حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ آلفابت منتشر شد: فراتر از انتظارات

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آلفابت، عملکرد تجاری شرکت ها، گوگل

شرکت مادر گوگل، آلفابت، به تازگی گزارش درآمد مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده است. به طور کلی، این شرکت با افزایش 31 درصدی درآمد سالانه به 55.31 میلیارد دلار، فراتر از انتظارات ظاهر شده است. بیشترین سهم این درآمد، توسط تبلیغات و YouTube، دو مورد از بزرگترین بخش های گوگل، تأمین شده است. در همین حین، درآمد سخت افزار این شرکت نیز به لطف خرید Fitbit کمی افزایش یافته و به گوگل امکان ورود به حوزه دستبند های سلامتی را می دهد.

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ آلفابت

طبق معمول، تبلیغات به عمده درآمد گوگل تبدیل شد و 31.87 میلیارد دلار درآمد عاید شرکت کرده است که نسبت به 24.5 میلیارد دلار گزارش شده در مدت مشابه سال گذشته، کمی بیشتر می باشد. مدیر عامل گوگل، Sundar Pichai، بیاناتی را در مورد چگونگی مراجعه بیشتر افراد به جستجوی گوگل برای یافتن اطلاعاتی در مورد بهداشت، واکسن ها و مشاغل ارائه کرد؛ سه موردی که در همه گیری ویروس کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند.

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ شرکت مادر گوگل

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ شرکت مادر گوگل

به گزارش androidcentral، درآمد YouTube نیز همچنین با افزایش 49 درصدی به 6.01 میلیارد دلار رسیده است. این مورد نیز بدون شک به دلیل تأثیرات ویروس و روی آوردن بیشتر افراد به سمت رسانه های اجتماعی است، به ویژه با ویژگی های جدیدی مانند YouTube Shorts که اکنون 6.3 میلیارد بازدید روزانه دارد. نه تنها این مورد، بلکه تحلیلگران دیگری از جمله هم بنیانگذار شرکت Loup Ventures، ژن مونستر، به مزایای تبلیغات مستقیم YouTube برای کمک به دسترسی آسان محصولات تبلیغاتی به مصرف کنندگان اشاره کرده است:

YouTube در حال حاضر برای ارائه مطلبی که ما برای یک دهه در مورد آن صحبت کرده ایم، یعنی وضعیتی که دو نفر در حال تماشای یک رویداد زنده یکسان هستند، اما تبلیغات متفاوتی برای آنان به نمایش در می آید، در بهترین موقعیت قرار دارد. این یک دستاورد بسیار ارزشمند برای تبلیغ کنندگان است، بنابراین پتانسیل زیادی در آنجا وجود دارد.

 

تاریخ برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان گوگل رسما اعلام شد: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

تبلیغات و بخش نرم افزاری قوی، رمز موفقیت گوگل

در مورد Google Cloud نیز، این کسب و کار شروع به افزایش درآمد و کاهش ضرر کرده است. این تجارت بیش از 4 میلیارد دلار درآمد در مقایسه با 3.83 میلیارد دلار در سه ماهه گذشته بدست آورده است. با توجه به اینکه گوگل هنوز در حال توسعه این بخش می باشد، این شرکت همچنان به سرمایه گذاری در رشد خود متعهد است و انتظار دارد میزان سود این بخش، با گذشت زمان افزایش یابد. به عنوان مثال، به این نکته اشاره شد که Google Cloud چگونه به تلاش برای تولید واکسن کمک می کند و چگونه مشارکت Cloud با شرکت هایی مانند Univision در سراسر حوزه ای مثل YouTube گسترش یافته است و همچنان به پیشبرد بیشتر تجارت کمک خواهد کرد.

جالب است که بدانید ادامه سال جاری، برای گوگل و شرکت مادرش، آلفابت چگونه سپری خواهد شد. Google Photos در شرف حذف فضای ذخیره سازی نامحدود ابری خود که پیش از این برای مشتریان گوشی های گوگل پیکسل، رایگان بود قرار دارد و گوگل، کاربران را مجبور به پرداخت هزینه برای بارگذاری عکس ها، فیلم ها و دسترسی به ویژگی های ویرایش می کند. همچنین کنفرانس توسعه دهندگان گوگل، I/O 2021 نیز، کمتر از یک ماه دیگر برگزار می شود و ممکن است شاهد معرفی چندین محصول سخت افزاری در آن باشیم. با این حال، انتظار نمی رود محصولات مهمی مانند گوشی گوگل پیکسل ۶ و همچنین ساعت هوشمند پیکسل واچ، تا اواخر سال جاری میلادی رونمایی شوند. این دو دستگاه هم جزو مواردی هستند که در آینده روی رشد درآمد گوگل تاثیر مثبت خواهند داشت.

گوگل شاید مجبور به فروش مرورگر کروم و بخشی از کسب و کار تبلیغاتی خود شود

در نهایت، دیدگاه شما راجع به گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ آلفابت که با توجه به همه گیری، فراتر از انتظار تحلیلگران ظاهر شده است، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی