حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم: کدام یک انتخاب بهتری به شمار می‌رود؟

هدفون‌ها و هندزفری‌ها، بخش‌های مهمی از لوازم‌های جانبی ما هستند. همه ما، حداقل یک بار این محصولات را تهیه کرده‌ایم. اما بسیاری از کاربرانی که قصد دارد حین انجام فعالیت‌های خود به موزیک یا فایل‌های صوتی خود گوش فرا دهند، از خود سؤال می‌کنند که هندزفری‌های سیمی بهتر هستند یا نوع بی سیم آن‌ها؟ ما در این مطلب، مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم را برای شما تهیه کرده‌ایم. در ادامه، بیشتر وارد جزئیات مقایسه این دو محصول می‌شویم.

هندزفری‌ها، مهم و کاربردی

هندزفری‌ها، گجت‌های مهمی هستند. اکثریت ما، به موسیقی علاقه زیادی داریم. به همین ترتیب، تهیه یک گجت کاربردی و بی دردسر برای ما، می‌تواند مهم و در عین حال، لذت بخش باشد. به همین دلیل، هر کاربری می‌بایست طبق سلیقه شخصی خود یک هندزفری مناسب را تهیه کند. هندزفری‌های پرچمدار یا معمولی، سیمی یا بی سیم، مخصوص iOS یا اندروید، هر طور که باشند، برای گوش کردن به فایل‌های صوتی طراحی شده‌اند. بنابراین، لازم نیست که حساسیت بسیار شدیدی را در حین خرید آن داشته باشید. تنها باید انتخاب خود را طبق سلیقه خود انجام دهید.

گسترش سرویس‌های استریم موزیک یا حداقل رواج یافتن بیشتر موسیقی در دنیای امروزی، امری مهم است که سبب گسترش این چنین استفاده از هندزفری‌ها شده است. احتمالاً اگر از هندزفری استفاده نمی‌کنید، تجربه خیلی خوبی از موزیک در تمام شرایط نخواهید داشت. اما در هنگام خرید یک هندزفری جدید، غالباً اولین سؤالی که به ذهن ما می‌رسد، این است: هندزفری سیمی را انتخاب کنم یا هندزفری بی سیم را؟ خب، پاسخ این سؤال به این سادگی هم نیست. هندزفری‌های بی سیم، هم اکنون ارزان‌تر و بهتر از گذشته هستند. محبوبیت آن‌ها نیز در سطح جهانی روز به روز در حال افزایش است. اما آیا مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم درست است؟ کدام نوع از هندزفری برنده میدان خواهد بود؟ در ادامه، از نقاط ضعف و قوت هر کدام از این هندزفری‌ها به نقل از Gadgets NDTV برایتان خواهیم گفت.

نکات مربوط به هندزفری بی سیم

ایربادز کاملاً بی سیم

مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم، از همین جا شروع می‌شود. درست است که هزینه تولید هندزفری‌های بی سیم طی سال‌های گذشته کاهش چشمگیری یافته است. اما در برخی موارد، ممکن است که هندزفری‌های سیمی با قیمت یک چهارم هندزفری‌های بی سیم، همان کیفیت را ارائه دهند. توجه داشته باشید که این مورد در برخی موارد صادق است. ساختار کلی هندزفری‌های بی سیم یا یک ایربادز، متشکل از یک درایور صوتی، گیرنده بلوتوث، تقویت کننده داخلی و یک سری اتصالات دیگر برای از بین بردن نیاز به استفاده از سیم است.

تمام این‌ها، به هزینه طراحی و تولید یک هندزفری بی سیم می‌افزایند. اما از لحاظ کیفی، ممکن است یک هندزفری سیمی با قیمتی کم‌تر همان نوع صدا را ارائه دهد. همچنین عمر هندزفری‌های بی سیم نیز محدود است و پس از کم‌تر شدن عمر باتری آن‌ها، از رده خارج خواهند شد. اما هندزفری‌های سیمی چنین محدودیتی ندارند چرا که از باتری دستگاه شما برای تغذیه خود استفاده می‌کند.

در مقابل، هندزفری‌های سیمی دردسر بیشتری برای نگهداری دارند. قطع شدن یا گره خوردن سیم، یکی از شایع‌ترین مشکلات این محصول است. به همین دلیل است که این نوع از هندزفری برای ورزشکاران یا کسانی که تحرک بالایی دارند، پیشنهاد نمی‌شود. با استفاده از هندزفری‌های بی سیم، شما می‌توانید تا فاصله محدودی از دستگاه خود فاصله بگیرید. اما این امکان در هندزفری‌های سیمی وجود ندارد. نگهداری هندزفری‌های بی سیم، در کل ساده‌تر است. این مورد، بستگی به شما دارد که چه برتری را برای تهیه یکی از این محصولات ترجیح می‌دهید.

محبوبیت هندزفری‌های بی سیم یا ایربادز از کجا افزایش یافت؟

امروزه داشتن یک هندزفری بی سیم ارگونومیک و ساده، امری لذت بخش است. چرا که شما می‌توانید به راحتی به کارهای خود بپردازید بدون این که سیم‌های اضافه شما را آزار بدهند. اما محبوبیت هندزفری‌های بی سیم، از جایی شروع شد که اپل تصمیم گرفت جک ٣.۵ میلی متری هدفون را از سری آیفون ٧ حذف کند. به دنبال همین موضوع، اپل و بسیاری از برندهای دیگر ایربادز اختصاصی خود را توسعه دادند. در ادامه، هندزفری‌های بی سیم به جایگاه امروزی خود رسیدند. اتصال این دسته از هندزفری‌ها به اکثر پلتفرم‌ها و محدودیت کم‌تر آن‌ها، یکی از علل این محبوبیت بالا می‌باشد.

سایز کوچک‌تر و امکانات بیشتر در هندزفری‌های بی سیم

هندزفری‌های بی سیم، هر بار کوچک‌تر از قبل می‌شوند. حتی در نسل جدید ایربادز، بسیاری از آن‌ها مجهز به دستیار صوتی داخلی هستند. فست شارژ بی سیم و عمر باتری بالا با استفاده از کیس شارژ، از جمله قابلیت‌های ویژه و جذاب این دسته از محصولات هستند. یک ویژگی بسیار مهم دیگر در هندزفری‌های کاملاً بی سیم، قابلیت استفاده از ANC یا همان نویز حذف نویز فعال است. شما می‌توانید با فعال سازی قابلیت حذف نویز فعال، بسیاری از نویزهای اطراف خود را به صورت در لحظه حذف کنید تا صدای شما بهتر به گوش مخاطب صحبت‌هایتان برسد. با این حال، همچنان کسانی هستند که استفاده از هندزفری‌های سیمی کلاسیک را ترجیح می‌دهند. اما دلیل این امر چیست؟

رقابت در صدا

هندزفری‌های بلوتوثی و بی سیم، با وجود بسیاری از نقاط قوت، همچنان دارای نقاط ضعفی در برابر نسخه‌های سیمی هستند. اگر بخواهیم از لحاظ سابقه مقایسه کنیم، مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم به نفع هندزفری‌های سیمی تمام می‌شود. چرا که عمر هندزفری‌های بی سیم قدیمی‌تر کم‌تر از رقبای سیمی آن‌ها بوده است. اما هندزفری‌های بی سیم امروزی، پیشرفته‌تر هستند و این مشکل تا حدودی برطرف شده است. با وجود این که با استفاده از بلوتوث می‌توان به فایل‌های با کیفیتی گوش فرا داد، اما فرمت‌هایی مانند FLAC در بسیاری از هندزفری‌های بی سیم گران قیمت نیز پشتیبانی نمی‌شود.

قابلیت aptX HD کوالکام

استفاده از قابلیت aptX HD کوالکام بر روی جعبه دستگاه‌های پشتیبانی شده درج می‌شود

این موضوع، در حالیست که نمونه‌های سیمی در همین رده، قابلیت پخش فایل‌هایی با فرمت FLAC را دارند. بسیاری از هندزفری‌های بلوتوثی، برای انتقال فایل‌های صوتی به دستگاه شما مجبور به کم کردن کیفیت موسیقی هستند. چرا که بیشتر شدن بیت ریت، به منزله ایجاد تأخیر بیشتر خواهد بود. اما در نمونه‌های جدید با استفاده از کدک‌هایی مانند aptX HD کوالکام، این مورد بسیار کم‌تر مشاهده می‌شود. در هر صورت، اگر کیفیت کلی فایل‌های صوتی برای شما اهمیت دارند، هندزفری‌های بی سیم لزوماً انتخاب بدی نیستند و در بسیاری از مواقع، می‌توانند شما را راضی نگه دارند. اما تجربه نهایی در مدل‌های سیمی به مراتب پیشرفته‌تر خواهد بود.

آیا هندزفری‌های سیمی انتخاب بهتری هستند؟

هندزفری سیمی

عموم کاربران تصور می‌کنند که هندزفری‌های سیمی، عموماً محصولاتی ابتدایی و ارزان قیمت برای گوش دادن فایل‌های صوتی عادی هستند. در صورتی که هندزفری‌های سیمی، تنوع بالایی دارند و در رده‌های قیمتی مختلفی می‌توان آن‌ها را یافت. با این وجود، امکانات آن‌ها کم‌تر است و دردسر بیشتری را برای کاربران ایجاد می‌کنند. نوع سیمی هندزفری‌ها، محدودیت بیشتری برای کاربران ایجاد می‌کند و آزادی عمل پایین‌تری را ارائه می‌دهد. در مقابل، این امر به قیمت برخورداری از کیفیت بیشتر در بخش تولید صدا تمام شده است. به همین صورت است که برخی از بزرگان موزیک، استفاده از هندزفری‌های سیمی را ترجیح می‌دهند. اما باید بدانید که انتخاب یک هندزفری، بستگی به سلیقه شخصی همان فرد دارد!

محبوبیت روز افزون ایربادز و هندزفری‌های بی سیم، سبب شده است تا تولید کنندگان، دست به نوآوری‌های مختلفی در زمینه افزایش کیفیت صوتی بزنند. آن‌ها موفق هم بوده‌اند و شاهد وجود انتخاب‌های بسیار خوبی در این دسته نیز هستیم. اما همچنان این اختلاف در بین نوع سیمی و بی سیم، وجود دارد. تولید چیپ‌های جدید مانند تراشه Qualcomm Sound نیز به پیشرو بودن صنعت هندزفری‌های بی سیم اشاره دارد. اضافه شدن کدک‌های جدید برای از بین رفتن محدودیت‌ها هندزفری‌های بی سیم، می‌تواند خطر بزرگی برای هندزفری‌های سیمی باشد.

 

کوالکام Snapdragon Sound را برای کیفیت صدای بهتر هدفون های بی سیم رسما معرفی کرد

 

جواب در دستان شماست!

همیشه سؤال درست را پیدا کنید و به دنبال جواب درست بگردید. در یک عبارت، اولویت شما چیست؟ آیا راحتی را انتخاب می‌کنید یا کیفیت صدا برای شما ارجحیت دارد؟ سهولت استفاده از هندزفری‌های بی سیم، غیر قابل انکار است. اما هندزفری‌های سیمی اقتصادی و با کیفیتی نیز در بازار وجود دارند که می‌توانند شما را راضی نگه دارند. اگر شما تحرک زیادی ندارید و دردسرهای نگهداری از هندزفری‌های سیمی برای شما اهمیتی ندارد، این محصول می‌تواند انتخاب معقول‌تری باشد. اما اگر مشکلات این نوع هندزفری برای شما آزار دهنده است، بهتر است به فکر تهیه یک هندزفری بی سیم مناسب باشید. مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم، یک عمل کاملاً مهم در زندگی امروزی ما است. انتخاب درست، می‌تواند شما را در رسیدن به یک تجربه موسیقی لذت بخش برساند. بنابراین، فراموش نکنید که از تمام جهات، اولویت‌های خود را بررسی کنید و سپس انتخاب خود را مشخص کنید.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که هندزفری‌های سیمی گزینه‌های بهتری هستند؟ برتری‌های یک ایربادز برای شما اهمیت دارد؟ هندزفری کنونی شما از کدام نوع است؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

من هندزفری سیمی فقط استفاده میکنم بهتره حس میکنم

Mahdi

من که یه هندزفری سیمی گرفتم ۶۰ تومن خیلی خیلی کیفیت صدای بالایی داره تی تو مقایسه یا بهترین هندزفری بی سیم کیفیتش بهتر بود ، از شارژ کردن هندزفری بی سیم خیلی بدم میاد در کل فکر نکنم اصلا طرف هندزفری بی سیم برم ، حتی اگه گوشی بگیرم که جک هدفون نداشته باشه واسش کابل تبدیل میگیرم چون کیفیت و بلندی صدا خیلی واسم مهمه

Mohammadr

هر کدوم ویژگی های خودشو داره
تاخیر و نیاز به شارژ از ضعفاشه
ولی اینکه میتونی گوشی یا لپتاپ رو تو هر فاصله ای بزاری و فیلم ببینی
یا اگه داری ی کار روتین انجام میدی یا ورزش و… میتونی همزمان آهنگ یا کتاب صوتی و.. گوش بدی که بازم خیلی خوبه…
.
در کل، من خودم نمیتونم سیمی یا بیسیم رو انتخاب کنم، برای همین از هر دو استفاده میکنم(فیلم و آهنگ و کتاب و درس و…، بیسیم) (گیم و ادیت از سیمی، چون اون تاخیری که داره، باعث میشه تنظیم ویدیو و صدا بهم بریزه و همزمان نباشه)

صدرا مخملی

من هندزفری سیمی دارم اما به نظرم هندزفری بی سیم بهتره ولی من هدفون بی سیم هم دارم

و خب از اونجایی که من باید سر سیم هندزفری رو به کیس هم وصل کنم پس ممکنه هندزفری سیمی زیره صندلیم بره یا تو هم گره بخوره

وقتی بیرون با هندزفری سیمی آهنگ گوش میکنم بخاطر کشش زیادش از گوشم میفته !

و هدفون بی سیم برای کسی با شرایط من سازگارتر و بهتر خواهد بود

صدرا مخملی

ولی برای بازی با گوشی از هندزفری سیمی استفاده میکنم چون اگه با هندزفری بی سیم فاصله زیادی از گوشی بگیری وسط های آهنگ یدفعه ای تاخیر میندازه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️