حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از مواد بازیافتی در آیفون ۱۱ استفاده می کند

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل

احتمالا باید بدانید که آیپد ۱۰.۲ اینچی جدید، تماما از آلومینیوم قابل بازیافتی ساخته شده و مک‌بوک ایر سال گذشته هم اینگونه بوده است. اپل هنوز تصمیم نگرفته است آیفون‌های خود را با مواد بازیافت‌شده بسازد، اما در این زمینه یک قدم کوچک با آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو برداشته است. اپل از مواد بازیافتی در آیفون ۱۱ استفاده می کند و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

استفاده از مواد بازیافتی در آیفون ۱۱

آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون ۱۱ پرو مکس

لیزا جکسون معاون محیط‌ زیست اپل، در صحبت با رویترز گفته که، موتور تپتیک آپدیت شده داخل سری آیفون ۱۱ با استفاده از بازیافت عناصر کمیاب زمین که شامل گروهی از ۱۷ ماده معدنی خاص می‌شوند، ساخته شده است. این بدین معنی است که حدود ۲۵ درصد از همه عناصر نادر زمین که داخل مدل‌های آیفون ۱۱ استفاده شده‌اند، از نوع بازیافتی هستند.

اپل می‌گوید که به‌کارگیری مواد بازیافت‌شده توسط این شرکت ربطی به تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا ندارد، اما تایید کرده است که این اقدام می‌تواند به حفظ زنجیره تامین پایدار کمک کند. اپل برنامه‌هایی برای خرید عناصر کمیاب زمین از یک تامین‌کننده خارجی دارد. هنوز مشخص نیست که این مواد از چه محصولاتی بازیافت شده‌اند اما آیفون‌های جدید مسلما در این زمینه با مدل‌های قبلی‌ تفاوت خواهند داشت.

او در ادامه صحبت‌هایش گفته که، این اتفاق، یکی از همزمانی‌های خوشحال‌کننده‌ای است که آنچه که برای زمین خوب بوده برای صنعت هم خوب بوده است. یکی از چیزهایی که ما در داخل شرکت خیلی درباره آن صحبت می‌کنیم، این است که این کار تا چه اندازه می‌تواند زنجیره تامین ما را پایدارتر کند.

تصمیم به استفاده از عناصر بازیافتی هزینه‌های زیادی را برای شرکت به همراه داشته؛ چرا که مواد معدنی معمولا از اجزا ریز بازیافت می‌شوند و همین موضوع کل پروسه را بسیار سخت‌تر می‌کند. با این‌حال، اپل گفته که مقیاس تولید آن باعث شده که راه‌حل مذکور از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر گردد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل چقدر به فکر محیط زیست و چقدر به فکر افزایش سود خود است؟ پاسخ شما هر چه باشد این یک حرکت مثبت ارزیابی خواهد شد که قابل ستایش است.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

اها میگم چقد ارزون بودا… 😐😂

mostafa3

اگر از طلا هم بود بازم گرون بود

Dr.Nazer

@mostata3
“اگه از طلا هم بود بازم گرون بود”
جان؟ میخوای اگه از طلا باشه ارزون باشه؟ برادر جمله‌ات مشکل داره😐😂

_V_

هولی…
😐

afsoon

همه کمپانی ها باید این راه رو برن .واقعا اپل راه خوبی در پیش گرفته

online_wireless

این همه پول میگیرن اونوقت از مواد بازیافتی استفاده می کنن!

The Destroyer

اتفاقا از نظر من استفاده از مواد بازیافتی هیچ ایرادی ندارد و نه تنها ضعف نیست بلکه میشه ازش به عنوان یه حرکت مثبت در راستای حفظ محیط زیست یاد کرد و ای کاش همه این کار رو بکنن. مثلاً شیشه پشت اگه بازیافتی باشه که تغییری در کیفیت ایجاد نمیکنه

Genesis

من که هیچ مشکلی با پلاستیک بازیافتی ندارم خیلی هم خوبه
البته خش پذیری این پلاستیک ها بیشتره
حالا بازم تک تک دلایل ارزونی این گوشی لو میره
البته همون صفحه ال سی دی هم کافیه

Milad7

عجب 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)