حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کار بر روی تراشه های Wi-Fi 7 توسط کوالکام و سایر تولیدکنندگان آغاز شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، فناوری‌های نوین، کوالکام

تولیدکنندگان اصلی تراشه مانند کوالکام، مدیاتک و برودکام وارد مراحل اولیه تولید نسل بعدی تراشه های Wi-Fi شده اند. استاندارد نسل بعدی، مخصوص تراشه های Wi-Fi 7 می باشد که انتظار می رود نسبت به نسل قبلی بهبود قابل توجهی را تجربه کند.

توسعه تراشه های Wi-Fi 7 توسط تولیدکنندگان مطرح تراشه

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده توسط DigiTimes، این خبر از منابع نزدیک به صنعت مذکور به دست این نشریه رسیده است. به عبارت دیگر، غول های تراشه سازی در حال کار بر روی عرضه تراشه های Wi-Fi 7 (802.11be) خود می باشند. این نسل آینده کارت های شبکه بی سیم، جانشین استانداردهای وای فای 6 و حتی استانداردهای وای فای ۶ پلاس نیز خواهد شد. طبق اعلام منابع، شرکت های بزرگی مانند کوالکام، مدیاتک و برادکام شامل مواردی هستند که در حال حاضر روی ارتقای این تکنولوژي تمرکز کرده اند.

تکنولوژي تراشه های Wi-Fi 7 در مقایسه با نسل گذشته

تکنولوژي تراشه های Wi-Fi 7 در مقایسه با نسل گذشته

به نقل از وب سایت gizmochina، همه این شرکت ها قادر خواهند بود تا تراشه های بی سیم توسعه داده شده توسط خود را به تولیدکنندگان مختلف دیگر نیز عرضه می کنند. این موارد شامل سازندگان رایانه های شخصی و لپ تاپ، از جمله ایسوس، ایسر، HP و سایر کمپانی های مطرح می شود. همچنین انتظار می رود این تراشه ها به تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر محصولات مانند روترهای WiFi وارد شوند و احتمالاً سرعت انتقال داده های بی سیم را بهبود می بخشند و حتی ممکن است برد دامنه بی سیم را نیز افزایش دهند. متأسفانه، این تمام اطلاعاتی است که به بیرون درز کرده و در اختیار داریم. با این حال، انتظار می رود تا با گذشت زمان، جزئیات دقیق تری در مورد این تکنولوژي و تفاوت آن با نسل های پیشین خود، منتشر شود.

وای فای ۶ (Wi-Fi 6) چیست؟ تفاوت با نسل های قبلی و ویژگی ها

نظر شما چیست؟ با توجه به قابلیت های احتمالی وای فای ۷ که در تصویر بالا نشان داده شده است، به نظر می رسد این مورد، یک پیشرفت قابل توجه باشد که سرعت انتقال داده ها را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خوبه ولی تا ۲۰۲۴ خیلی مونده هنوز

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی