حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت جدید اپل برای صفحه کلید مک بوک به دکمه‌های پویا و قابل تغییر اشاره دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، حق اختراع، لپ‌تاپ

اپل در بخش لپ‌تاپ‌ها، محصولات مک بوک خود را دارد که می‌توان آن‌ها را بهترین نمونه‌های موجود در بازار دانست. این شرکت هر سال ابداعات و نوآوری‌های جدیدی خلق می‌کند که تجربه کار با چنین محصولاتی را به مراتب لذت‌ بخش‌تر می‌کند. در همین رابطه گویا پتنت جدید اپل برای صفحه کلید مک بوک به دکمه‌های پویا و قابل تغییر اشاره دارد. با ترنجی همراه شوید.

پتنت جدید اپل برای صفحه کلید مک بوک به دکمه‌های پویا و قابل تغییر اشاره دارد

بر اساس اخبار به دست آمده، گویا اپل در گام بعدی روی صفحه‌کلیدهایی برای مک‌بوک‌های خود کار می‌کند که ظاهر و عملکرد کلیدهای آن‌ها را می‌توان به صورت پویا تغییر داد، به‌طور مثال، کلید A می‌تواند فورا به یک کلید 9 تبدیل شود. این اطلاعات از حق اختراعی است که توسط Patently Apple گزارش شده است و خبرگزاری 9to5Mac در مشاهدات خود به آن پرداخته است. این حق اختراع صفحه کلیدی را نمایش می‌دهد که دارای یک سیستم نور پس زمینه انعطاف پذیر است و می‌تواند هر آیکونی را روی هر کلیدی نمایش دهد.

به طور خاص، این پتنت، کلیدهایی با نشانگر قابل تنظیم است که به طور انتخابی برای چشم غیرمسلح انسان قابل مشاهده هستند. البته در حال حاضر اپل از صفحه کلیدهایی با برچسب‌های ثابت و از پیش چاپ شده استفاده می‌کند که قابل تغییر نیستند. برخی از کلیدها که بیش از یک مورد استفاده دارند، مانند کلیدهای پخش رسانه، چندین برچسب روی آن‌ها وجود دارد، بنابراین مشخص است که یک کلید چه کاری را انجام می‌دهد.

پتنت جدید اپل برای صفحه کلید مک بوک

حروف و آیکون‌های قابل تغییر در صفحه کلید مک بوک
اساسا، سخت‌افزاری که در این حق اختراع توضیح داده شده است، شامل کلیدهایی با ماتریسی از پیکسل‌های مجزا است که می‌توانند در صورت لزوم، با استفاده از اجزای میکرو LED یا OLED تنظیم‌شده‌ای که اپل با نمایشگرهای دستگاه خود با آن تجربه کار دارد، روشن یا خاموش شوند. نتیجه نهایی کلیدهایی است که بین اشکال، حروف، رنگ‌ها، آیکون‌ها و نمادها، انیمیشن‌ها، زبان‌ها و سایر ویژگی‌های مختلف قابلیت تغییر یا تنظیم مجدد دارند.

بنابراین می‌توان از صفحه‌کلید برای تایپ استفاده کرد و سپس برای ارائه کنترل‌های میانبر جهت ویرایش ویدیو آن‌ها را تغییر داد.  مثل همیشه در مورد درخواست‌های ثبت اختراع، این برگه ثبت اختراع نیز ثابت نمی‌کند که روی این قابلیت به یک محصول نهایی راه یابد یا در نهایت محصولی با آن ساخته شود، اما حداقل نشان می‌دهد که اپل در حال بررسی ابدعاتی نوآورانه از نظر نوآوری‌های سخت افزاری برای آینده است. که می‌توان به آن صفحه کلید انعطاف پذیر گفت.

به گفته TechRadar، مطمئنا به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد فناوری مک‌بوک‌های خود را تغییر دهد. چند روز پیش در مورد برنامه‌هایی برای لپ‌تاپی متشکل از یک صفحه نمایش تاشو ۲۰ اینچی، با صفحه‌ کلید و صفحه‌ نمایشی معمولی شنیدیم. این آخرین درخواست ثبت اختراع چندان چشمگیر نیست، اما بسیار منطقی است. تصور کنید روی صفحه کلید مک بوک خود، کلیدهایی دارید که بسته به آنچه در macOS اتفاق می‌افتد، می‌توانند به سرعت تغییر کنند و عملکردهای مختلفی را بر عهده بگیرند.

پتنت جدید اپل برای صفحه کلید مک بوک

مثلا می‌توانید طرح‌بندی‌های مختلفی برای مرور وب، ویرایش عکس‌ها، بازی کردن و بسیاری موارد دیگر داشته باشید. این مسئله به معنای انعطاف پذیری آن از نظر تایپ به زبان‌های مختلف نیست. اما دانشمندان و ریاضیدانان نیز با دسترسی به مجموعه خاصی از توابع در زمان‌های خاص سود می‌برند و زمانی که این کلیدهای خاص مورد نیاز نباشند، با فشار دادن یک دکمه دیگر، چیدمان کلیدها می‌تواند به حالت عادی بازگردد. البته توسعه همه این موارد هزینه‌بر خواهد بود، بنابراین این فناوری ممکن است به افزایش قیمت لپ‌تاپ‌های اپل منجر شود.

شاید چنین چیزی برای شروع به عنوان یک قابلیت اضافی و اختیاری باشد، اما مانند هر اختراع دیگری، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا به واقعیت تبدیل می‌شود یا خیر. نظر شما کاربران ترنجی درباره پتنت جدید اپل برای صفحه کلید مک بوک که به دکمه‌های پویا و قابل تغییر اشاره دارد چیست؟ آیا این قابلیت مفید و کاربردی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان