حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رونمایی AMD از سری Radeon RX 6000M با معماری RDNA 2 | نمایشگاه Computex 2021

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها

نمایشگاه Computex 2021 است و رونمایی های بهت افزاری مختلف که اهمیت بالایی دارند. پس از معرفی های دیروز اینتل حالا نوبت به AMD است. امروز شاهد رونمایی AMD از سری Radeon RX 6000M با معماری RDNA 2 هستیم.

معرفی AMD Radeon RX 6000M

کمپانی AMD از سری پردازنده های گرافیکی لپتاپی Radeon RX 6000M که کاربران مدتها انتظار آن را می کشیدند، با معماری RDNA 2 خود رونمایی کرده است.

معرفی امروز شامل سه تراشه است:

  1. ۱- RX 6800M (با توان 145 و بالاتر)
  2. ۲- RX 6700M (تا توان 135 وات)
  3. ۳- RX 6600M (تا توان 100 وات)
Radeon RX 6000M

Radeon RX 6000M

کمپانیAMD می گوید تراشه پرچمدار 6800M سریعترین گرافیک AMD را برای لپ تاپ ها ارائه می دهد. این کمپانی ادعا می کند که 6800M بازی های AAA مدرن را با فریم ریت قابل مقایسه یا بهتر از تراشه گرافیکی انویدیا RTX 3080 اجرا می کند. همچنین گفته می شود که در هنگام بازی با باتری، بهتر از تراشه Nvidia عمل می کند.

AMD می گوید RX 6700M حداکثر تا ۱۰۰ فریم در ثانیه “در بازی های محبوب” با وضوح 1440p ارائه می دهد. 6600M برای “بازی های حماسی 1080p” بهتر است. سری تراشه های گرافیکی لپتاپ 6000M از اول ژوئن (امروز) در دسترس خواهد بود.

رونمایی از AMD Advantage : استانداردهای خیلی سخت برای لپتاپ های گیمینگ

رونمایی از AMD Advantage

AMD Advantage

AMD همچنین AMD Advantage را معرفی کرده است. این یک “ابتکار چارچوب طراحی” جدید است که به منظور تشویق تولیدکننده ها برای درج برخی از ویژگی ها در سیستم های مجهز به AMD و نشان دادن به مصرف کنندگان لپ تاپ های مجهز به Ryzen و Radeon در نظر گرفته شده است. تراشه هایی که AMD فکر می کند بهترین هستند. به نظر می رسد ایده ای مشابه برنامه Evo Intel است، اما این فقط برای لپ تاپ های مخصوص بازی بوده و استانداردها بسیار سختگیرانه تر به نظر می رسند. انتظار می رود لپ تاپ های AMD Advantage شامل موارد زیر باشند:

  1. ۱- پردازنده AMD Ryzen 5000
  2. ۲- گرافیک Radeon 6000
  3. ۳- نرم افزار Radeon
  4. ۴- پشتیبانی از فناوری Smart Acess Memory و Smart Shift AMD
  5. ۵- حداقل یک SSD NVME PCIE Express Gen 3
  6. ۶- قابلیت حفظ دما زیر 40 درجه سانتیگراد روی کلیدهای WASD
  7. ۷- بیش از ۱۰ ساعت پخش فیلم روی باتری

به همراه نمایشگری که دارای موارد زیر باشد:

  1. ۱- حداقل ۳۰۰ نیت روشنایی
  2. ۲- با ۱۰۰ درصد دامنه sRGB یا 72 درصد دامنه NTSC
  3. ۳- حداقل دارای رفرش ریت ۱۴۴ هرتز و تأخیر کم
  4. ۴- پشتیبانی از AMD Freesync

مشخص نیست که چند لپ تاپ واقعاً از همه این استانداردها برخوردار هستند. کنترل دمای روی سطح و نزدیک کلیدهای اصلی بازی روی چهل درجه سانتیگراد نزدیک ۴۰ درجه واقعا کار سختی است. همچنین لپتاپ های گیمینگ زیادی وجود ندارد که به طور قابل اعتماد ۱۰ ساعت پخش ویدئو را با باتری ارایه کند. همچنین بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی با حداکثر روشنایی زیر ۳۰۰ نیت وجود دارد. همانطور که گفته شد، انواع لپ تاپ های دارای گواهینامه Intel Evo نیز تمام آزمایشات Evo را برآورده نمی کنند چرا که واحدها و روش ها ممکن است متفاوت باشند.

اولین لپ تاپ AMD Advantage: لپتاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix G15

اولین لپ تاپ AMD Advantage که معرفی شد ROG Strix G15 جدید ایسوس است. این لپتاپ را می توان با حداکثر Ryzen 9 5900Hx و Radeon RX 6800M در کنار صفحه نمایش 15 اینچی WQHD با رفرش ریت 165Hz و زمان پاسخ 3ms سفارش داد. این لپ‌تاپ از همین ماه برای خرید در دسترس خواهد بود.

نظر شما چیست؟ تراشه های گرافیکی جدید AMD برای لپتاپ های گیمینگ را می پسندید؟ فکر می کنید برنامه AMD Advantage چقدر موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

منم میخوام ☹️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)