حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو K9 با تراشه‌ Snapdragon 768G رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 13 دیدگاه | اوپو

اوپو در میان‌رده‌های سری K خود، از مشخصات فنی جالبی بهره می‌گیرد. در سری K، اوپو سعی می‌کند تعادل را در تمام بخش‌ها حفظ کرده و یک گوشی متعادل را ارائه کند. جدیدترین عضو سری K گوشی‌های اوپو، اوپو K9 نام دارد. در این مطلب، به مشخصات فنی و قیمت این دستگاه تازه وارد می‌اندازیم.

اوپو K7 5G، یک نسل قبل Oppo K9 5G

٢١ مرداد ماه سال گذشته، اوپو از گوشی جدید سری K با نام اوپو K7 5G رونمایی کرد. اوپو در این گوشی نیز سعی در حفظ تعادل در تمامی مشخصات داشت.

اوپو K7

اوپو K7 5G

مشخصات فنی اوپو K7 5G:

تراشه اسنپدراگون ٧۶۵جی

– پشتیبانی از اینترنت ۵جی در حالت SA/NSA

– حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر

– صفحه نمایش ۶.۴ اینچی از نوع AMOLED با وضوح +FHD

– دوربین چهارگانه ٢+٢+٨+۴٨ مگاپیکسلی / عکاسی فوق عریض و ماکرو / سلفی ٣٢ مگاپیکسلی

– باتری ۴,۰٢۵ میلی آمپر ساعتی / شارژر با توان ٣٠ وات

– جرم ١٨٠ گرمی به همراه ضخامت ٧.٩۶ میلی‌متری

این گوشی در زمان عرضه، قیمت پایه ١,٩٩٩ یوانی (معادل ٢٨۶ دلار آمریکا) داشت. همچنین در دو نسخه ٨/١٢٨ و ٨/٢۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسید. امروز، اوپو با جهش و رد کردن نام Oppo K8، گوشی اوپو K9 را معرفی کرده است. در ادامه، نگاهی به مشخصات فنی جدیدترین گوشی اوپو خواهیم داشت.

مشخصات فنی اوپو K9

به گزارش Gizmochina، اوپو از گوشی Oppo K9 5G رونمایی کرده است. قبلاً در ترنجی در مورد تیزرها و تاریخ رونمایی این گوشی میان‌رده گفته بودیم. سرانجام، این دستگاه امروز به صورت رسمی معرفی شد.

 

مشخصات فنی Oppo K9 به صورت رسمی منتشر شد

طراحی و نمایشگر

وزن و ضخامت اوپو K9

وزن و ضخامت Oppo K9 5G

گوشی Oppo K9 در دو رنگ مشکی و آبی گردنیت عرضه می‌شود. جنس قاب پشتی Oppo K9 5G از شیشه و فریم آن، احتمالا از جنس پلاستیک می‌باشد. وزن و ضخامت Oppo K9 به ترتیب برابر با ١٧٢ گرم و ٧.٩ میلی‌متر است. جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه Type-C روی فریم این گوشی تعبیه شده‌اند. اما به قاب جلویی این گوشی و نمایشگر آن می‌رویم.

نمایشگر Oppo K9

نمایشگر Oppo K9

اوپو K9 5G دارای نمایشگری ۶.۴٣ اینچی با پنل OLED و وضوح +FHD است. شیشه این نمایشگر تخت می‌باشد و خبری از خمیدگی نیست. رفرش ریت گوشی جدید اوپو ٩٠ هرتز و نرخ حساسیت لمسی آن نیز برابر با ١٨٠ هرتز است. وجود کنتراست ١,٠٠٠,٠٠٠:١ در این پنل AMOLED، به جذاب‌تر شدن رنگ‌ها کمک شایانی می‌کند. میزان دقت رنگ یا بیشنیه نوری این نمایشگر توسط اوپو اعلام نشده است. نسبت تصویر نمایشگر Oppo K9 برابر با ٢٠:٩ است. حسگر تشخیص اثرانگشت در زیر این نمایشگر قرار گرفته است. این حسگر از نوع اپتیکال می‌باشد.

پلتفرم

تراشه Oppo K9

پلتفرم به دو بخش تقسیم می‌شود که عبارت است از نرم افزار و سخت افزار. ابتدا از نرم افزار این دستگاه شروع می‌کنیم. رابط‌کاربری ColorOS 11.1 به همراه اندروید ١١ پیش‌فرض روی این گوشی قرار گرفته است. انتظار می‌رود این گوشی سیستم‌عامل اندروید ١۲ را نیز دریافت کند.

اوپو در این گوشی، از یک تراشه میان‌رده کوالکام بهره گرفته است. این تراشه‌، همان اسنپدراگون ٧۶٨جی نام دارد. تراشه مذکور، از لیتوگرافی ٧ نانومتری و اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین حداکثر فرکانس کاری آن ٢.٨ گیگاهرتز می‌باشد.

 

اسنپدراگون ۷۶۸ جی به عنوان تراشه گیمینگ کوالکام رسما معرفی شد

 

به منظور جلوگیری از تولید حرارت بالا از سوی این تراشه‌ و داغ شدن گوشی، خنک کننده مایع 3D در این گوشی به کار گرفته شده است. ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ برای Oppo K9 در نظر گرفته شده است. اوپو K9 به ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌باشد. متأسفانه دستگاه 5G اوپو از درگاه کارت حافظه‌ جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

سیستم دوربین

اوپو یک سیستم دوربین رایج را برای گوشی میان‌رده خود استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی، ماژول مستطیلی شکل دارد. در این ماژول، سنسورهای ٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی قرار گرفته است. احتمالاً سنسور ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی ساخت سونی است. سیستم دوربین اصلی Oppo K9 قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را دارد. زاویه دید لنز فوق عریض ١١٩ درجه می‌باشد. دوربین سلفی Oppo K9 در حفره نمایشگر سمت چپ تعبیه شده است. این سنسور تکی است و وضوح ٣٢ مگاپیکسلی دارد. با توجه به این سیستم دوربین، انتظار می‌رود عملکرد Oppo K9 در ثبت عکس‌ها مناسب باشد.

باتری، شارژر و دیگر مشخصات

اوپو باتری با ظرفیت ۴,٣٠٠ میلی‌آمپرساعتی در Oppo K9 به کار برده است. احتمال می‌رود این گوشی نسبت به سخت‌افزاری که دارد، بازدهی باتری خوبی را ارائه دهد. شارژر Oppo K9 5G نیز توان ۶۵ واتی دارد و در جعبه آن جا گرفته است. زمان تکمیل ظرفیت شارژ این گوشی با چنین شارژری، حدود ٣۵ دقیقه می‌باشد. بلوتوث نسخه ۵.١ و وای‌فای دو بانده نیز در این گوشی موجود هستند.

این‌ها، مشخصات فنی Oppo K9 5G بودند که با هم خواندیم. در این گوشی، شاهد پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسل قبل هستیم. اما اوپو چه برچسب قیمتی را روی گوشی جدید خود قرار داده است؟

قیمت گوشی Oppo K9 5G

قیمت Oppo K9

قیمت Oppo K9 5G

اوپو گوشی K9 5G را در چین عرضه کرده است. جالب است که بدانید قیمت پایه این گوشی با نسل قبلی‌اش برابر است. حتی نسخه گران‌تر، نسبت به نسل قبل کاهش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی برابر با ١,٩٩٩ یوان چین (معادل ٣٠٩ دلار آمریکا) است. نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی نیز قیمت ٢,١٩٩ یوانی (معادل ٣٣٩ دلار آمریکا) دارد. نسخه دوم، ١٠٠ یوان از نسل قبلی ارزان‌تر است. اما آیا این گوشی با وجود گوشی‌هایی مانند Motorola Edge S یا Redmi K40 Game Enhanced Edition همچنان ارزش خرید دارد؟

نظر شما چیست؟ آیا اوپو K9 می‌تواند حرفی در برابر رقبای قیمتی‌اش داشته باشد؟ گوشی جدید اوپو برای شما جذابیتی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

گوشی ویوو U1X واقعا یکی از بهترین گوشی های پایین رده هستش

صدرا مخملی

🤯 😬

صدرا مخملی

99!!!!!

پس معلوم شد چراغ خاموش از سایت همسایه اومدی😂😂😂

رکورد ترنجی جابجا شد😂😂😂😂

صدرا مخملی

نه به خدا من فقط خواستم بدون تعصب نظر بدم چون این گوشی به نظر من از گلکسی a12 بهتره همین
وگرنه اگه رو تعصب بود که من خودم برند مورد علاقم سامسونگ هستش

نه که گوشی خودت S10+ هست😁😜

iTroll 2nd Gen

برای اینکه کمکت کنم رکورد بزنی دیسلایک زدم منم 😂😂😂😂

M.Y

منم دوتا زدم برات 😂

خدایی مشخصات خیلی خوبی داره ولی باتری…………….

S AH

رقیب مستقیم Mi 11 lite

صدرا مخملی

بسیار از تمامی دوستان عزیزی که باعث شدند تا من رکورد دیس لایک ترنجی را بشکنم سپاس گذارم

و از شما نهایت تشکر را دارا می باشم

Milad7

یک مقدار بحث قیمتش هست وگرنه خیلی عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️