حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری Mi 11X شیائومی ری-برند سری ردمی K40 در هند رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | شیائومی

پس از استقبال فوق‌العاده‌ای که از سری Redmi K40 در چین شد، شیائومی تصمیم گرفت این گوشی‌ها را با نام‌های مختلف، وارد بازار جهانی کند. اکنون، گوشی‌های سری Mi 11X شیائومی به عنوان نسخه هند دو گوشی از سری Redmi K40، وارد این بازار شده‌اند.

گوشی‌های سری Mi 11X شیائومی

سری Mi 11X شیائومی دارای دو عضو است: می ١١ ایکس و می ١١ ایکس پرو

پیش از این، در ترنجی استراتژی خانواده Mi 11X را برایتان رمزگشایی کرده بودیم و گفته بودیم که با گوشی‌های جدیدی رو‌به‌رو نیستیم و صرفاً با گوشی‌های تغییر نام یافته‌ای از گوشی‌های قبلی این برند مواجه هستیم؛ در واقع، ردمی K40 و پوکو اف ٣ با نام Mi 11X و ردمی K40 پرو پلاس و Mi 11i با نام Mi 11X Pro، وارد بازار هند شده‌اند.

 

سری می ١١ ایکس شیائومی: به گوشی‌های از پیش رونمایی شده سلام کنید!

 

به گزارش Gizmochina، ردمی قول رونمایی از سری Mi 11X شیائومی را در بازار هند داده بود؛ در ادامه مروری بر مشخصات فنی این دو گوشی و قیمت آن‌ها در هند خواهیم داشت.

مشخصات فنی Mi 11X

در حقیقت، ما در اینجا، در حال خواندن مشخصات فنی Redmi K40 هستیم. می ١١ ایکس از وزن ١٩۶ گرمی به همراه ضخامت ٧.٨ برخوردار است. شیشه نمایشگر و قاب پشتی نیز نیز توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شوند.

نمایشگر Mi 11X از مشخصات زیر بهره می‌برد:

– قطر ۶.۶٧ اینچی

– پنل AMOLED E4 ساخت سامسونگ با وضوح +FHD

– بیشینه نوری ١٣٠٠ نیتی

– پشتیبانی از محتوای +HDR10

– پردازش تصویر MEMC

– رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و نرخ حساسیت لمسی ٣۶٠ هرتزی

– حفره نمایشگر مرکزی با قطر ٢.٧۶ میلی‌متر

– دقت رنگ JNCD ≈ 0.36

– دارای ٨١٩٢ نقطه روشنایی

– کسب نمره +A از DisplayMate

– کنتراست 5000000:1

همان‌طور که مشخص است، می‌توان گفت می ١١ ایکس از بهترین نوع نمایشگر در رده قیمتی خود بهره می‌برد. اما در بخش سخت‌افزاری این گوشی چه خبر است؟

شیائومی، از تراشه اسنپدراگون ٨٧٠ بهره گرفته‌است؛ تراشه‌ای که با لیتوگرافی ٧ نانومتری و هسته‌‌های شخصی‌سازی شده Cortex-A77 و Cortex-A55 با حداکثر فرکانس ٣.١٣ گیگاهرتزی بهره می‌برد.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

ردمی در کنار این تراشه‌، نسخه‌های مختلف با ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 به همراه ۶ یا ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 2750MHZ در نظر گرفته است. سیستم‌عامل اندروید ١١ همراه با رابط‌کاربری MIUI 12 پیش فرض نیز مکمل بخش نرم‌افزاری این گوشی هستند؛ می ١١ ایکس به زودی به‌روزرسانی رابط‌کاربری MIUI 12.5 را نیز دریافت خواهد کرد.

می ١١ ایکس از دوربین اصلی سه‌گانه‌ و دوربین سلفی تکی تعبیه شده در حفره نمایشگر برای ثبت لحظات استفاده می‌کند؛ دوربین اصلی از سنسورهای ۵+٨+۴٨ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو تشکیل شده است. سنسور اصلی همان IMX582 بوده که ساخت سونی می‌باشد و دوربین سوم نیز، از نوع تله‌ماکرو می‌باشد. دوربین سلفی هم مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های شیائومی و زیر مجموعه‌هایش، وضوح ٢٠ مگاپیکسلی دارد.

اسپیکر استریوی می ١١ ایکس توانایی بالایی دارد و به گفته شیائومی، از فناوری Dolby Atmos در این اسپیکر پشتیبانی می‌شود. حسگر تشخیص اثرانگشت گوشی اقتصادی اما قدرتمند ردمی نیز از نوع خازنی بوده و روی فریم دستگاه قرار گرفته است؛ مشخص نیست چرا ردمی آن را درون نمایشگر قرار نداده است، اما این امر، می‌تواند به منظور صرفه‌جویی در ساخت گوشی و پایین آمدن قیمت تمام شده باشد.

ظرفیت باتری Mi 11X معادل ۴,۵٢٠ میلی‌آمپرساعت است که به نقل از شیائومی، می‌توانند کاربران را تا دو روز همراهی کند. شارژر گوشی جدید شیائومی در هند نیز، توان ٣٣ واتی دارد و درون جعبه قرار گرفته است و می‌تواند این باتری را از درگاه Type-C شارژ کند.

مشخصات Mi 11X عالی به نظر می‌رسد؛ اما ببینیم شیائومی این گوشی را با چه برچسب قیمتی در هند عرضه کرده است؟

مشخصات سری می ١١ ایکس شیائومی

قیمت Mi 11X در هند

می ١١ ایکس در دو نسخه ۶/١٢٨ و ٨/٢۵۶ گیگابایتی قابل خریداری خواهد بود؛ نسخه اول با قیمت ٢٩,٩٩٩ روپیه‌ هند (معادل ۴٠٠ دلار) و نسخه دوم نیز با قیمت ٣١,٩٩٩ روپیه هند (معادل ۴٢٧ دلار) به فروش می‌رسد. قیمت این گوشی واقعاً نسبت به مشخصاتی که دارد، حیرت آور است، به طوری که گران‌ترین نسخه این گوشی در هند، از ارزان‌ترین نسخه Galaxy A72 ارزان‌تر است!

می ١١ ایکس

حال، نوبت به مرور مشخصات و قیمت دومین گوشی این خانواده جدید، یعنی Mi 11X Pro می‌رسد.

مشخصات فنی Mi 11X Pro

در این قسمت نیز، مشخصات فنی می ١١ ایکس پرو و +Redmi K40 Pro، به جز میزان حافظه رم، یکسان است.

بسیاری از مشخصات می ١١ ایکس پرو و می ١١ ایکس مشابه یکدیگر هستند؛ اما برخی تفاوت کلیدی، این دو گوشی را از هم، متمایز کرده است.

تفاوت اول، در بخش تراشه است؛ بخشی که می ١١ ایکس پرو، از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ٨٨٨ با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخت سامسونگ و هسته‌‌های سفارشی Cortex-X1 و Cortex-A78 و Cortex-A55 با حداکثر فرکانس کاری ٢.٨۴ گیگاهرتزی استفاده کرده است؛ نوع حافظه رم این گوشی نیز همان LPDDR5 است اما با فرکانس ٣٢٠٠ مگاهرتزی!

 

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

 

بخش دوم تفاوت‌ها، بهره‌گیری سنسور دوربین اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ با نام ISOCELL HM2 و وجود قابلیت فیلم‌برداری 8K 30FPS است.
آخرین بخش تفاوت‌ها، در نوع ارتباطات می ١١ ایکس و می ١١ ایکس پرو است. نسخه پرو، از Wi-Fi 6e و بلوتوت نسخه‌ ۵.٢ بهره گرفته است در صورتی که نسخه عادی، از Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه ۵.١ استفاده می‌کند.

مشخصات سری می ١١ ایکس

قیمت Mi 11X Pro در هند

دیدیم که می ١١ ایکس، قیمت ایده‌آلی نسبت به مشخصاتش داشت؛ اما آیا این موضوع، درباره برادر بزرگ‌تر آن، یعنی Mi 11X Pro نیز صدق می‌کند؟
می ١١ ایکس پرو در دو نسخه ٨/١٢٨ و ٨/٢۵۶ گیگابایتی رونمایی شده است؛ قیمت نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی برابر با ٣٩,٩٩٩ روپیه (معادل ۵٣٣ دلار آمریکا) و نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی برابر با ۴١,٩٩٩ روپیه هند (معادل ۵۵٩ دلار آمریکا) می‌باشد. بنابراین، جواب سؤال بالا نیز، بله است؛ اما این ارزش خرید، در حد Mi 11X نیست. در این رده قیمتی، وان‌پلاس 9R با همان قیمت نسخه پایه Mi 11X Pro وجود دارد.
نظرتان در مورد سری Mi 11X شیائومی چیست؟ عملکرد شیائومی در عرضه گوشی‌هایش چطور است؟ کدام گوشی در این سری، برای شما مناسب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

قیمت نسخه پرو پلاس چین با پرو هند یکی هست🤔

Mahdi

من موندم یه فریم آلومینیومی چقدر بیشتر خرج بر میداره کسی میتونه جواب بده؟ 🤔

Mahdi

دیگه خیلی بشه ۲۰ دلار

Mahdi

چرا پس اینقدر لاشی بازی در میاره پوکو اف۳ اگه فریمش فلزی بود که دیگه نقطه ضعف نداشت

خسته شدیم از کارای شیائومی و سامسونگ تو تغییر نام دیوایساش بسه دیگه……!!

Mahdi

یا ۴۰ دلار بیش تر می تونست هم فریمش فلزی بشه هم حسگر اثر انگشت زیر صفحه بزاره ولی شیا دیگه کاری نمیشه کرد

Milad7

شکوری آنباکس اولیه mi 11 را دیشب گذاشت میتونید ببینید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️