حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت آیفون با مواد بازیافتی به طور کامل، از برنامه‌های جدید اپل است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل، یک کمپانی آمریکایی است که سعی می‌کند همواره بر سر زبان‌ها و بحث‌های فناوری باشد. این کمپانی، تا حد زیادی هم موفق بوده است. به طوری که کم‌تر کسی وجود دارد که با اپل آشنایی نداشته باشد. حال، گفته می‌شود که اپل در برنامه‌های آینده خود، ساخت آیفون با مواد بازیافتی به طور کامل را گنجانده است. در ادامه، دلایل اپل شرح داده شده برای این امر را بررسی خواهیم کرد.

ساخت آیفون با مواد بازیافتی به طور کامل

اپل پیش از این نیز سابقه تولید آیفون‌ها را با مواد بازیافتی دارد. به طور مثال، حدود ٢ سال پیش بود که در ترنجی از استفاده از مواد بازیافتی در سری آیفون ١١ گفته بودیم.

 

اپل از مواد بازیافتی در آیفون ۱۱ استفاده می کند

 

حال، اپل می‌خواهد این نقشه را به صورت گسترده‌تری اجرا کند. در گزارشی از سوی Gizchina، اپل تمام تلاش خود را می‌کند تا یک شرکت سبز و حامی محیط زیست باشد. کوپرتینویی‌ها این کار را با کم کردن دی اکسید کربن تولید شده، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و استفاده از مواد بازیافتی انجام می‌دهند. اپل آینده خود را در استفاده از “مواد قابل بازیافت” می‌بیند. به همین دلیل است که ساخت آیفون با مواد بازیافتی به طور کامل، از برنامه‌های جدی اپل در آینده‌ای نزدیک است.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، این موضوع را در یکی از اجلاس‌های تازه فناوری محور مطرح کرد. وی اظهار داشت که اپل در آینده، استفاده از منابع طبیعی را متوقف می‌کند و به سراغ استفاده از منابع بازیافتی و تجدید پذیر خواهد رفت. مدیرعامل اپل به طور خاصی اشاره کرد که اپل، تقریباً هیچ دی اکسید کربنی را وارد جو کره زمین نمی‌کند که ادعای عجیبی و حیرت آوری است. وی در ادامه گفت که می‌خواهد آگاهی کاربران را از موضوع تولید دی اکسید کربن آگاه کند. به همین ترتیب، تا سال ٢٠٣٠ میلادی اپل به هدف خود در استفاده از منابع کاملاً تجدید پذیر خواهد رسید. او در انتها گفت که اپل باید برای چنین صرفه جویی در منابع طبیعی، به خود ببالد!

هم اکنون، اپل تا حدود زیادی از منابع بازیافتی در محصولات خود استفاده کرده است. به عنوان مثال، ۴٠ درصد از آلومینیوم به کار رفته در iMac بازیافت شده است. همین رقم در سری آیفون ١٢، به ٩٨ درصد نیز می‌رسد! این شرکت به عنوان بخشی از نگرانی‌های زیست محیطی خود، شارژر را از جعبه آیفون‌های خود حذف کرده است. اقدامی که سبب شد جو منفی عظیمی بر علیه اپل شکل بگیرد و بسیاری از کاربران این شرکت آمریکایی را مسخره کنند. حتی شاهد جریمه شدن اپل در برخی از کشورهای جهان بودیم. حال بیایید از اظهارات یک کمپانی مطرح دیگر سر در بیاوریم.

یکی از مونتاژ کنندگان آیفون نیز در مورد این موضوع به شدت هشدار داده است

شرکت فاکسکان، بزرگ‌ترین تولید کننده قطعات الکترونیکی در جهان و شرکت برتر مونتاژ آیفون‌های اپل است. این کمپانی، در مورد استفاده از منابع طبیعی هشدارهایی داده است. فاکسکان می‌گوید که بحران‌های زیست محیطی و تأمین منابع برای لوازم الکترونیکی، سخت‌تر از گذشته خواهد شد. در نتیجه، می‌توان شاهد افزایش قیمت و کمبود موجودی محصولات نیز بود. در سه ماهه اول سال ٢٠٢١ میلادی، فاکسکان موفق شد تا حاشیه سود بالاتر از حد انتظار ٢٨.٢ میلیارد دلاری تایوان (معادل حدود ١ میلیارد دلار آمریکا) را از آن خود کند.

محققان پیش بینی می‌کردند که این رقم، حدود ٢۴.۴ میلیارد دلار تایوان باشد. این شرکت اعلام کرد که درآمد سه ماهه دوم آن نیز در همین حدود باقی خواهند ماند. اما با این وجود، رشد تولید قطعات الکترونیکی و درآمد آن‌ها، کم‌تر از دیگر صنایع است. بنابراین، صنعت قطعات الکترونیکی به دلیل کمبود مواد اولیه تحت خطر جدی است. این موضوع، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به طور محسوس‌تری دیده می‌شود.

همچنین فاکسکان از امکان کسری بودجه در سال آینده میلادی برای برخی از شرکت‌های این صنعت، از جمله خود فاکسکان هشدار داد. ظاهراً وضعیت منابع طبیعی برای تأمین زنجیره تولید قطعات الکترونیکی، از ماه مارس وخیم‌تر شده است. قیمت این قطعات نیز فعلاً در حال افزایش است.

نظر شما در مورد ساخت آیفون با مواد بازیافتی چیست؟ آیا این طرح را برای صرفه جویی در منابع طبیعی و کاهش یافتن هزینه تولید می‌پسندید؟ فکر می‌کنید که چه طرحی برای دست یابی به موضوع صرفه جویی در منابع معقول‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️