حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به گفته مدیرعامل اینتل مشکل کمبود تراشه تا سال ها ادامه خواهد داشت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها

مشکل کمبود تراشه که به صورت مستقیم به سیاست های اشتباه جهانی امریکا و البته آموزش از راه دور و نیاز به دستگاه های ارتباطی بیشتر مربوط می شود، گویا به این زودی ها مرتفع نخواهد شد. به گفته مدیرعامل اینتل مشکل کمبود تراشه تا سال ها ادامه خواهد داشت.

مشکل کمبود تراشه همچنان ادامه خواهد داشت

مدیرعامل اینتل بار دیگر تأکید کرد کمبود تراشه که اکثر بازارها از آن رنج می برند، می تواند به مراتب بیشتر از آنچه برآورد شده بود، ادامه دار باشد. این مقام اجرایی اظهار داشت كه كمبود نیمه هادی در سراسر جهان حتی می تواند برای چندین سال ادامه یابد.

پیش از این، وی گفته بود که کمبود تراشه حداقل دو سال دیگر ادامه خواهد داشت. اکنون، پت گلسینگر اضافه کرده است که این مسئله می تواند مدت زمان طولانی تری حس شود. براساس یک گزارش از رویترز، این مقام ارشد در یک جلسه مجازی نمایشگاه Computex 2021 در تایپه گفته که روند کار از راه دور و آموزش آنلاین ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث ایجاد “چرخه رشد انفجاری نیمه هادی ها” شده است.

کمبود تراشه

کمبود تراشه

این امر باعث ایجاد فشار گسترده بر زنجیره های تأمین جهانی موجود شده است. وی افزود:

“در حالی که صنعت گام هایی را برای رفع محدودیت ها در كوتاه مدت برداشته است، هنوز دو سال طول می كشد تا اكوسیستم بتواند كمبود ظرفیت ریخته گری، بسترها و کمبود قطعات را برطرف كند.”

گلسینگر قبلاً این اظهارات را در ماه آوریل گفته بود و گفته بود كه كمبود نیمه هادی می تواند برای “دو سال” ادامه یابد. اگرچه، وی اظهار داشت که “ما قصد داریم تولید را به سایر نقاط ایالات متحده و اروپا گسترش دهیم و از زنجیره تامین نیمه هادی پایدار و ایمن برای جهان اطمینان حاصل کنیم.”

جالب اینجاست که مدیر عامل شرکت لاجیتک (براکن دارل) نیز در مورد کمبود تراشه جهانی صحبت کرده است. وی با بیان اینکه این شرکت با مشکلات عرضه روبرو است افزود ممکن است این مشکل سه تا شش ماه دیگر ادامه داشته باشد. به علاوه اضافه کرد که برخی صنایع ممکن است تا یک سال دیگر با این مسئله روبرو باشند.

دارل گفت:

“مانند دیگران، ما کمبود تراشه ها را احساس کرده ایم، اما توانسته ایم آن را به خوبی جبران کنیم. افزایش سطح تولید به زمان نیاز دارد اما در این بین قیمت ها نیز تعدیل شده اند.”

نظر شما درباره این بحران عجیب چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)