حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یوتیوب شرتس / Youtube Shorts به عنوان کپی گوگلی TikTok ارایه شد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

به یاد دارید که ۵ ماه پیش برای شما نوشتیم یوتیوب رقیب تیک تاک را خواهد ساخت. یوتیوب در حال راه اندازی YouTube Shorts است، ابزاری جدید برای ایجاد و به اشتراک گذاری فیلم های کوتاه مدت تا ۱۵ ثانیه، قالبی که توسط TikTok محبوب شده است. در حقیقت یوتیوب شرتس / Youtube Shorts به عنوان کپی گوگلی TikTok ارایه خواهد شد.

اقدام یوتیوب برای کپی کردن TikTok در حالی صورت می گیرد که آینده TikTok همچنان نامشخص است. تحت معامله ای که نیاز به تأیید دولت ترامپ دارد، اوراکل به عنوان پیشنهاد دهنده برتر برای تبدیل شدن به “شریک فناوری” برای TikTok ظاهر شد. دولت ایالات متحده ByteDance، یعنی مالک چینی TikTok را مجبور به واگذاری دارایی های کسب و کار برنامه در ایالات متحده با استناد به امنیت ملی کرده است.

معرفی یوتیوب شرتس نیز پس از آن انجام می شود که ماه گذشته فیس بوک اینستاگرام با استفاده از ابزارهای ساخت فیلم بسیار مشابه TikTok یعنی Reels را راه اندازی کرد.

به گفته کریس جاف ، معاونت YouTube: یوتیوب Shorts (مانند دیگر رقبا) ابتدا در هند طی چند روز آینده به عنوان “بتا اولیه” با “تعداد انگشت شماری از ابزارهای ایجاد جدید” آغاز خواهد شد.

کریس جاف در یک پست وبلاگ نوشت:

یوتیوب Shorts “یک تجربه ویدئویی کوتاه کوتاه درست در YouTube برای سازندگان و هنرمندانی است که می خواهند فیلم های کوتاه و جذاب را بدون استفاده از تلفن های همراه خود فیلم برداری کنند.”

مانند TikTok، ابزار YouTube Shorts از یک دوربین چند بخشی برای ویرایش چند کلیپ ویدیویی با هم برخوردار است و از یک کتابخانه از آهنگ ها به عنوان آهنگ های پشتیبان برای فیلم ها برخوردار است. به گفته جاف، با تقلید از TikTok در YouTube Shorts شامل کنترل سرعت است که “به شما انعطاف پذیری می دهد تا در عملکرد خود خلاق باشید” و همچنین یک تایمر و شمارش معکوس “برای ضبط راحت، بدون دست” را دارد.

پیش از پخش YouTube Shorts، پلتفرم ویدئو یک ردیف به صفحه اصلی YouTube اضافه کرده است که برای فیلم های کوتاه طراحی شده است. از روز دوشنبه، این همچنین یک تجربه تماشای جدید را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد کاربران از یک ویدیو به ویدیوی دیگر به صورت عمودی سوایپ کنند (مانند TikTok) و همچنین فیلم های کوتاه مشابه دیگر (یکی از ویژگی های اصلی TikTok) را کشف کنید.

جاف خاطرنشان کرد:

اولین ویدیوی YouTube که در سال 2005 بارگذاری شده است، یک فیلم 18 ثانیه ای بود به نام “من در باغ وحش”.

جاف نوشت:

“با پیشرفت تکنولوژی، سازندگان و هنرمندان می توانند از قدرت باورنکردنی تلفن های هوشمند بهره بگیرند تا به راحتی و در هر کجای دنیا محتوای با کیفیت بالا تولید و منتشر کنند.” “و مردم می توانند در دقایق اندک روز با محتوای کوتاه سرگرم و آگاه شوند.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این سرویس یوتیوب جای تیک تاک را بگیرد؟ امریکایی های مقلد موفق خواهند شد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مسخره بازی جدید 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)