حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی پتنت شارژ از طریق امواج صوتی را به ثبت رساند!

سازندگان تلفن‌های هوشمند به‌طور مداوم در حال کار بر روی فناوری‌های نوینی هستند که روند جدیدی را شکل داده و یا مسیر صنعت را به‌طور کلی تغییر می‌دهند. در سال‌های اخیر، یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در بخش شارژ تلفن‌های هوشمند دیده شده است. شرکت‌ها هرساله موانع را کنار زده و ثابت می‌کنند که شارژ باتری‌های بزرگ می‌تواند تنها چند دقیقه به‌طول انجامد. با گذشت سال‌ها، فناوری شارژ بی‌سیم نیز سریع‌تر شده است. شیائومی در نظر دارد تا نام خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه سرعت شارژ ثبت نماید. اخیرا این شرکت، فناوری جدید HyperCharge را معرفی کرده که از شارژ سریع سیمی تا ۲۰۰ وات پشتیبانی می‌کند. با این حال، شیائومی هنوز برنامه‌های دیگری برای انقلاب در این حوزه دارد؛ چراکه به‌تازگی پتنت شارژ گوشی همراه از طریق امواج صوتی را به ثبت رسانده است.

پتنت شارژ صوتی شیائومی

به گزارش gizchina، غول چینی درخواست ثبت حق اختراع خود در CNIPA(اداره ملی مالکیت معنوی چین) را کرده است که برخی از جزئیات اصلی راه حل فناوری شارژ آینده را نشان می‌دهد. ظاهراً شیائومی درحال کار بر روی فناوری جدیدی است که در سال‌های آینده شاهد آن خواهیم بود به این صورت‌که از صدا و سایر اجزای مرتبط با آن برای شارژ دستگاه‌ شما استفاده می‌شود. علاوه بر شارژ صدا، این حق اختراع شامل یک دستگاه ذخیره انرژی و یک دستگاه الکترونیکی دیگر نیز می‌شود.

در توضیحات حق اختراع آمده است: ابزار شارژ صدا شامل “دستگاه جمع آوری صدا، تعداد زیادی دستگاه تبدیل انرژی و دستگاه تبدیل نیرو” برای تبدیل صدا از ارتعاشات محیطی به مکانیکی می‌باشد. حق ثبت اختراع شیائومی همچنین نشان می‌دهد که دستگاه الکترونیکی، این لرزش مکانیکی را به یک جریان متناوب(AC) تبدیل خواهد کرد که در نهایت و با استفاده از دستگاه تبدیل نیرو، به جریان مستقیم(DC) تبدیل می‌شود.

پتنت شارژ صوتی شیائومی

پتنت شارژ صوتی شیائومی

حق ثبت اختراع جدید شیائومی نشان می‌دهد که این فناوری شارژ، می‌تواند تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را بدون نیاز به هیچ سوکت برقی شارژ کند. این حالت، نوع جدیدی از فناوری شارژ بی‌سیم است که در صورت عملیاتی شدن، بسیار امیدوارکننده خواهد بود. با این وجود، تجربه ثبت چنین حق اختراعاتی از طرف خود شیائومی و یا شرکت‌های دیگر، ثابت کرده است که نباید از به‌حقیقت پیوستن آن به‌صورت کامل امیدوار بود. از این گذشته، ثبت اختراع به معنای استفاده شیائومی از این فناوری در آینده نزدیک نیست. موانع بسیاری وجود دارد که این شرکت باید از آن‌ها عبور کند تا از نظر تجاری بتواند این کار را عملی کند. حال، باید منتظر بمانیم تا نسخه نمایشی از فناوری شارژ صدای شیائومی را در ماه‌های آینده ببینیم، اما بعید است به این زودي این اتفاق بیفتد.

پیش از این، شیائومی فناوری HyperCharge خود با توان ۲۰۰ وات را معرفی کرده بود، اما استفاده از آن در یک گوشی هوشمند با تولید انبوه، حتی ممکن است بیش از یک سال به‌طول انجامد. این شرکت تاکنون تنها یک تلفن هوشمند با فناوری شارژ سریع 120 وات داشته(بدون احتساب بلک شارک)؛ بنابراین ممکن است چندین سال با فناوری شارژ از طریق امواج صدا فاصله داشته باشیم.

شارژ سریع ۲۰۰ وات شیائومی حتی تاثیر مثبت در عمر مفید باتری دارد!

نظر شما راجع به پتنت شارژ صوتی شیائومی چیست؟ به نظر شما آیا امکان استفاده از چنین فناوری هیجان انگیزی در گوشی‌های هوشمند آینده وجود دارد و یا این شرکت تنها حق اختراعی بدون کاربرد در زندگی واقعی را به ثبت رسانده است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

اوپو هم فکر کنم تلاش های مشابه داشت اما به عمل رسوندن این تکنولوژی ها خیلی زمانبر و گاهی بدون موفقیته…

Mahdi

درمان سرطان بیاد بعد برن دنبال این کارا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی