حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری Xperia 10 III مشخص شد: فوق العاده، اما سرعت شارژ کند

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اسمارت‌فون، سونی، عمر باتری

سونی، سری گوشی‌های خود را با پیشوند Xperia روانه بازار می‌کند. این کمپانی ژاپنی، در بازار گوشی‌های هوشمند میان رده نیز فعالیت می‌کند. به همین ترتیب، Xperia 10 III یکی از آخرین گوشی‌های سونی در این بازار است. اخیراً عمر باتری Xperia 10 III در تست‌ها مشخص شده است که قصد داریم نگاهی به نتایج آن داشته باشیم.

سونی اکسپریا ١٠ مارک ٣

سونی مدتی پیش، از گوشی میان رده جدید خود با نام Xperia 10 III رونمایی کرد. این دستگاه میان رده، دارای مشخصات برجسته‌ای از جمله اسنپدراگون ۶٩٠ و نمایشگری با پنل OLED بود. همچنین این گوشی، بهره مند از همان طراحی شناخته شده‌تر سونی است.

 

سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ با Snapdragon 690 5G و نمایشگر OLED رسما معرفی شد

 

به تازگی، Gsmarena به سراغ تست و بررسی این گوشی میان رده رفته است. در همین راستا، نتیجه تست بازدهی باتری و شارژر Xperia 10 III مشخص شده است. قبل از شروع نگاه به نتایج عمر باتری Xperia 10 III، مروری بر مشخصات کلیدی این گوشی هوشمند داریم:

– نمایشگر ۶.٠ اینچی از نوع OLED با وضوح +Full HD و قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ

– سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض

– تراشه اسنپدراگون ۶٩٠

– باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ٣٠ واتی

عمر باتری Xperia 10 III

عمر باتری اکسپریا ١٠ مارک ٣

عمر باتری اکسپریا ١٠ مارک ٣

مستقیماً از نتیجه کسب شده توسط این گوشی در حالت استفاده ترکیبی شروع می‌کنیم. این گوشی، رقم بسیار بالای ١٣٧ ساعته را در قسمت استفاده ترکیبی ثبت کرده است. به همین ترتیب، بازدهی باتری این دستگاه در بازه “فوق العاده” قرار می‌گیرد. تماس 3G با بازدهی حدوداً ٣٢ ساعته، از دیگر نتایج این گوشی است.

شاید ثبت بازدهی باتری تقریباً ١۵:٣٠ ساعته در بخش وب گردی خیلی رضایت بخش نباشد. اما با توجه به این ظرفیت باتری، شاهد عملکرد بسیار خوبی در بخش پخش ویدئو توسط این گوشی هستیم. به طوری که اکسپریا ١٠ مارک ٣، می‌تواند با یک بار شارژ، تا حدود ۲۶:٣٠ ساعت ویدئو پخش کند! این گوشی، مجهز به رفرش ریت ۶٠ هرتزی است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عمر باتری Xperia 10 III، پوکو F3، وانپلاس نورد، پیکسل ۵ و پوکو ایکس ٣ NFC موجود است:

مقایسه عمر باتری Xperia 10 III با چند دستگاه دیگر

شارژر اکسپریا ١٠ مارک ۳

زمان شارژ اکسپریا ١٠ مارک ٣ در یک کلام، “طاقت فرسا” است. با وجود پشتیبانی این گوشی از شارژر ٣٠ واتی، توان شارژر درون جعبه Xperia 10 III معادل ٧.۵ وات است. برای این ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی، شارژر ١٠ واتی بسیار کند است. در تست‌های Gsmarena، این گوشی به وسیله دو شارژر ٧.۵ واتی درون جعبه و شارژر ۶۵ واتی شخص ثالث (!) تست شده است. این تست‌ها، با خاموش بودن حالت Battery Care یا محافظت از باتری انجام شده‌اند.

سرعت شارژ Xperia 10 III

به طور ساده، اکسپریا ١٠ مارک ٣، کند ترین گوشی در بین رقبای خود و در زمینه سرعت شارژ شدن است. با استفاده از شارژر ٧.۵ واتی، طی نیم ساعت این گوشی تنها تا ٢٠ درصد شارژ می‌شود. زمان فول شارژ هم برابر با ١٧٨ دقیقه است! با وجود شارژر ۶۵ واتی شخص ثالث، اوضاع کمی بهبود می‌یابند. اما همچنان سرعت شارژ این گوشی کند است. میزان ظرفیت شارژ شده از باتری در ٣٠ دقیقه، معادل ٣٧ درصد است. زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری نیز ١٣٠ دقیقه است! در کل، مشخص نیست که چرا سرعت شارژ شدن Xperia 10 III تا این حد کم است. اما قطعاً این مورد، نکته منفی محسوب می‌شود.

نظر شما در مورد عمر باتری Xperia 10 III چیست؟ فکر می‌کنید که دلیل این سرعت کند شارژ شدن، چه باشد؟ در کل، آیا این گوشی را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

فوق‌العاده عالی ، باتری ۴۵۰۰ عمر ۱۳۷ ساعته ، اسنپدراگون ۶۹۰ ساخت سامسونگ خوب عمل کرده ، ولی سرعت شارژ شدنش خیلی ضعیفه کاش یه ۱۸ وات میزاشت

mostafa3

فکر کنم از شارژر 30 واتی خود سونی استفاده بشه سریعتر شارژ بشه تا این شارژر 65 وات برند دیگر

خزان شد آنچه که داشتم….🤯🥶
عجب چیز خفنی داره.
ولی حیف سرعت شارژش کمه.

Mohammadr

واقعا تو ویدیو و استندبای خیلی خیلی خیلی خوب عمل کرده… وب گردی هم با باتری 4500 عالیه اما نه به اندازه ویدیو…کاش بیشتر رو این یکی کار میکرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️