حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی جدید اپل از نسخه قدیمی مجیک کیبورد پشتیبانی نمی کند!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت

کمتر از یک هفته پیش و در کنفرانس بهاری اپل، نسل جدید آیپد های این شرکت برای سال ۲۰۲۱ معرفی شدند. حال در تازه ترین اطلاعات عجیب منتشر شده، معلوم شده است که نسخه ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو جدید، از مجیک کیبورد Folio که مربوط به نسخه های قدیمی تر تبلت های اپل می باشد، پشتیبانی نمی کند!

آیپد پرو ۱۲.۹ و مجیک کیبورد جدید: ناسازگاران

این خبر که اولین بار توسط سایت فرانسوی iGeneration گزارش و از طریق منابع آگاه به دست The Verge رسیده است، به این معنیست که اگر می خواهید از نسخه های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، به مدل ۲۰۲۱ تازه معرفی شده با صفحه نمایش Mini-LED و پردازنده سریعتر M1 به همراه دوربین سلفی بروز شده کوچ کنید، باید ۳۴۹ دلار اضافی برای مجیک کیبورد منتاسب با آن هزینه کنید، حتی اگر نسخه قبلی این کیبورد اپل را داشته باشید.

در حقیقت علت این موضوع، اینست که آیپد پرو 12.9 اینچی 2021 کمی ضخیم تر از نسخه 2020 آن است: ضخامت مدل جدید 6.4 میلی متر در مقایسه با 5.9 میلی متر مدل 2020 می باشد که شاهد افزایش ۰.۵ میلی متری آن هستیم، افزایشی که به دلیل پیچیده تر بودن تکنولوژی صفحه نمایش Mini-LED ایجاد شده است. با این حال، در مورد آیپد پرو 11 اینچی جدید، این تبلت همچنان با صفحه کلید قدیمی Magic Keyboard سازگار است چراکه نمایشگر آن از فناوری برادر بزرگتر خود بی بهره بوده و در نتیجه ابعاد آن تغییر نکرده است.

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی و مجیک کیبورد

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی و مجیک کیبورد

خبر بود، خبر بد، خبر زشت

خبر خوب برای کاربرانی که از آیپد های قدیمی استفاده می کنند و هنوز کیبورد آن را تهیه نکرده اند، این است که مجیک کیبورد جدید با نسخه های پیشین آیپد سازگار است، بنابراین اگر اکنون قصد خرید این کیبورد را دارید و بعد ها به فکر ارتقا آیپد خود هستید، این موضوع خللی در تصمیم شما وارد نمی کند.

اما مطمئناً برای آن دسته از کاربرانی که هم اکنون مدل های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ آیپد پرو به همراه مجیک کیبورد مخصوص نسخه ۱۲.۹ اینچی را دارند، این موضوع کمی ناامیدکننده است که ببینند ارتقای دستگاه آن ها فقط به معنای صرف حداقل 1099 دلار برای بدست آوردن مزایای مدل جدید نیست و آن ها باید 349 دلار اضافی نیز برای کیبورد جادویی جدید اپل هزینه کنند.

اپل آیپد پرو با تراشه Apple M1 را رسما معرفی کرد

نظر شما راجع به این اختلال در آیپد پرو ۲۰۲۱ و مجیک کیبورد جدید اپل چیست؟ بی راه نیست که اپل با توجه به تکنولوژي های جدید و بعضا گران قیمتی که به تبلت خود اضافه کرده، قیمت آن را نسبت به نمونه پیشین افزایش نداده است؛ البته این اقدام هم بی دلیل نبوده و همان افزایش ضخامت دستگاه را می توان تا حدودی علت اصلی آن قلمداد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی