حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت ریموت کنترل گوگل سرانجام به گوشی های اندرویدی اضافه شد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | Android، تلویزیون، گوگل

مدتی زیادی از اولین باری که شایعه این خبر منتشر شده بود، می گذرد. به هر حال، سرانجام گوگل قابلیت ریموت کنترل مخصوص گوشی های اندرویدی را رسما به سیستم عامل اندروید ۱۲ اضافه کرد.

قابلیت ریموت کنترل گوگل سرانجام به موبایل ها آمد

آیا می توانید به یاد بیاورید که چه زمانی، آیفون شما پشتیبانی از یک عملکرد مشابه را شروع کرده؛ که اساساً قادر بودید در مواقع نیاز، از آیفونتان به جای ریموت کنترل تلویزیون Apple TV خود، استفاده کنید؟ مطمئناً خیر، بنابراین این خبر خوبیست که گوگل، سرانجام و پس از سال ها انتظار، اکنون به این بازی وارد شده و ویژگی ریموت کنترل مخصوص گوشی های اندرویدی را معرفی کرده است.

متأسفانه، به نظر می رسد هنوز باید تا “اواخر امسال” منتظر بمانید تا این ویژگی در گوشی های اندرویدی در سراسر جهان منتشر شود؛ اما پس از عرضه آن در میان “بیش از 80 میلیون” نفر از دارندگان دستگاه های سیستم عامل Android TV، آن ها می توانند زندگی بسیار راحت تری داشته باشند.

قابلیت ریموت کنترل گوگل

قابلیت ریموت کنترل گوگل

جایگزینی گوشی اندرویدی به جای کنترلر اصلی تلویزیون

به جای اینکه مرتباً اتاق نشیمن خود را در جستجوی ریموت تلویزیون خود، به هم بریزید، اکنون باید برای ورود به قرن بیست و یکم آماده شده، و به جای ریخت و پاش به سبب یک ریموت کوچک، اکنون از گوشی اندرویدیتان برای کنترل تلویزیون خود استفاده کنید.

از شوخی که بگذریم؛ قابلیت ریموت کنترل گوشی شما باید کاملاً یکپارچه و شهودی کار کند که در نتیجه به شما این امکان را می دهد که تلویزیون خود را به راحتی روشن و خاموش کرده، میزان صدا را کم و زیاد کنید، با کشیدن انگشت و ضربه زدن، به رابط Android TV رفته و شاید از همه مهمتر، به سرعت متن هایی که برای جستجو در رابط کاربری تلویزیون خود از آن استفاده می کنید را، به راحتی و بوسیله کیبورد گوشی، تایپ کنید.

این گزینه آخر ممکن است باعث شود که شما از ریموت “اصلی” تلویزیون خود صرف نظر کرده و استفاده از تلفن خود را، حتی بیشتر کنید. به علاوه، ما هیچ گوشی هوشمند اندرویدی که با باتری های AAA کار می کند را نمی شناسیم، بنابراین احتمالاً ایده خوبی است که ریموت سنتی خود را کنار گذاشته و یا از آن به عنوان وسیله اختصاصی برای خاراندن پشتتان استفاده کنید.

گوگل LaMDA شما را قادر به مکالمه با یک موشک کاغذی می کند!

نظر شما چیست؟ آیا از شنیدن خبر انتشار قابلیت ریموت کنترل به گوشی های اندرویدی گوگل، خرسند شده و از این ویژگی استفاده خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
david2arc

شاید منظور وجود اپ به صورت پیش‌فرض هست وگرنه من مدتهاست چنین اپی رو روی اندروید دارم و خیلیم کار راه انداره

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.tv.remote&hl=en&gl=US

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی