حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی iQOO Neo 5 Vitality Edition با اسنپدراگون ٨٧٠ و رفرش ریت ١۴۴ هرتزی رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | IQOO، ویوو

کمپانی iQOO، زیر مجموعه Vivo است. این کمپانی مانند زیر مجموعه مهم Oppo، یعنی Realme، رشد و پيشرفت‌های زیادی داشته است. تمرکز کمپانی iQOO، بیشتر بر روی ارائه گوشی‌هایی با عملکرد سخت افزاری قدرتمند است. جدیدترین گوشی این کمپانی، نسخه Vitality Edition آیکو نئو ۵ است. در ادامه، مشخصات فنی و قیمت گوشی iQOO Neo 5 Vitality Edition را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیکو نئو ۵ Vitality Edition

همان طور که گفتیم، این گوشی نسخه Vitality Edition آیکو نئو ۵ است که پیش‌تر در چین رونمایی شده بود. بعد از آن، iQOO Neo 5 یا نام iQOO 7 وارد بازار هند شد. از مشخصات برجسته iQOO Neo 5، می‌توان به استفاده از تراشه اسنپدراگون ٨٧٠ و نرخ حساسیت لمسی ١,٠٠٠ هرتز اشاره کرد.

 

گوشی ویوو iQOO Neo5 با اسنپدراگون ۸۷۰ و تاچ سمپل ریت ۱۰۰۰ هرتز رسما معرفی شد

 

اما به گزارش Gizmochina و صحبت‌هایی که قبلاً در مورد نسخه Vitality Edition آیکو نئو ۵ داشتیم، این گوشی سرانجام در چین رونمایی شده است. ببینیم که دقیقاً iQOO در جدیدترین گوشی خود چه چیزی در چنته دارد.

مشخصات فنی گوشی iQOO Neo 5 Vitality Edition

گوشی iQOO Neo 5 Vitality Edition

این گوشی، با مشخصات فنی یک بالا رده‌ عرضه می‌شود. گوشی iQOO Neo 5 در برخی از مشخصات، با این گوشی شباهت‌هایی دارد.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

گوشی iQOO Neo 5 Vitality Edition به صورت پیش فرض از اینترنت 5G در دو حالت SA و NSA پشتیبانی می‌کند. بلوتوث نسخه ۵.١، تراشه NFC و وای فای ۶ در این گوشی نیز موجود هستند. جک ٣.۵ میلی متری هدفون به همراه درگاه Type-C در این گوشی تعبیه شده‌اند.

به بخش طراحی می‌رسیم. جایی که این گوشی با ماژول دوربین سه گانه مستطیلی در قاب پشتی خود طراحی شده است. این گوشی، در دو رنگ قابل خریداری خواهد بود. حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی نیز بر روی فریم قرار گرفته و با دکمه پاور ادغام شده است. در قاب جلویی و نمایشگر نیز، حفره نمایشگر سمت راست میزبان دوربین سلفی تکی است. ضخامت و وزن iQOO Neo 5 Vitality Edition به ترتیب برابر با ٨.٩٣ میلی متر و ١٩٨ گرم می‌باشد. این میزان از وزن و ضخامت، نسبتاً زیاد است.

نمایشگر این گوشی از مشخصات زیر تشکیل شده است:

– قطر ۶.۵۶ اینچی

– پنل IPS LCD

– وضوح +Full HD

– بیشینه نوری ۴٨٠ نیتی

– پشتیبانی از محتوای HDR10

– نسبت تصویر ٢٠:٩

– رفرش ریت ١۴۴ هرتزی

– کنتراست ١,۵٠٠:١

– نسبت صفحه نمایش به بدنه ٩٠.۴ درصدی (طبق اعلام iQOO)

اسپیکر استریو در iQOO Neo 5 Vitality Edition به کار رفته است.

پلتفرم

آیکو Neo 5 Vitality Edition، از مشخصات به‌روزی در بخش پلتفرم بهره مند است. به طور مثال، این گوشی از تراشه Snapdragon 870 برخوردار شده است. همچنین در بخش نرم افزاری، سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض در این گوشی نصب شده است. همراه با آن، استفاده از رابط کاربری OriginOS 1.0 را شاهد هستیم.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

آیکو در جدیدترین گوشی خود، ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 را به کار برده است. همچنین ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 در این گوشی وجود دارد. قابلیت ویژه‌ای که در رابط کاربری OriginOS وجود دارد، مربوط به بخش Multi Tasking است. سیستم با اختصاص دادن بخشی از حافظه داخلی، عملکرد حافظه رم را روان‌تر می‌کند. به طور مثال، یک حافظه رم ٨ گیگابایتی می‌تواند مانند نمونه ١١ گیگابایتی عمل کند.

سیستم دوربین

بر خلاف دیگر بخش‌ها، آیکو در جدیدترین گوشی خود ادعایی در بخش سیستم دوربین ندارد. دوربین اصلی سه گانه این گوشی، متشکل از سنسورهایی با وضوح ٢+٨+۴٨ مگاپیکسل است. قابلیت فیلم برداری 4K در این گوشی فراهم شده است. دوربین سلفی نیز وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد و همان طور که اشاره کردیم، در حفره نمایشگر سمت راست تعبیه شده است.

باتری و شارژر

رنگ سفید iQOO Neo 5 Vitality Edition

آیکو در نسخه Vitality Edition آیکو نئو ۵، از باتری با ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعت بهره گرفته است. شارژر این گوشی نیز توان ۴۴ واتی دارد و درون جعبه تعبیه شده است. به نقل از این کمپانی، باتری iQOO Neo 5 Vitality Edition در ٣٣ دقیقه، تا ٧٠ درصد شارژ می‌شود. سیستم خنک کننده ١١ لایه نیز در جدیدترین گوشی iQOO به کار گرفته شده است. در نهایت، به قیمت این محصول می‌پردازیم.

قیمت iQOO Neo 5 Vitality Editionرنگ بندی آیکو نئو ۵ Vitality Edition

گوشی جدید iQOO، در چین رونمایی و عرضه شده است. دو رنگ مشکی و سفید این گوشی نیز قابل دسترسی خواهد بود. این گوشی، با نام iQOO Neo 5 Lite نیز شناخته می‌شود. اما قیمت iQOO Neo 5 Vitality Edition به شرح زیر است:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٢,٢٩٩ یوان چین (معادل ٣۵٧ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٢,۴٩٩ یوان چین (معادل ٣٨٨ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ٢,۶٩٩ یوان چین (معادل ۴١٩ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد مشخصات فنی و قیمت iQOO Neo 5 Vitality Edition چیست؟ آیا این گوشی ارزش خرید کافی را دارد؟ بین این گوشی و Redmi K40، کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

من
Poco f3
رو بر میدارم چون صفحه نمایش بسیار بهتری داره
نرم افزار بهتری داره
پشتیبانی بهت ی داره

ولی این رم بهتری داره

AŁɪ

رو چه حسابی صفحه پوکو اف 3 بسیار بهتر از اینه؟؟؟
جدیدا حرف خنده دار زیاد می‌شنوم تو سایت .😐
یا اینکه نرم افزار بهتری داره؟؟؟ با وجود این همه باگ بازم بهتره؟؟

ali_s

از نرم افزار ویوو خبر ندارم ولی نرم افزار شیا داغونه در این حد

مشخصاتش خیلی خوبه.👌🏼

Mahdi

عالیه

ali karimi

سلام، مشخصات خوبی داره، قیمتشم خوبه اتفاقأ، ولی بدبختانه این گوشی ها وارد بازار ایران نمیشه، اگه هم بیاد تعداد انگشت شمار که اونم به صورت شخصی میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️