار گوشی های هوشمند است.

نیمی از گوشی های هوشمند سال آینده از نمایشگر های OLED بهره خواهند برد

طبق گزارش TrendForce حدود ۳۹ درصد از کل گوشی های هوشمند فروخته شده در سال جاری از پنل های OLED برخوردار هستند. از طرف دیگر، انتظار می‌رود که ۴۵ درصد گوشی های فروخته شده در سال آینده نیز از همین نوع نمایشگر برخوردار باشند. این شرکت در تحلیلی تحقیقی افزود که استفاده  گسترده تر تولیدکنندگان عمده گوشی های هوشمند مانند اپل و سامسونگ از فناوری های AMOLED و OLED یکی از دلایل اصلی جهش سهم بازار دستگاه های مجهز به این نوع صفحه نمایش ها است.

پنل نمایشگر OLED با رفرش ریت ۱۲۰ آیفون ۱۳ پرو ساخت سامسونگ خواهد بود

تقاضا برای صفحات OLED بسیار زیاد است و  آی سی های درایور برای پنل های OLED در حال حاضر قادر به پاسخگویی به چنین تقاضای بالایی نیست. گزارش مذکور افزود که این چیپست ها نسبتاً بزرگتر از تراشه های دیگر هستند، بنابراین تعداد کمتری از آن ها را می‌توان در هر ویفر تولید کرد. بیشتر درایورهای صفحات نمایش از فرایندهای ساخت ۲۸ نانومتری تا ۴۰ نانومتری استفاده می کنند. در حال حاضر، فقط چند کارخانه ریخته گری مانند TSMC (شرکت تولیدی نیمه هادی تایوان)، سامسونگ الکترونیک، UMC و Global Foundries می توانند آی سی درایور های نمایشگر را برای پنل های OLED تولید کنند.

در میان این غول های سازنده تراشه تنها، TSMC، سامسونگ و UMC هستند که موفق شدند ویفر کافی را برای تولید درایورهای صفحات نمایش تامین کنند. کارخانه های ریخته گری دیگر در حال کار بر روی توسعه فناوری لازم برای شروع تولید انبوه هستند. یکی دیگر از موارد قابل توجه این است که سازندگان مختلف پنل، به مشخصات متفاوتی برای آی سی درایور های صفحات نمایش خود احتیاج دارند.

نظر شما چیست؟ شما کدام نوع از نمایشگر های موجود را ترجیح می‌دهید، صفحات OLED یا LCD؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی