حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری ری تریسینگ AMD تا انتهای سال به گوشی های سامسونگ می آید

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

در جریان نمایشگاه Computex 2021، مدیر عامل AMD، لیزا سو، جزئیات اصلی فناوری RDNA2 خود را اعلام کرد. این معماری، مبنای پردازنده های گرافیکی AMD RX 6000 می باشد که قدرت جدیدترین کنسول های بازی را نیز تأمین می کند؛ پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X هر دو از تراشه های RDNA2 بهره می برند. با این حال، AMD اکنون اعلام کرده است که این قابلیت را به پلتفرم های دیگر نیز انتقال خواهد داد و اولین موارد آن نیز، استفاده از آن به همراه فناوری ری تریسینگ در گوشی های سامسونگ خواهد بود.

فناوری ری تریسینگ در گوشی آینده سامسونگ

به گزارش androidcentral، کمپانی AMD پیش تر اعلام کرده بود که فناوری RDNA2 را در خودرو های مدل X و S تسلا استفاده خواهد کرد. در این خودروها، یک چیپست Ryzen تعبیه شده است و از یک پردازشگر گرافیکی گسسته RDNA2 برخوردار هستند که قابلیت اجرای بازی های AAA را در خودرو شما مهیا می کند. لیزا سو همچنین خاطرنشان کرد که تراشه RDNA2 استفاده شده در خودروهای تسلا، حداکثر 10 ترافلاپس (TFLOP) قدرت محاسباتی دارد که تا حدودی با 10.28 ترافلاپس ارائه شده در کنسول PS5 برابر است.

اما آنچه که قابل توجه می باشد اینست که فناوری RDNA2 قرار است تا کجا به مسیر خود ادامه دهد: “گوشی های همراه با عملکرد بالا“. AMD اعلام کرده است كه RDNA2 را به پلتفرم اگزینوس پرچمدار آینده سامسونگ خواهد آورد و همچنین ویژگی ری تریسینگ را نیز، به همراه آن برای بهترین گوشی های اندرویدی ارائه خواهد کرد.

فناوری ری تریسینگ در گوشی آینده سامسونگ

فناوری ری تریسینگ در گوشی آینده سامسونگ

به عنوان یادآوری، سامسونگ و AMD مشارکتی را در سال ۲۰۱۹ با یکدیگر آغاز کردند که هدف آن ارائه پردازشگر ها در فاکتور گوشی های هوشمند بود. ما تا اواخر امسال، ثمره این همکاری را خواهیم دید. سامسونگ به وضوح اظهار داشت كه چیپست پرچمدار اگزینوس آینده خود از یك پردازنده گرافیكی AMD برخوردار خواهد بود و حال باتوجه به اینکه مبتنی بر RDNA2 نیز می باشد، هیجان انگیز است.

فناوری RDNA2 چیست؟

اما سوال اصلی اینجاست که چه چیزی باعث جذابیت RDNA2 می شود؟ AMD معماری گرافیک خود را برای دستیابی به نرخ بهره وری زیاد توسعه داد. یک تراشه جدید با Cache بی نهایت که موارد استفاده از پهنای باند را همزمان با به حداقل رساندن کشش انرژی و ویژگی های جدید و مهیج مانند ری تریسینگ، اصلاح می کند. اساساً، RDNA2 مقیاس پذیر است که یعنی افزایش چشمگیری در عملکرد ارائه می دهد و همه این کارها را در عین بهره وری در مصرف انرژی انجام می دهد.

این امر مهمی خواهد بود، زیرا AMD و سامسونگ قصد دارند تا RDNA2 را در گوشی های همراه ادغام کنند. تلفن ها از جنبه طراحی و تولید حرارت، بسیار حساس هستند؛ بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم این معماری در فاکتور گوشی های هوشمند چگونه بکارگرفته خواهد شد. پردازنده های Exynos سامسونگ در سال های اخیر در مقایسه با نمونه های کوالکام عملکرد خوبی نداشته اند و در حالی که سری گلکسی S21 مجهز به اگزینوس 2100 پیشرفت قابل قبولی داشته است، اما هنوز یک پله از اسنپدراگون ۸۸۸ عقب تر می باشد، به ویژه در زمینه گرافیکی و اجرای بازی ها. با این حال، بواسطه تکنولوژي RDNA2، این روند در آینده می تواند به نفع سامسونگ تغییر کند.

پردازنده Exynos 2200 با گرافیک AMD امسال در لپ تاپ های ویندوز سامسونگ استفاده می شود

نظر شما راجع به استفاده از تراشه RDNA2 و فناوری ری تریسینگ در پرچمداران آینده سامسونگ چیست؟ به نظر شما،‌ پردازنده های آینده اگزینوس، از لحاظ قدرت گرافیکی، قابل رقابت با نمونه های کوالکام و اپل خواهند بود؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

دوستان ببخشید یه سوال بی ربط داشتم. چون زیاد در این مورد اطلاعاتی ندارم. شرکت اینتل در زمینه تولید تراشه ها ( هم سی پی یو و هم گرافیک) شاخ تره یا AMD?

AŁɪ

بحث سی پی یو با کاربری گیمینگ و استریمینگ اینتل .
بحث گرافیک ان‌ویدیا بعدش amd تو این نسل هم amd خیلی خوب ظاهر شده .

Sarnevesht

ممنون

iTroll 2nd Gen

البته معماری آرم ورژن ۹ ، ری ترسیسنگ رو داره ، بنابراین امسال احتمالا همه دستگاه ها ری ترسسینگ خواهند داشت
( البته پرچمداران امسال 🙂 )

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی