حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت سونی Xperia 1 III با سامسونگ Galaxy S21 Ultra : ژاپنی ها، کره ای ها را شرمنده کردند!

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی را یکی از کم نقص ترین پرچمدارهای ژاپنی مغرور می توان دانست. این دستگاه با تراشه Snapdragon 888 و رابط کاربری نزدیک به اندروید خام می تواند عملکرد خیلی خوبی داشته باشد. سوال اما اینجاست که چقدر خوب؟ باید بگویم که در تست سرعت سونی Xperia 1 III با سامسونگ Galaxy S21 Ultra می بینیم ژاپنی ها، کره ای ها را شرمنده کرده اند. اما این یعنی چه؟

تست سرعت سونی Xperia 1 III

سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ با فناوری های فوق العاده و یا به عبارت صحیح تر، دقیقا بی نظیری در دنیای موبایل مانند دوربین تله متغیر و یا نمایشگر OLED 4K با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز ارایه می شود. اما آیا این ویژگی ها برای رقابت با گلکسی اس ۲۱ اولترا کافی است؟

با مقایسه مشخصات سخت افزار اکسپریا ۱ مارک ۳ با گلکسی اس ۲۱ اولترا می بینیم که از نظر سخت افزاری شباهات زیادی وجود دارد. بیشتر تفاوت در این تست می تواند به بخش نرم افزار متوجه باشد.

مقایسه مشخصات سخت افزار اکسپریا ۱ مارک ۳ با گلکسی اس ۲۱ اولترا

مقایسه مشخصات سخت افزار اکسپریا ۱ مارک ۳ با گلکسی اس ۲۱ اولترا

اجازه بدهید ویدیو مقایسه این دو پرچمدار مدعی سال ۲۰۲۱ را با هم ببینیم و سپس درباره آن صحبت کنیم:

 

همانطور که دیدید، این تست در ۳ بخش کلی انجام شد. اکسپریا ۱ مارک ۳ بدون شک سریع تر روشن شد. در کمال تعجب حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا (نسل دوم حسگر اثرانگشت اولتراسونیک کوالکام) سریع تر از حسگر اثرانگشت خازنی کنار دستگاه اکسپریا ۱ مارک ۳ است. همچنین خیلی عجیب که سونی سیستم تشخیص چهره را برای پرچمدار خود ارایه نکرده است.

در دور دوم به سرعت باز شدن نرم افزار و بازی ها پرداخته می شود. حتی برخی از تست های درون برنامه ای هم امتیاز دارد. شاید خیلی از امتیازاتی که برای اکسپریا ۱ مارک ۳ ثبت شد را بتوان مربوط به انیمیشن های پیش فرض گلکسی اس ۲۱ اولترا دانست. با این حال در برخی بازی ها یا مثلا تست خروجی رندر ویدیویی بدون شک سونی برنده بود. همچنین در بنچمارک ها شاهد یک نتیجه خارج از محدوده گلکسی اس ۲۱ اولترا در بنچمارک Geekbench هستیم. در بنچمارک گرافیکی با وجود بهتر بودن اکسپریا ۱ مارک ۳ اما اختلاف کمتر شده است.

مقایسه بنچمارک Geekbench اکسپریا ۱ مارک ۳ با گلکسی اس ۲۱ اولترا

مقایسه بنچمارک Geekbench اکسپریا ۱ مارک ۳ با گلکسی اس ۲۱ اولترا

مقایسه بنچمارک 3D Mark اکسپریا ۱ مارک ۳ با گلکسی اس ۲۱ اولترا

مقایسه بنچمارک 3D Mark اکسپریا ۱ مارک ۳ با گلکسی اس ۲۱ اولترا

رابط کاربری اختصاصی با شخصی سازی بالا یا نزدیک به اندروید خام

اینجا می توان به یک نکته مهم اشاره کرد. نداشتن پوسته اختصاصی با بهینه سازی های خاص شرکت شاید حتی بهتر باشد. مثلا اینجا ما سرعت بهتر نماینده سونی را شاهدیم. اما مثلا از نظر ظاهری به وضوح رابط کاربری سامسونگ با آیکون های بزرگتر و برش خورده در یک شکل واحد، از نظر بصری خروجی بهتری دارد. به جز این تعداد بسیار بالایی ویژگی های اختصاصی دیگر را می توان در بخش های دیگر دانست که اینجا به آن اشاره نشد. انتخاب شما کدام یک از این راهبردهاست؟

همچنین مصرف باتری نمونه سونی کمتر است. با وجود این که هر ۲ دستگاه ۷ درصد از باتری در حین این تست از دست دادند، اما به دلیل باتری بزرگتر گلکسی اس ۲۱ اولترا (۵۰۰۰ میلی آمپر در مقابل ۴۵۰۰ میلی آمپر)، باید گفت که مصرف دستگاه سونی با وجود نمایشگر 4K بهتر بوده است. پیش از این هم دیده بودیم که عمر باتری اکسپریا ۱ مارک ۳ واقعا قابل تحسین است.

عمر باتری Xperia 10 III مشخص شد: فوق العاده، اما سرعت شارژ کند

در بخش مدیریت رم هم می توان گفت که سونی بهتر عمل کرد. به صورت کلی می توان گفت که واقعا ژاپنی ها، کره ای ها را شرمنده کردند اما چه حیف که نه پرچمدار آن ها به صورت جهانی به صورت گسترده ارایه نمی شود و در نتیجه با فروش بسیار پایین، هر آن آینده سونی موبایل در خطر است.

نظر شما چیست؟ کدام دستگاه برای شما جذاب تر بود؟ چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

چه خوب که این تست رو قرار دادید… بعضی نوب های سامسونگ میگفتن خود اسنپدراگون 888 مشکل نداره و مشکل از شیائومی بوده…
گفتم وانپلاس و سامسونگ هم دقیقاً همون مشکلات بنچمارک رو دارن… و این نتیجه هم تقدیم شما…(ماشاالله سابقه‌تون در نامعتبر دونستن هر منبعی که برضدتونه خوبه پس بدونید اسکرین آرون هم زیر دستم هست که حتی تو آنتوتو هم بعد 4 بارتست چه برسر نتایج میاد) اصلاً انگار اسنپدراگون 888 نیست!
البته جالبه که فقط در بعضی مدل هایی که خنک‌کننده های چندان موثری ندارن این مشکل دیده میشه… از جمله mi 11(نسخه پایه) و همین سری اس 21 و وانپلاس 9
سونی گویا هم رابطش بخاطر سبکی پایدارتر عمل کرده و هم در خنک‌کنندگی عملکرد بهتری داشته… (البته از سونی که برای دوربین هم گاهاً خنک‌کننده قرار میداد این انتظار رو داشتم)

آخه استاد شما چرا حرص میخورین؟
هیچکی منکر‌ نمیشه تمام این اتفاقا تقصیر سامسونگه که نتونست برنامه های پس زمینه رو ببنده
از تست تک هسته ایش گویای همه چیزه که با نیم هسته اکسپریام برابری نکرده
شما که میتونید استعلام بگیرید از فنای سونی که همشون یک صدا میگن بنچمارکاش از گوشیایی که چیپ مشابه دارن بیشتره
سونی برا دوربین که هیچ برای هر بخش موبایلش خنک کننده میزاره مثلا باتریش خنک کننده جدا از پردازندش داره طبیعیه که مثل یخچال باشه
اون فنای سامسونگم غلط زیادی کردن شمارو ناراحت کردن
طرف خودش چیزدست بوده گوشی داغو کرده تو آب بخار گرفته یه عده مغز فنچه گفتن کیفیت ساخت کینگ شیا پایینه اونا چه میفهمن کیفیت چیه برای همچین آدمایی نباید وقت گذاشت و کمین کرد تو پستای مربوطه برید کامنت اول به خاک و خون بکشیدشون
واقعا ارزش ندارن این موجودات شبه انسانی

واستا تند نرو بشین سر جات زیاده روی نکن…✋🏼
تو عوض اینکه به اون دلداری بدی خودت به خودت داری حرص میگی.
از یه طرف میگی من گوشی خودم نوت ۲۰ اولترا هست و از یه طرف هم هرچی حرفه داری واسه سامسونگ و فناش میگی خوب آقا راضی نیستی از گوشیت برو بفروشش و بعدش Mi 11 i رو بخر که تازه موجود شده و قیمتش حدودا ۱۶ تومن هست.
درضمن یه بار قبلا گفته بودم اون چیزی که تو بیوگرافیت نوشتی ( …..که چشمش به جهان هستی باز شده ) با چیزی که تو واقعیت میگی از زمین تا آسمون فرق داره یعنی علاوه بر اینکه باز نشده داره دورتر میشه. درضمن ادب رو هم رعایت کن چون بعدها خودت ضرر میبینی ( این حرف من تهدید نیست نصیحته ) بیشتر دقت کن فن شیای عزیز.

عجله نکن واستا تند نرو…
شرکتی که واسه اندروید رابط کاربری شخصیشو میسازه حتی اگه چیپ M1 اپل رو هم بیاری و روش تست کنی بعد از چند آزمایش بنچمارک هنگ میکنه درحالی که رابط کاربری سونی همون اندروید خام هست. درضمن قابلیت شخصی سازی وان یو آی بیشتر از اندروید خامه بعد فقط بنچمارک نمیتونه برنده نهایی رو مشخص کنه طبیعتا بعضی چیز ها هم هستن که S21 U رو از مال سونی متمایز میکنه و بالعکس. مثلا برتری دوربین تله متغیر و بهینگی و قدرت قویتر سونی نسبت به سام یا امنیت بالاتر و تعداد دوربین بیشتر و نمایشگر کم حاشیه و امکانات بیشتر سام نسبت به سونی.
درضمن که شما مارو نوب و ترول سام خطاب میکنی اینو بدون من هم در مورد معماری ۸۸۸ هم قبول کردم که ضعف وجود داره چون سابقه سامسونگ تو معماری تراشه هاش چندان خوشایند نیست.
پس لطفا الکی به کسی لقب نوب و اینا خطاب نکن چون ممکنه خودت ضرر ببینی.

در مورد مطلبی که در مورد چیپ m1 اپل گفتم چون اول فکر میکردم S21 U با چیپ اگزینوس تست شده و واقعیتش نمیخواستم در موردش چیزی بگم ولی وقتی به فیلم و عکس نگاه کردم گفتم این حرفو بزنم که لازمه حتی خود شیا با وجود قوی ترین چیپستایی که میذاره مصرف رم و انرژی و ایناش خیلی زیاده و بعضی مواقع به علّت سنگین بودنش تو استفاده روزمره هنگ میکنه.

من ندیدم تو بگی مشکل از برند ها بوده و از سامسونگ نیست، تو تا جایی که یادمه گفته بودی مشکل از هر دو هست و این جمله بررسی میخواد(پس نمیدونم چه چیزی رو فراموش کردی که فکر کردی من با توام!) … نه من به کسایی گفتم نوب که با ارائه این دلیل که mi 11 مشکل داشته گفتن مشکل از شیاست که الان سامسونگ گذاشت تو کاسه‌شون و علاوه بر تست پایداری تو همون اولین تست اونم تک هسته در حد میانرده گرفت… ضمناً ورای ناپایداری بعد از چند بار تست، چند تا برنامه پس زمینه نمیتونه بنچمارک رو تا یه میانرده! کاهش بده اونم بخش تک هسته! نه چند وظیفگی…پس از… به پیشانی پل نزن…
من اصلاً راجب مقایسه سونی و سامسونگ حرفم نداشتم که ربط دادی… درست بار دیگه بخون، مشخصه من هدفم از بیان مطالب مسئله مشکل اسنپدراگون 888 و رو شدن دست چند تا نوب بود که به هر منبعی که به سامسونگ بگه اَخ میگن تَخ… و گفتم وقتی اسنپدراگون تو سه تا گوشی مشکل داره یعنی ریشه مشکل از خودشه و اینو متخصص ها هم گفتن(از جمله همون آیس یونیورس و دیجیتال چت استیشن)، تازه‌کار های این سایت که دیگه جای خود دارند… ولی این مشکلات وقتی دامن زده میشند که خود گوشی هم از خنک‌کننده و تجهیزات مناسبی برخوردار نباشه که سه مورد مثال زدم…
روز خوش❤️🌹

در مورد اول ممنون بابت مطالبی که گفتی❤🙏🏼
——————————
دوماً تو که گفتی من مشکل چیپ ۸۸۸ رو به هر ۲ طرف مقابل ربط دادم اگه یادت باشه تو س.ا.ی.ت ترنننننجی تقریباً یه ماه پیش در مورد عملکرد ناپایدار معماری سامسونگ تو ۸۸۸ پست گذاشته شد وقتی من نظرم رو نوشتم مشکل اصلی و اوّل رو به سامسونگ نسبت دادم بعد گفتم ممکنه شرکت های دیگه هم مث وان پلاس مقصر باشن یا مث ایسوس مقصر نباشن.
——————————
در مورد مسئله نوب هم من یه لحظه نظرم به جایی رفت که تو هدفت از نوب کلاً فنای سامسونگ بوده و بس در این مورد اشتباه پیش اومده و معذرت میخوام.
شب خوش.🙏🏼❤

comment image

اینو ببین من بیشترین ربط و اشکال رو به سامسونگ دادم.

m.b

خواهش میکنم، هرکسی شخصیت خودشو حفظ کنه قابل احترام و واجد پاسخگویی هست… وظیفه بود❤️🌹
______________
منم همین بوده از اول برا همین گفتم مشکلی نیست اصلاً… چیزی که مشخصه ریشه این مشکل از سامسونگه که به دلیل کم توجهی در بعضی تولیدات گسترده‌تر نمود پیدا کرده…
مثالشم مثل همونایی که گفتی و گفتم…
_____________
من هیچوقت بدون منطق و دسته‌ای آدما رو قضاوت نکردم که بگم کل یه قشر که توشون همه جور آدمی هست بد یا خوب هستن… کار منطقی‌ای به نظر نمیرسه و مشخص بود منظورم با یه قشر خاص از آدماست که عقل خودشونو فروختن…که به خوبی هم بهشون ثابت شد این موضوع وقتی حتی تو ترنجی هم این مشکل به کیفیت ساخت اسنپدراگون 888 ربط داده شد امروز، که تولید سامسونگ بوده و مسئول عواقبشه…
_______________
اتفاقاً قبل اینکه عکس رو بفرستی من دوباره رفتم دیدم اون پست رو قبل از کامنت جوابم بهت و متوجه شدم که اختلافی نداره حرفات فقط منظور من مشخص نبوده برات که وظیفه بود توضیح بدم…ممنون گوش دادی…
وقت بخیر❤️🌹

Tanha122

چرا نت و وای فای اس ۲۱ الترا روشنه دوتا سیمکارت هم رو گوشی اس ۲۱ الترا هس ولی اکسپریا هیچی نداره 🤔🤔🤔🤔

Tanha122

حالا بالا اس ۲۱ الترا نگا کنین چن تا برنامه باز هست و در حال اجراس ولی مال اکسپریا هیچی نیس 🤨🤨🤨

M.Y

قطعا برنده سونی بود

Mahdi

دوتا مشکل تو سونی می بینم یک اسنپدراگون ۸۸۸ که تو اکثر پرچمدارای امسال هست و دوم اون حاشیه بالاش چرا حسگر تشخیص چهره نداره ، امیدوارم سال بعد اسنپدراگون ۸۹۵ بهینه باشه و مشکلات ۸۸۸ رو نداشته باشه

حداقل با وجود اون حاشیه باید تشخیص چهره سه بعدی میذاشته که…..

همین منظورمه ه چیزی میزاشت خب 😂

😁😅

mobin7k

منم خیلی سونی رو دوست داشتم.
اما دلیل نمیشه تا یه بررسی ازش دیدم سریع نتیجه رو قبول کنم و پستش کنم .
باید ببینم درست بوده یا نه .
حالا اگه ویدیو رو با کمی دقت ببینید متوجه حرفم میشید .

همون لحظه اول که مشخصات دستگاه رو نشون میدن به وضوح مشخصه که حافظه سامسونگ بیشتر پر هست .
( برنامه های خیلی زیادتری نصبه )
و در ادامه هم میبینیم که درسته گوشی خاموش روشن شد اما نوتیفکشن اینستگرام و یه برنامه دیگه بالای سامسونگ هست که نشون میده برنامه ها در پس زمینه فعال هستند و قبل از تست انگار گوشی دست کس دیگه بوده برا کارا روزمرش استفاده میکرده و بعدا که فتوشاپ رو باز میکنه و گالری بالا میاد می بینید که دوتا عکس گوشی از اینترنت دانلود شده و یه عکس از نوشته های مانیتور هم اونجا هست .
همینطور سامسونگ دوسیم کارت روشن اینترنت فعال وای فای فعال
در حالی که سونی فقط یه وای فای وصله و هیچ برنامه پس زمینه فعالی نداره .

توی یه بررسی برابر باید شرایط برابر باشه همین چیزای به ظاهر ساده باعث اختلاف چند صدم ثانیه ای و نمره بیشتر و کل کل میشه !

در نهایت هم نتایج گیگ بنچی هم که این شخص تونسته از سامسونگ بگیره از یه رمی نوت 10 با قیمت 200 دلاری کمتره !
نمیدونم طرف با s21 چه کرده !

اگه شک دارین یه سرچ کنین نتایج گیگ بنج s21 رو تو مقایسه با بقیه ببینید .

من هم سامسونگ رو دوست دارم هم سونی اما اگه قراره باهم مقایسه بشن باید شرایط برابر باشه .

واقعا لیاقت داری که با تمام جزئیات نگاه کردی و دهن برخی منتقدان رو بستی…. ایول.👏🏼👌🏼

AŁɪ

اسنپ ۸۸۸ امسال اعتبار. اسنپ رو زیر سوال برد .

ARMTIN

❌❌❌❌این تست فاقد اعتبار هست ❌❌❌❌
در رابطه کاربری جدید سامسونگ گزینه ای قرار داره
که کسی که speedtest انجام داده اصلا این قسمت در ویدیو نمایش نداد❌
امتیاز پایین کیگ بنچ S21 ultra دلیل اصلی این موضوع هست که برسی کننده شیطنت کرده 😒
❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌
وارد تنظیمات S21 ultra که میشید گزینه وجود داره بنام [[[ power saving mode ]]]] 💯
وقتی این قسمت تب میکنید لیستی وجود داره جهت کاهش مصرف باتری 🔋 دستگاه ، که به موردی برخورد میکنید بنام [[[[ Limit CPU Speed to 70% ]]]] که جهت افزایش عمر باتری ، سرعت هسته های CPU پردازنده در محدود ۷۰ درصد محدود میکنه ، به عبارت ساده تر فرکانس CPU تا ۳۰ درصد کاهش میده
.
.
.
.
.
.
یک اسکرین شات از تنظیمات power saving mode دستگاه S21 ultra براتون آپلود کردم تا متوجه بشید علت پایین بودن تست سرعت و امتیاز Geekbanch پرچمدار سامسونگ در این تست چیه ❓❓❓
شرمندگیش هم بمونه برای کسانی که speedtest گمراه کننده به اشتراک می‌گذارند 😒😒

اسکرین شات :
comment image

Reza8721

من همین الان از s21 ultra بنچمارک گرفتم تک هسته ای شد ۱۰۴۳ البته نسخه اگزینوس…شنیده بودم نسخه اسنپ دراگون تو ثبات عملکرد بهتری داره…تو خود سایت Geekbench هم امتیازو ۹44 زده من فکر میکنم این ویدیو خیلی اغراق‌آمیز هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)