حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی M42 5G سامسونگ معرفی شد: تقریباً همان گلکسی A42 5G برای بازار هند!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین برند‌های بازار موبایل هند است. بنابراین، بازار هند برای سامسونگ از اهمیت زیادی برخوردار است. جدیدترین گوشی این برند، یعنی گلکسی M42 5G سامسونگ، امروز معرفی شد.

گلکسی M42 5G سامسونگ، نام دیگری برای گلکسی A42 5G!

گلکسی A42 5G در زمان معرفی‌اش، عنوان ارزان قیمت‌ترین گوشی 5G سامسونگ را از آن خود کرده بود. تراشه اسنپدراگون ٧۵٠جی و دوربین اصلی چهارگانه‌ ۴٨ مگاپیکسلی، از مشخصه‌های اصلی این گوشی بودند.

 

گلکسی A42 5G سامسونگ به عنوان ارزان ترین گوشی 5G این شرکت معرفی شد

 

سامسونگ برای دستیابی به فروش بیشتر، این گوشی را با نامی جدید در هند عرضه کرده است. البته تفاوت‌های کمی میان Galaxy M42 و Galaxy A42 نیز وجود دارد.

بر اساس گزارشی از Sammobile، این گوشی هم اکنون در هند رونمایی شده است. آغاز فروش گلکسی M42 5G سامسونگ از تاریخ ١ می (١١ اردیبهشت) خواهد بود. مشتریان این گوشی می‌توانند از فروشگاه هندی Flipkart آن را تهیه کنند.

بیایید نگاهی به مشخصات این گوشی نیز بیاندازیم.

مشخصات فنی گلکسی M42 5G سامسونگ

در بخش ارتباطات، شاهد وجود پشتیبانی از اینترنت 5G و بلوتوث نسخه ۵.٠ هستیم. بر خلاف گلکسی A42، گلکسی M42 از تراشه NFC بهره‌مند نیست.

وزن و ضخامت گلکسی M42 به ترتیب معادل ١٩٣ گرم و ٨.۶ میلی‌متر می‌باشند. قاب پشتی و فریم Galaxy M42 نیز از جنس پلی کربنات می‌باشد. سامسونگ اعلام نکرده است که چه نوع شیشه‌ای وظیفه محافظت از نمایشگر این دستگاه را دارد.

گلکسی M42 5G از پنل Super AMOLED با قطر ۶.۶ اینچی و وضوح +HD برخوردار است. شاید وضوح کم نمایشگر این گوشی، اصلی‌ترین نقطه ضعف آن در این بخش باشد.

پیشرفت مهمی که در Galaxy M42 نسبت به گلکسی A42 وجود دارد. این پیشرفت، مربوط به استفاده از سیستم‌عامل اندروید ١١ به صورت پیش‌فرض می‌باشد. در صورتی که گلکسی A42 از اندروید ١٠ پایه استفاده می‌کرد، در گلکسی M42 از اندروید ١١ پایه استفاده شده است. همچنین آخرین نسخه رابط‌کاربری سامسونگ یعنی OneUI 3.1 در این گوشی به کار رفته است.

تراشه Galaxy M42 نیز همان اسنپدراگون ٧۵٠جی می‌باشد. این تراشه‌ لیتوگرافی ٨ نانومتری دارد و پردازنده گرافیکی آن، Adreno 619 است.

 

کوالکام اسنپدراگون ۷۵۰ جی / Snpadragon 750G با پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

 

گلکسی M42 5G سامسونگ، تنها با ۶ یا ٨ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 عرضه می‌شود. در نتیجه، این سومین تفاوت با گلکسی A42 5G محسوب می‌شود. درگاه کارت حافظه جانبی نیز در این گوشی تعبیه شده است.

دوربین اصلی Galaxy M42 از سنسورهای ۵+۵+٨+۴٨ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو تشکیل شده است. این سیستم دوربین در ماژول مربعی در قاب پشتی واقع شده است. قابلیت فیلم‌برداری 4K 30FPS در گلکسی M42 فراهم شده است.

دوربین سلفی گلکسی M42 در ناچ قطره‌ای تعبیه شده است. این دوربین سلفی، وضوح ٢٠ مگاپیکسلی دارد.

حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی زیر نمایشگر آن قرار گرفته است. جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه Type-C در Galaxy M42 به کار رفته‌اند.

در نهایت، باتری ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی، مانند Galaxy A42، برای این گوشی در نظر گرفته شده است. شارژر Galaxy M42 نیز توان ١۵ واتی دارد که برای شارژ کردن چنین باتری، کمی کند است.

رنگ‌بندی گلکسی M42 5G

رنگ‌بندی گلکسی M42 5G

تفاوت آخر این دو گوشی‌، در رنگ‌بندی است. به این صورت که گلکسی M42 5G رنگ سفید Galaxy A42 5G را ندارد.

اکنون، نوبت به مهم‌ترین بخش این مطلب، یعنی قیمت نهایی می‌رسد.

قیمت گلکسی M42 5G سامسونگ

گلکسی M42 5G در دو نسخه نسخه ۶/١٢٨ و ٨/١٢٨ گیگابایتی برای بازار هند معرفی شده است. قیمت این گوشی در نسخه اول برابر با ٢١,٩٩٩ روپیه (معادل ٢٩۵ دلار آمریکا) است. نسخه دوم هم با برچسب قیمتی ٢٣,٩٩٩ روپیه‌ای (معادل ٣٢٢ دلار آمریکا) ارائه می‌شود.

نظرتان در مورد Galaxy M42 5G چیست؟ آیا ارزش خرید این گوشی مناسب است؟ به کدام بخش Galaxy M42 5G علاقه‌مند هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

😐

S AH

HD+ 😐☹️👎🏻

از سامسونگ تو سری M انتظار نداشتم اثر انگشت زیر نمایشگر بذاره…..
صفحه نمایش گند زدی سامسونگ جان.
من حالا فکرم این بود سامسونگ زیر نمایشگرو برداره خازنیش کنه و وضوح صفحه نمایششو بهتر بکنه.
یکیم ظرفیت باتریش که انتظار داشتم ۶۰۰۰ باشه ولی ۵۰۰۰ شد.
سامسونگ جان اون وضوح HD رو FHD میکردی به زحمت نمیفتادی…..
بازم جای شکر داره TFT LCD نذاشت….🤲🏻🤲🏻

Milad7

گلکسی M42 5G از پنل Super AMOLED با قطر ۶.۶ اینچی و وضوح +HD برخوردار است. شاید وضوح کم نمایشگر این گوشی، اصلی‌ترین نقطه ضعف آن در این بخش باشد.
😐 مرسی کیفیت 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️