حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل شاید مجبور به فروش مرورگر کروم و بخشی از کسب و کار تبلیغاتی خود شود

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | گوگل

طی چند ماه گذشته، یک سری تحقیقات درباره فعالیت شرکت های بزرگ فناوری آمریکایی انجام شده است. در حال حاضر، وزارت دادگستری و وکلای ایالتی ایالات متحده در حال بررسی پرونده ضد انحصاری گوگل هستند. آنها در حال بررسی این مسئله هستند که آیا گوگل را مجبور به فروش مرورگر کروم خود و بخشی از تجارت پرسود تبلیغات خود کنند.

این راه حل ها توسط وزارت دادگستری (DOJ) هنگام بررسی و آماده سازی برای نبرد قانونی ضد انحصاری که چند هفته زودتر آغاز شده بود، پیشنهاد شدند. این ممکن است اولین اسپین آف سفارش شده توسط دادگاه ایالات متحده طی چند دهه گذشته باشد. آنها معتقدند که این اقدام زمینه سازی پرونده را فراهم می کند.

به گفته منابع داخلی، مقامات هنوز در حال بحث در مورد چگونگی کنترل کنترل Google بر بازار جهانی تبلیغات دیجیتال 162.3 میلیارد دلاری هستند. بخشهای مختلف هنوز تصمیم نهایی نگرفته اند و برای بحثهای محرمانه ناشناس صحبت می کنند. با این حال ، دادستان ها از متخصصان تبلیغات ، رقبای صنعت و سایر رسانه ها برای اقدامات ضعیف در کنترل Google استفاده می کنند.

سیستم امنیتی پیشرفته گوگل

گوگل

وزارت دادگستری همچنین در حال آماده سازی دادخواست جداگانه ضد انحصاری است که گوگل را به اتهام سواستفاده از کنترل خود در بازار جستجوی آنلاین متهم می کند. این اداره ممکن است هفته آینده رسماً شکایت کند. سخنگویان گوگل و وزارت دادگستری از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

 گوگل کنترل بیش از حد بر بازار جستجو دارد

کمیته فرعی ضد انحصاری دولت ایالات متحده اخیراً اظهار داشت که Google یک امپراتوری انحصاری بزرگ ایجاد کرده است. این شامل طرفداری از خدمات و محصولات خود و سرکوب خدمات از رقبا است. این کمیته ادعا می کند که گوگل ، یک شرکت تابعه آلفابت، از خدمات خود برای سرکوب رقبای شخص ثالث و تسلط بر همه بازارها از تبلیغات تا نقشه استفاده می کند. این گزارش همچنین هشدار می دهد که تجارت ابری در حال رشد Google و برنامه خرید آن برای Fitbit ممکن است این انحصار را بیشتر تقویت کند.

این گزارش نتیجه گرفت که گوگل ، آمازون ، اپل و فیس بوک از قدرت انحصاری برخوردار هستند. کمیته توصیه می کند که کنگره قانون ضد انحصار را اصلاح کند تا آنها را مجبور به فعالیت در برخی از مشاغل خود کند و خریدها را دشوارتر کند.

در این گزارش آمده است:

“شرکتی که در زمینه جستجوی آنلاین به طور کلی موقعیت مسلط را اشغال می کند ، Google است. این به ترتیب 81٪ و 94٪ از جستجوهای عمومی در رایانه های رومیزی و دستگاه های تلفن همراه در ایالات متحده را تشکیل می دهد. “

علاوه بر این ، گزارش نشان می دهد که گوگل از موقعیت خود به عنوان رهبر جستجوی آنلاین سواستفاده می کند. این وب سایت های دیگر را مجبور می کند داده های ارزشمند را تحویل دهند و از مزایای جستجوی خود برای ورود به بازارهای مجاور استفاده کنند. علاوه بر این ، Google از موقعیت غالب خود در زمینه موتور جستجو و کنترل سیستم عامل Android برای گسترش سهم خود از بازار مرورگر وب استفاده می کند.

نظر شما درباره این تلاش ها برای مقابله با اقدامات انحصارگرایانه غول های بزرگ تجاری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1234567890

گوگل بدون تبلیغات میمیره اینا دارن چکار میکنن؟!؟!

گوگل باید به یه روش کسب درآمد بهتر متکی بشه
هم گوگل هم فیسبوک

اینا دیگه دارن جلو تبلیغات رو میگیرن

ساخته پاخته

Finch

مهم نیس
من ک از مرورگر Mi browser استفاده میکنم

Mahdi

عاشقتم گوگل

Milad7

حیفه که 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)