حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پرو جدید اپل با تراشه M2 Pro و M2 Max در حال آزمایش است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، لپ‌تاپ

سری مک بوک اپل همواره محصولاتی قدرتمند و پر فروش بوده است. این لپ‌تاپ‌های محبوب پس از کوچ اپل به معماری ARM، توانمندتر شده و عمر باطری بسیار بالایی نیز دریافت کردند. حالا گویا مک بوک پرو جدید اپل با تراشه M2 Pro و M2 Max در حال آزمایش است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مک بوک پرو جدید اپل با تراشه M2 Pro در حال آزمایش است

طبق آخرین گزارش مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ، نسل بعدی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی اپل با تراشه‌های Apple M2 Pro و Apple M2 Max به خوبی توسعه یافته و آزمایش شده‌اند. مرحله آزمایش احتمالا تا چند ماه آینده ادامه یابد، اما شاید این دستگاه‌ها واجد شرایط عرضه در اواخر امسال باشند. اپل معمولا مک‌ بوک‌های جدید خود را در ماه نوامبر عرضه می‌کند، بنابراین ممکن است شاهد عرضه مدل‌های جدید مک‌ بوک پرو در اواخر سال باشیم.

به گفته مارک گورمن، اپل قصد دارد مک بوک پرو جدید را اوایل پاییز امسال عرضه کند. با این حال، مثل همیشه، این احتمال وجود دارد که بازه زمانی به دلیل اختلالات زنجیره تامین یا دلایل دیگر به تاخیر بیافتد. جالب اینجاست که مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل نیز پیش از این به پیش‌ بینی‌های خود برای تولید این محصول اشاره کرده بود. به گفته وی، تولید انبوه لپ‌تاپ‌های جدید مک بوک پرو از سه ماهه چهارم سال جاری آغاز خواهد شد.

مک بوک پرو جدید اپل با تراشه M2 Pro

طبق گزارش‌ها، Apple M2 Pro و Apple M2 Max ممکن است اولین تراشه‌های اپل با استفاده از معماری ۳ نانومتری باشند. با این حال، به دلیل عدم ثبات در این شایعات، محصول نهایی ممکن است بر اساس فرآیند فعلی ۵ نانومتری ساخته شود. این تراشه‌ها همچنان در مقایسه با تراشه‌های Apple M1 Pro و Apple M1 Max در مدل‌های فعلی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی عملکرد بهتری خواهند داشت.

گویا قرار است اپل به فرآیند و استاندارد تولید ۵ نانومتری شرکت TSMC به نام N5 که یک فرآیند ۵ نانومتری پیشرفته‌تر و ساخته شده توسط N5P است کوچ کند. ارتقاهای مک بوک پرو تماما در مورد عملکرد تراشه خواهد بود و طراحی آن‌ها ممکن است دست نخورده باقی بماند. علاوه بر تراشه استاندارد Apple M2، تراشه‌های Apple M2 Pro و Apple M2 Max در مقایسه با محصولات Apple M1 Pro و M1 Max، تعداد هسته و حافظه گرافیکی GPU را افزایش داده‌اند.

مک بوک پرو جدید اپل با تراشه M2 Pro

به گفته خبرگزاری GizChina، مک بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی جدید اپل هیچ تغییر بزرگی در طراحی نخواهند داشت. با این حال، این واقعا یک شگفتی بزرگ نیست. به هر حال، آخرین پیشرفت بزرگ اپل در طراحی در اکتبر ۲۰۲۱ و با عرضه مک بوک های آن زمان رخ داد. علاوه بر این، محصولات جدید دارای پورت‌های MagSafe و HDMI هستند. اپل همچنین یک دوربین سلفی ارتقا یافته با رزولوشن ۱۰۸۰ را در مک بوک پرو سال گذشته معرفی کرد. سری M2 اپل نیز ممکن است در سال آینده ارتقاء بیشتری پیدا کند. شایعاتی در مورد Apple M2 Ultra و حتی نسخه Apple M2 Extreme وجود دارد.

البته هنوز زمان زیادی تا عرضه باقی مانده است و ممکن است تا آن زمان جزئیات بیشتری درباره این تراشه‌ها منتشر شود. در حال حاضر، تمام توجهات معطوف به عرضه قریب الوقوع سری آیفون ۱۴ است. لازم به ذکر است که اپل همچنین در حال آماده سازی مدل‌های جدید آیپد پرو با تراشه های Apple M2 است. ممکن است شاهد عرضه این تبلت های جدید در همان رویدادی معرفی مک بوک‌های جدید اپل باشیم. نظر شما کاربران ترنجی درباره مک بوک پرو جدید اپل با تراشه M2 Pro چیست؟ آیا این لپ‌تاپ جدید می‌تواند موفقیت‌های نسل قبلی را تکرار نماید؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان