حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ درحال توسعه نسل جدید پنل OLED گوشی‌های هوشمند با مصرف انرژی پایین است

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، نمایشگر

Samsung Display و LG Display بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل‌های OLED برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌ها هستند. پنل‌های OLED این دو شرکت در محصولات مختلف از برندهای متفاوت استفاده می‌شود. سال گذشته، سامسونگ پنل OLED Eco2 را با راندمان انرژی بهبودیافته معرفی کرد که برای اولین بار در گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 استفاده شد. اکنون، سامسونگ درتلاش است تا نسل جدید پنل OLED خود را توسعه دهد که علاوه‌بر افزایش عملکرد، طول عمر بیشتری را نیز برای گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد.

نسل جدید پنل OLED سامسونگ

Samsung Display و LG Display درحال توسعه پنل‌های OLED هستند که از CPL (لایه درپوش) با ضریب شکست کم استفاده می‌کنند. یک لایه درپوش بسیار نازک در بالای کاتد قرار می‌گیرد، درنتیجه اتلاف نور را که هنگام بازتاب نور ساطع‌شده توسط الکترودهای نزدیک اتفاق می‌افتد، کاهش می‌دهد. لایه پوششی که درحال‌حاضر در پنل‌های فعلی مورداستفاده قرار می‌گیرد، شکست نور بالایی دارد و افزودن یک لایه پوششی با انکسار کم به آن می‌تواند اتلاف نور را به روشی بهتر کاهش دهد و درنتیجه راندمان نور، راندمان انرژی و عمر محصول را بهبود بخشد. بااین‌حال، افزودن یک لایه پوششی با ضریب شکست کم ممکن است هزینه و پیچیدگی پنل‌های OLED را نیز افزایش دهد.

ال‌جی از فناوری مشابهی با نام MLA (Micro Lens Array) در پنل‌های OLED با اندازه بزرگ در رده‌ی تلویزیون‌ها استفاده می‌کند. این لایه که از میلیاردها عدسی محدب تشکیل شده است، نور تولیدشده توسط لایه تابشی را جمع‌آوری کرده و از انعکاس آن در طرفین پنل جلوگیری می‌کند. درنتیجه، پنل‌های OLED با MLA می‌توانند 20 درصد روشنایی بالاتری را درحالی‌که از همان مقدار انرژی استفاده می‌کنند، ارائه دهند.

نسل جدید پنل OLED سامسونگ

نسل جدید پنل OLED سامسونگ

به‌گزارش نشریه کره‌ای TheElec، دو شرکت Samsung Display و LG Display درحال مذاکره با بزرگترین مشتریان خود، Apple و Samsung MX (بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ) هستند. اگر این شرکت‌ها توافق کنند که از پنل‌های OLED با هزینه‌های بالاتر استفاده کنند، LG Display و Samsung Display می‌توانند پنل‌های OLED را برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها توسعه دهند.

Dongjin Semichem ،Hodogaya ،Labto و PNH Tech شرکت‌هایی هستند که لایه‌های CPL را برای پنل‌های OLED توسعه می‌دهند. سه شرکت اول درحال‌حاضر درحال مذاکره با Samsung Display هستند، درحالی‌که PHN Tech در زنجیره تأمین LG Display قرار دارد. این شرکت‌های کوچک‌تر تولیدکننده مواد OLED نمونه‌هایی را به LG Display و Samsung Display ارسال کرده‌اند. در صورت توافق اپل و سامسونگ MX، می‌توان تولید انبوه پنل‌های OLED با لایه پوششی با ضریب شکست پایین را آغاز کرد.

در آینده ممکن است گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سامسونگ را ببینیم که دارای نمایشگر OLED با روشنایی بالاتر و مصرف انرژی کمتری هستند. این پنل‌های OLED همچنین به‌طور بالقوه می‌توانند بیشتر از نمایشگرهای OLED فعلی دوام بیاورند.

دیدگاه شما پیرامون نسل جدید پنل OLED سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی