حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایربادز سونی WF-1000XM4 با پشتیبانی از LDAC رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سونی، گجت‌های پوشیدنی

شاید برند ژاپنی سونی در بازار ایربادز بی سیم خیلی فعال نباشد. اما با این حال، شاهد رونمایی محصول جدیدی از ژاپنی‌ها هستیم. جدیدترین محصول این کمپانی، ایربادز سونی WF-1000XM4 نام دارد. در ادامه، نگاهی به مشخصات و جزئیات این ایربادز بی سیم خواهیم داشت.

مشخصات فنی ایربادز سونی WF-1000XM4

از حدود یک ماه پیش، شایعه رونمایی از ایربادز کاملاً بی سیم جدید سونی شروع به انتشار کرد. به همین ترتیب، سونی به صورت رسمی وجود این ایربادز را تأیید کرد. در نهایت، رونمایی این محصول تازه وارد امروز انجام شد.

 

رنگ های هندزفری بی سیم سونی WF-1000XM4 پیش از معرفی لو رفت

 

بر اساس گزارش Gsmarena، ایربادز سونی WF-1000XM4 رسماً معرفی شده است. این نسخه، نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفته‌تر است. بخشی از این پیشرفت، به لطف تراشه Sony V1 است. با این حال، بخش دیگر آن به دلیل کیفیت صوتی بهتر و حذف نویز دقیق‌تر است. این ایربادز بی سیم جدید سونی، رکورد شکنی‌هایی را نیز انجام داده است. به ادعای سونی، WF-1000XM4، اولین ایربادز در جهان است که از صدای Hi-Res به همراه کدک LDAC پشتیبانی می‌کند. اما کدک LDAC چیست؟ خب، باید بگوییم که با استفاده از کدک گذاری LDAC، می‌توان بیت ریت را تا ٣ برابر نسبت به قبل بیشتر کرد. بنابراین، کیفیت صدا به طرز قابل توجهی پیشرفته‌تر از قبل خواهد شد. در نهایت، ایربادز جدید سونی می‌تواند خطری جدید برای هندزفری‌های سیمی باشد.

 

مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم: کدام یک انتخاب بهتری به شمار می‌رود؟

 

به لطف استفاده از تراشه Sony V1 در این ایربادز، حذف نویز بهتر از قبل است. به طور مثال، این مدل می‌تواند ۴٠ درصد نویز کم‌تر را نسبت به مدل XM3 ارائه دهد. همچنین این ایربادز، هوشمندتر از سابق شده است. سونی WF-1000XM4 می‌تواند با استفاده از سیستم تشخیص باد، صدای باد را در مکالمات حذف کند. خوشبختانه آمپ ٢۴ بیتی در این ایربادز پریمیوم موجود است. در ادامه، از دیافراگم و آهنربای قوی‌تری در این نسخه استفاده شده است. به وسیله دیافراگم انعطاف پذیرتر، حذف سیگنال در فرکانس‌های کم‌تر بهتر صورت می‌گیرد. باس بهتر، یکی دیگر از نتایج این موضوع است.

رندرهای ایربادز سونی WF-1000XM4

رندرهای ایربادز WF-1000XM4

از دیگر قابلیت‌های WF-1000XM4، می‌توان به توصیه‌های هوشمند برای قرارگیری در گوش اشاره کرد. انزوای صدای بهتر در مکالمات، از دیگر نتایج سیستم حذف نویز جدید است. ایربادز جدید سونی، از قابلیت جفت سازی سریع در سیستم عامل اندروید و Windows 10 پشتیبانی می‌کند. این ایربادز، دارای قابلیت جذابی است. به طوری که در هنگام صحبت شما با دیگر افراد، موسیقی در حال پخش متوقف می‌شود. به واسطه آن، صدای محیط پخش خواهد شد و شما می‌توانید به سادگی، با افراد نزدیک به خود به سادگی مکالمه کنید. به همین صورت، دردسر کم‌تری برای شما ایجاد می‌شود. سونی این قابلیت جذاب را “Speak To Chat” می‌نامد.

ایربادز سونی WF-1000XM4، به یک جفت میکروفون در هر گوشی مجهز شده است. قدرت این میکروفون‌ها، به نحوی است که صدای شما در بدترین شرایط نیز به وضوح در تماس‌ها منتقل خواهد شد. ایربادز جدید سونی، برای استفاده از گوگل اسیستنت و الکسا بهینه شده است. بنابراین، به سادگی می‌توانید از این دو دستیار صوتی در WF-1000XM4 بهره بگیرید. استفاده از تراشه V1 در کنار آنتن‌های جدید، منجر به اتصال پایداری بیشتر شده است. تأخیر کم انتقال صدا، یکی دیگر از اخبار خوب در این ایربادز است.

محتویات جعبه WF-1000XM4

محتویات جعبه WF-1000XM4

ایربادز جدید سونی، نسبت به نسل قبلی‌اش کوچک‌تر و سبک‌تر است. این ایربادز، کاملاً بی سیم است و هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کند. اما مشخصات این ایربادز، همچنان تمام نشده‌اند. عمر باتری نسل قبل این ایربادز در نسل قبل، به ترتیب برابر با ۶ و ٨ ساعت در حالت حذف نویز فعال و بدون این حالت بود. در مقابل، WF-1000XM4 با فعال بودن حذف نویز فعال، تا ٨ ساعت دوام می‌آورد. با خاموش شدن این قابلیت، عمر باتری آن به ١٢ ساعت می‌رسد. با استفاده از کیس شارژ باتری، به ترتیب شاهد دوام ٢۴ و ٣۶ ساعته با روشن و خاموش بودن قابلیت ANC خواهیم بود.

عمر باتری WF-1000XM4

سونی می‌گوید که با ۵ دقیقه شارژ کردن WF-1000XM4، می‌توانید تا ١ ساعت به وسیله آن موزیک پخش کنید. این ایربادز، از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند. در کل، قابلیت‌های بخش باتری این ایربادز مانند بقیه قسمت‌های آن، جذاب هستند. سونی WF-1000XM4، استاندارد IPX4 را کسب کرده است. بنابراین، می‌توانید در حین ورزش یا باران، از این محصول استفاده کنید. در انتها، نوبت به قیمت این ایربادز پریمیوم و جذاب می‌رسد.

قیمت ایربادز جدید سونی با نام WF-1000XM4

ایربادز جدید سونی، یعنی WF-1000XM4، هم اکنون با قیمت ٢٨٠ دلار / ٢٨٠ یورو در بازار‌های مختلف موجود است. این محصول، در دو رنگ مشکی و نقره‌ای در دسترس قرار می‌گیرد. به هر صورت، نسل قبلی این ایربادز با قیمت کم‌تری قابل خریداری است.

نظر شما در مورد این ایربادز بی سیم جذاب چیست؟ آیا مشخصه‌های WF-1000XM4 را می‌پسندید؟ ارزش خرید این ایربادز بی سیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️