حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژ ۲۴۰ واتی USB-C به زودی در دسترس قرار می گیرد: ۲ برابر سریعتر از گذشته

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | فناوری‌های نوین

اگر شما تاکنون قادر بودید از داشتن پنج شارژر مختلف برای همه دستگاه های خود به یک شارژر عالی 100 وات، متمرکز شوید که می تواند از بهترین هدفون های بی سیم گرفته تا گوشی شما را در چند سال گذشته شارژ کند، باید از دو استاندارد مرتبط با آن تشکر کنید: USB نوع C و آداپتور برق. آخرین بازنگری عمده در کابلها و اتصالات USB-C در سال 2019 بود، اما امروز USB-IF (انجمن پیاده سازی USB)، که تقریباً شامل همه شرکت های بزرگ الکترونیکی از اپل گرفته تا شیائومی می شود، ویرایش 2.1 آن را ارائه داده که می تواند تا شارژ ۲۴۰ واتی USB-C را نیز پشتیبانی کند.

شارژ ۲۴۰ واتی USB-C

به گزارش androidcentral، اسناد بروز شده 415 صفحه از جدولها، نمودارها و مهندسی برق بسیار خشک هستند، اما در میان همه آنها، می توان شاهد بروزرسانی های مهمی بود. از همه قابل توجه تر، ویرایش 2.1 مربوط به دستگاه های USB4 و تجدید نظرهای آینده در آداپتور برق آنها می باشد، که شارژ 240 واتی را از طریق مشخصات فرعی جدید Extended Power Range، به ارمغان می آورد.

برای اطلاعات بیشتر شما، شارژر گوشی های همراه به طور معمول سرعتی بین ۱۸ تا ۲۵ وات دارد(البته کمپانی های چینی به تازگی تا رقم ۱۲۰ وات نیز، پیش رفته اند)، کروم بوک ها تقریباً همه به صورت 45 وات شارژ می شوند و قدرتمندترین مک بوک پرو ها نیز، می توانند تا 96 وات شارژ شوند.

شارژ ۲۴۰ واتی USB-C

شارژ ۲۴۰ واتی USB-C

برخی از لپ تاپ های ویندوزی می توانند تا 130 وات از طریق USB-C شارژ شوند و می توانند با آداپتور حجیم خود به سبک قدیمی از 180 تا 240 وات استفاده کنند، اما این شارژرهای 130 وات USB-C هستند که از نظر فنی، برق عبوری از آداپتور ها را کنترل می کنند. USB-IF به زودی آماده تحویل آداپتور شارژی است تا مشخصات جدیدی را ارائه دهد که امکان شارژ ایمن تر در سرعت های بالاتر از حد فعلی 100 وات نیز فراهم شود.

بخشی از این تلاش ها، آماده سازی نوع Type-C برای این محدوده گسترده از جریان برق و محدودیت های خاص کابل اتصال دهنده و مشکلاتی است که می تواند از ولتاژهای بسیار بالاتر ناشی شود، از جمله قوس برداشتن آن در هنگام جدا کردن کابل شارژ از برق.

معرف EPR به این معنی است که کابل های SPR با سرعت بالا (محدوده استاندارد برق) فعلی، مستهلک می شوند و کلیه کابل هایی که برق را بیش از 3 آمپر انتقال می دهند هنوز باید علامت گذاری الکترونیکی شوند. همه این اطلاعات برای آن است که به شما متذکر شود تا از خرید کابل های Type-C فعلی، تا مدت کوتاهی منصرف شوید، زیرا نسل جدیدی از این کابل ها که با EPR کار می کنند، تا پایان سال جاری عرضه شده و حداقل در چند ماه اول سال 2022، کابل های ایمن تری خواهند بود زیرا USB-IF همچنان به اصلاح نیازهای خود برای اجزای سازنده و ساخت کابل ادامه می دهد.

نظر شما راجع به استاندارد جدید شارژ ۲۴۰ واتی USB-C که البته بیشتر به منظور استفاده در لپ تاپ ها ارائه می شود،‌ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

عجب چیز خفنی !!!

یا حضرت آداپتور و فست شارژ😱🤯

Mahdi

به خدا روی باتری تمرکز کنن بهتره هر روز دارن سرعت شارژ بالا میبرن ولی باتری ها هیچ تغییری نکردن
ولی با ۲۴۰ ولت ۵ دقیقه میکشه گوشیت شارژ بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی