حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی ردمی نوت ۱۰ شیائومی : ارتقا منطقی

نوشته

3 سال قبل | 26 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تماشا کنید، ردمی

ردمی نوت ۱۰ عوض پایه خانواده Note 10 است که مدل های رده بالاتری هم دارد. این دستگاه احتمالا گزینه خرید خیلی کاربران باشد. من بررسی ردمی نوت ۱۰ را به پایان رساندم و می توانم آن را یک “ارتقا منطقی” بنامم. بیایید با هم بررسی ویدیویی Redmi Note 10 را از ترنجی، تماشا کنیم.

بررسی ردمی نوت ۱۰ شیائومی

در آنباکسینگ ردمی Note 10 نگاهی کوتاه به این دستگاه داشتیم. پس از چند روز بررسی، انجام تست های مختلف، اجرای بازی های متنوع و کسب تجربه کاربری با این دستگاه؛ بررسی ویدئویی آن را برای شما منتشر می کنم.

اجازه بدهید ویدیو را با هم ببینیم:

 

 

طراحی ردمی نوت ۱۰

طراحی ردمی نوت ۱۰ بخشی است که من به ظرافت بیشتر نسبت به نسل قبلی، خیلی جذب شدم. با تقریبا ثابت ماندن حجم باتری، اینجا ضخامت و وزن کمتری داریم. همچنی ابعاد کلی دستگاه هم جمع و جورتر شده است. بیشتر دلیل این که دستگاه باریک تر دیده می شود، قاب پشتی است که در لبه ها خمیده شده و لبه بالا و پایین که طراحی تخت و خاصی دارد.

طراحی Redmi Note 10

طراحی Redmi Note 10

طراحی Redmi Note 10

طراحی Redmi Note 10

طراحی Redmi Note 10

طراحی Redmi Note 10

این دستگاه کاملا پلاستیکی است. از قاب پشتی تا فریم و همه چیز. خب این لزوما چیز بدی نیست و باید توجه کنید که در چه رده قیمتی خرید می کنید. قاب پلاستیکی براق پشتی ظاهر خوبی دارد اما من قاب پلاستیکی مات را بیشتر ترجیح می دهم.

من حسگر اثرانگشت جدید روی دکمه پاور را می پسندم. در حقیقت باید گفت دکمه پاور جدید! دکمه ای برجسته است و دیگر مثل نسل های قبلی در آب بخش شاهد تورفتگی بدنه نیستیم و دکمه پاور تخت نیست. در حقیقت یک دکمه فیزیکی عادی که روی آن حسگر اثرانگشت هم هست.

خسگر اثرانگشت ردمی نوت ۱۰

خسگر اثرانگشت ردمی نوت ۱۰

سوراخ نمایشگر کوچکتر شده و حالا که مرکز نمایشگر قرار دارد، ظاهر بهتری هم دارد. حاشیه های نمایشگر شاید نسبت به مدل های هم رده سامسونگ کمی (و فقط کمی) بیشتر باشد اما به هر حال تفاوت قیمت را هم باید لحاظ کرد.

سوراخ نمایشگر Redmi Note 10

سوراخ نمایشگر Redmi Note 10

برجستگی دوربین در سطح خیلی خوبی مدیریت شده است. همچنین طراحی متفاوت آن سبب می شود که در نگاه اول با نسل قبلی خود و دیگر موبایل های موجود در بازار قابل تمایز باشد.

طراحی قاب دوربین Redmi Note 10

طراحی قاب دوربین Redmi Note 10

بلندگوهای استریو همسان در دولبه بالا و پایین خوشحال کننده است اما فقط تا زمانی که طراحی ضربدری آن را ندیده باشید! این طراحی سبب می شود وقتی گوشی را به صورت افقی در دست میگیرد، قطعا حروجی یکی از بلندگوها بسته شود. خب این برای بازی هایی مثل PUBG خوب نیست اما برای بازی های تک دستی مثل Clash Of Clans مشکلی ایجاد نمی کند. همچنین برای گوش دادن به موسیقی هم خوب است.

در مجموع به نظر من، طراحی ردمی نوت ۱۰ خیلی خوب است. هر چند اگر انتخاب قاب پشتی مات را می داشت، بهتر هم می شد.

آنباکسینگ ردمی نوت ۱۰ شیائومی : شارژر ۳۳ وات درون جعبه 😍 و بلندگو استریو عجیب 🤔

نمایشگر ردمی Note 10

یکی از اصلی ترین ارتقاها نسبت به نسل قبلی و کل خانواده Redmi Note را می توان همینجا دید. نمایشگری که حالا پنل OLED دارد. نمایشگر ۶.۴۳ اینچی با رزلوشن FHD که چه از نظر اندازه و چه از نظر رزلوشن تبدیل به یک استاندارد برای اکثر موبایل های این روزها شده است.

نمایشگر Redmi Note 10

نمایشگر Redmi Note 10

روشنایی این پنل خیلی خوب است و ردمی به شما اجازه می دهد که تا سطح خوبی از این روشنایی را به صورت دستی داشته باشید. همچنین حداقل روشنایی برای فضای با نور کم هم مناسب ارزیابی می شود.

رنگ ها در بخش تنظیمات در ۳ حالت خودکار، اشتباع بیشتر و دقت بیشتر قابل تنظیم هستند. زاویه دید پنل از زوایای مختلف خوب است و در کل می توان گفت که اولین استفاده از پنل OLED در یک دستگاه اقتصادی ردمی، خیلی خوب ارزیابی می شود.

نمایشگر همیشه روشنی که همیشه روشن نیست

وقتی نمایشگر OLED به میان می آید، یک ویژگی پشت سر آن در ذهن کاربران شکل می گیرد، AOD یا نمایشگر همیشه روشن. ردمی نوت ۱۰ این ویژگی را دارد اما نه آنطور که شایسته نامش باشد. شیائومی و MIUI 11 در بخش نمایشگر همیشه روشن واقعا پیشرفته هستند اما به نظر می رسد که سخت افزار پنل نمایشگر ردمی نوت ۱۰ توانایی همیشه روشن ماندن واقعی را ندارد. به همین دلیل و همانطور که در آنباکس ردمی نوت ۱۰ دیدید، به صورت پیش فرض هم تصویر زمینه Super Wallpaper را در این دستگاه به صورت پیشفرض نداشتیم.

شما فقط می توانید با ضربه زدن روی صفحه نمایشگر خاموش ردمی نوت ۱۰ نمایشگر همیشه روشن را ببینید. حالتی که پس از ۱۰ ثانیه به پایان رسیده و نمایشگر خاموش می شود. این دیگر اسمش نمایشگر همیشه روشن نیست به نظر من.

دوربین Redmi Note 10

دوربین Redmi Note 10

دوربین Redmi Note 10

ردمی نوت ۱۰ دوربین چهارگانه دارد، چیزی که اگر موبایل های میان رده و اقتصادی این روزها نداشته باشند، گویا زشت است حتی اگر ۲ عدد آن ها دوربین هایی باشد که عملا شما از آن ها استفاده نمی کنید. ۲ دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج در مجموعه دوربین Redmi Note 10 حضور دارد، مثل اکثر موبایل های دیگر این رده. حتی اگر شما بتوانید در نور خوب به سوژه خیلی نزدیک شوید، باز هم رزلوشن ۲ مگاپیکسلی واقعا برای یک تصویر اصلی قاب قبول نیست و حتی از رزلوشن نمایشگر گوشی کمتر است!

نمونه دوربین ماکرو ردمی نوت ۱۰ در نور خوب

نمونه دوربین ماکرو ردمی نوت ۱۰ در نور خوب

دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق سنج هم از اول به عنوان سیاهی لشکر افزایش تعداد دوربین بود و هست. کاری به آن نداریم اما دیدیم که موبایل بدون این دوربین هم تصاویر پرتره خوبی می گیرند.

خب، خیلی تهاجمی شروع کردیم، بیاید کمی آسان بگیریم. دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض به شما کمک می کند تا اگر تصاویر با زاویه دید عریض تر می خواهید را ثبت کنید، هر چند در رزلوشنی کمتر از ۴۸ یا ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی. این دوربینی است که باید در شرایط نوری خوب به آن تکیه کنید و حین فیلم برداری با دوربین اصلی هم هوس سوییچ کردن به آن را نداشته باشید.

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی اما جایی است که امیدوارکننده است. این دوربین در تمام مواقع ۱۲ مگاپیکسلی عکاسی می کند مگر اینکه شما مشخص کنید با رزلشون ۴۸ مگاپیکسلی عکاسی کند. من توصیه می کنم که همان ۱۲ مگاپیکسلی عکاسی کنید و اجازه بدهید این رزلوشن تصاویر بهتری نسبت به تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی به شما بدهد. فقط در صورتی ۴۸ مگاپیکسلی عکاسی کنید که شرایط نوری خوب باشد.

عکاسی با ردمی نوت ۱۰ تجربه خوبی است. چه در شب و چه در روز این دستگاه تلاش می کند تا خروجی خوبی بدهد. عادت کلی عکاسی با ردمی نوت ۱۰ را می توان در عکس های پرکنتراست دید. جایی که شاید ذهن من توقع گستره دینامیکی بیشتر را دارد. این لزوما بد نیست و عموم کاربرات تصویر کنتراستی تر را می پسندند.

رابط کاربری قابل تنظیم شیائومی در این بخش حتی به شما اجازه می دهد که رنگ رابط کاربری را تغییر دهید یا حالت های عکاسی را چطور مدیریت کنید!

عکاسی حرفه ای واقعا تنظیمات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد و نسبت به هم رده های خوب در این بخش می تواند برتری داشته باشد.

فیلم برداری این دوربین تا 4K می تواند باشد اما همان فیلم برداری FHD را به شما توصیه می کنم. لرزشگیر سخت افزاری که در این دستگاه وجود ندارد اما به صورت نرم افزاری می تواند تصویر را پایدارتر نگاه دارد.

دوربین سلفی در شرایط نوری ضعیف قابل اتکا نیست. زاویه دید کلی آن هم کم است. در شرایط نوری روز اما می توانید روی آن حساب کنید.

موضوعی که باید در بخش دوربین به آن اشاره کنم، عملکرد نسبتا کند دستگاه در بخش دوربین است. راه اندازی دوربین، سوییچ کردن بین دوربین ها، ثبت تصاویر و در کل تقریبا هر دستوری در این بخش با تاخیر روبه رو است که به نظر من خوب نیست.

همچنین اگر ردمی عبارت Ultra Premium نوشته شده روی قاب دوربین را به Quad Camera یا AI Camera تغییر می داد خیلی بهتر بود چون این دوربین واقعا شایسته لقب اولترا پربمیوم یا خیلی اعلا نیست. همچنین نقطه قرمز کنار این عبارت از دور این تصور را ایجاد می کند که مثلا دوربین در حال ضبط است و چراغ قرمز روشن است. حداقل به من این حس را داد و به نظر بهتر است نباشد.

در کل مجموعه دوربین ردمی نوت ۱۰ را با توجه به قیمت آن، در رده خوب ارزیابی می کنم.

عملکرد ردمی Note 10

ردمی نوت ۱۰ با اسنپدراگون ۶۷۸ کوالکام ارایه می شود. هر چند نام کوالکام دلگرم کننده است اما استفاده از جدیدترین تراشه 4G این شرکت شاید نبود 5G را برای برخی کاربران تبدیل به یک مشکل کند. در همین رده قیمتی و از همین برند می توانید موبایل 5G بخرید اما خب با مشخصات سخت افزاری متفاوت تر در بخش نمایشگر و دوربین. به هر حال باید ببینید که اولویت شما چیست.

به جز 4G بودن این تراشه، باید یادآوری کنم که این تراشه سری ۶۰۰ است. می دانیم که سری ۶۰۰ کوالکام معمولا به خوش نامی مشهور نیستند. ردمی نوت ۱۰ اما با اسنپدراگون ۶۷۸ مثلا در بنچمارک Geekbench من را غافلگیر کرد، جایی که امتیاز حدود دستگاهی با اسنپدراگون ۷۲۰ جی را ثبت می کند.

بنچمارک Geekbench ردمی نوت ۱۰

بنچمارک Geekbench ردمی نوت ۱۰

البته در پردازش های گرافیکی باید بگویم که انتظار بالایی نداشته باشید. اگر در PUBG و CoD انتظار فریم ریت بالا دارید، تنظیمات گرافیکی باید روی Low باشد. بازی مثل آسفالت ۹ با رزلشون پایینی پردازش می شود و پیکسلی شدن تصویر به وضوح مشخص است. بازی های ساده تر مانند کلش رویال اما به خوبی پردازش می شوند. به هر حال باید بدانید نه این رده قیمتی، نه این تراشه و نه این دستگاه ادعایی در بخش بازی ندارند.

پیکسلی شدن تصویر در آسفالت ۹

پیکسلی شدن تصویر در آسفالت ۹

برای اجرا نرم افزارها مشکل خاصی وجود ندارد اما همانطور که در بخش دوربین گفتم، گاهی اوقات برخی نرم افزارها با تاخیر عمل می کنند. مشخصا اوضاع حاد نیست اما احتیاج به بهبود دارد.

صدای در ردمی نوت ۱۰ واقعا خیلی خوب است و تنها آرزوی من این است که کاش بلندگوها هر دو در یک سمت بودند تا برای بازی های افقی، یک حالت وجود داشته باشد که جلوی آن ها پوشیده نشود. وقتی این مشکل وجود دارد واقعا به این می رسم که شاید بلندگوی دوم در بخش بلندگوی مکالمه (که به سمت صورت شما صدا را ارسال می کند) راه حل بهتری باشد.

شارژر ۳۳ واتی درون جعبه و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری کاری می کنند که در این بخش فقط زبان به تحسین ردمی نوت ۱۰ باز کنیم. واقعا داشتن این شارژر خیلی خوب است و حجم باتری هم مناسب است. هر چند نسبت به نسل قبلی خیلی کم شاهد افت عملکرد هستیم اما باید به حساب اولین تجربه نمایشگر OLED در این رده قیمتی ردمی دانست.

اندروید ۱۱ و MIUI 12 روی ردمی نوت ۱۰ ارایه می شود. این یعنی تا اندروید ۱۳ باید آپدیت شود. این یعنی یک برتری نسبت به دیگر موبایل های ردمی یا پوکو موجود در بازار که با اندروید ۱۰ عرضه شده اند. رابط کاربری MIUI 12 را من دوست دارم اما هنوز برخی المان های آن با هم خونایی خوبی ندارد و از نظر بصری باید بهبود پیدا کند.

جمع بندی

ردمی نوت ۱۰ دستگاهی است که من باید بخرم؟ توجه داشته باشید که 4G بودن و رفرش ریت ۶۰ هرتز آن را با حدود ۲۵٪ هزینه بیشتر می توانید به 5G و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز ارتقا دهید. اگر در برنامه مالی خود فقط همین حدود ۵.۵ تا ۶.۵ میلیون تومان (بستگی به حافظه مورد انتخاب) هزینه کنید، ردمی نوت ۱۰ یکی از گزینه ای مدعی است که می تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین به شکل مشخصی بهتر از ردمی نوت ۹ است ولی اگر ردمی نوت ۹ دارید به این معنی نیست که همین امسال باید ارتقا بدهید.

نظر شما درباره ردمی نوت ۱۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
UnderTaker

*اگر در برنامه مالی خود فقط همین حدود ۵.۵ تا ۶.۵ میلیون تومان (بستگی به حافظه مورد انتخاب) هزینه کنید، ردمی نوت ۱۰ یکی از گزینه ای مدعی است که می تواند انتخاب خوبی باشد*

البته الان قیمت نسخه‌ی پایه‌اش در برخی فروشگاه‌ها به زیر 5 تومن هم رسیده.
به عنوان مثال سایمان دیجیتال که 4,950 موجود داره در حال حاضر.

با تشکر از بررسی خوبتون 🙏

voygar

ارزش خرید نداره

Farhad

با قیمت فعلی که ذکر شده درسته ارزش خریدش بالا نیست یا حداقل اینطوری به شکل میاد
چون این گوشی خیلی از مشخصاتش صرف پنل امولد شده

voygar

داداش وقتی گوشی هست به اسم m21
که از نظر پردازنده . دوربین و باتری برتری داره
چرا بیایم سراغ این

داداش حرفت قبول ولی بذار برات یه چند مورد بگم:
۱. حرفتو قبول دارم که M21 سامسونگ واقعا کار آمده ولی بگم نسبت به Redmi Note 10 قدیمیه و سیستم عاملش قدیمیه.
۲. تو بازه ۵ تا ۶ تومن سه تا گوشی هستن که اولد دارن: Redmi Note10 , M21 , Huawei Y8p. به نظر من بدون شک Redmi Note10 هست چون بقیه رقبا به غیر از دوتای دیگه پنلشون LCD هست. M21 هم همونطور که گفتم به غیر از پردازنده و باتری و صفحه نمایشگر یه سال قدیمیه و تا اندروید ۱۲ میاد ولی نوت تا اندروید ۱۳ حداقل میره اگه مشکل براش پیش نیاد.
۳. پردازندش هم درسته نسبت به M21 قدرت فرکانس و لیتیوگرافی کمتره ولی ولی اسنپ نسبت به اگزینوس پایدار تره و کنترل دماش هم بهتره.
بازهم بگم؟؟

Ebinem

آای عطایی شما که این موبایل را آنباکس کردین نظرتون در مورد کیفیت ساخت و مقاومت بدنه این گوشی چیه؟

Ebinem

اول جمله را اصلاح می کنم: آقای عطایی

S AH

ای خدا
دعا کنید بگیرم☹️

ممنون از شما آقای عطایی و همکاران ترنجی بابت برسی.🙏🏻🙏🏻
واقعا برسی جامع و کاملی بود.🙌🏻🙌🏻
ردمی نوت ۱۰ نسبت به ردمی نوت ۹ کاملا ارتقای منطقی داره از هرلحاظ ولی به هر حال باتوجه به مشخصاتش بهترین گوشی تو بازه ۵ تا ۶ تومن هست.
آقای عطایی شرمنده سوالی داشتم، ایشالله برسی S21 U رو کی تو سایت قرار میدید؟
یکیم اینکه شیائومی Mi11 و Mi11 Lite 4G تو بازار ایران موجود شدند اگه امکانش باشه لطفا برسی اونارو هم تو سایت قرار بدید ممنون از زحماتتون.🙏🏻

ولی من میگم یهترین انتخاب نیست ، ردمی نوت۹اس از این بهتره هم پشتش شیشه ای هست هم پردازنده بهتری داره ، انتخاب های دیگه ای هم هست مثل نوت۸پرو

از لحاظ سخت افزار یس ولی چنتا مورد ۱۰ اینجا برتری داره:
اسپیکر استریو – شارژ سریع بیشتر – صفحه نمایش اولد – سیستم عامل به روزتر
باتری هم که تقریبا یکین.

Taha

صفحه بهتر ، دوربین بهتر، جدیدتر
باگ های شانسی نوت ۹اس

Mahdi

دوربین بهتر؟ دوربین ۴۸ همون قدیمی هست که اینجا سخت افزار هم نسبت به ۷۲۰جی ضعیفتره و پردازش تصویرش ضعیفتر چطوری شد قویتر؟ باگ هم مطمئن باش اینم داره

S AH

آیا مکاشگر های اولد مانند این در برنامه هایی مانند ادوبی کانکت با نور کم حدود ۲۰ درصد در یک ساعت هاله میندازه؟!

Mahdi

ممنون ، خیلی خوب و کامل بررسی کردید 👏👏👏

esmiz

اگه پردازندش بهتر بود ارزش خرید داشت ولی با این قیمت و با این سخت افزار ارزش خرید نداره و گزینه های بهتری توی بازار با سخت افزار بهتر پیدا می شه

mgsa

مرسی از بررسی خوبتون اقای عطایی، دوستان نظری دارین بین ردمی نوت 9 تی و ردمی نوت 10، ردمی نوت 10 پرو و گوشی های اوپو مثل اوپو ای 52و ای 72, ای 91 کدوم ارزش خرید بالاتری داره؟

ARMTIN

عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای عطایی عزیز
بنده میخواستم نقدی در برسی سایت ، جهت پیشرفت ترنجی عنوان کنم ❤️
اینکه سایت ترنجی سریع یه مدل موبایل جدید انباکسینگ و برسی میکنه خیلی خوب هست متاسفانه متاسفانه برسی هاتون دلچسب و حرفه ای نیست ❌
سایت ها از قبیل ، زومیت و دیجیاتو برسی حرفه ای انجام میدند که ترنجی هم میتونه همین روش سر لوح کارش قرار بده و بازخورد بهتری خواهید گرفت
💯💯👍🏻
علاقمندان در دنیای اسمارت فون هااا دنبال برسی کامل و جامعه [ ویدیوی ] هستند
سایت ترنجی این پتانسیل داره که برسی ویدیوی
صدا/نمایشگر/بنچمارک گیری/سرعت شارژ/عمر باتری
دوربین و… در دست برسی و اشتراک گذاری قرار بگیره
.
.
.
.
برسی حرفه ای و خلاقانه = بالا رفتن بازدید سایت
= افزایش تبلیغات = درآمد بیشتر

صدرا مخملی

تو رنج اختلاف طبقاتی هستش ؟ ئترنج رسیده ترنج خیلی رسیده ترنج نرسیده یعنی چی ؟ این کارا

صدرا مخملی

تو رنج اختلاف طبقاتی هستش ؟ ئترنج رسیده ترنج خیلی رسیده ترنج نرسیده یعنی چی ؟ این کارا

بخدا تکراری نیست ترنج جان عزیز دل رنیبتکسبستمن

صدرا مخملی

همین گوشی نبود تو تست مقاومت نصف شدش ؟ خخخخخ

K-Ehsani

گوشی خوبیه ، مخصوصا طراحی و نمایشگرش.
اما در حال حاضر مدل ۶۴ با رم ۴ این گوشی حدود ۲۰ دلار از ام ۲۱ سامسونگ گرانتر است و همچنین مدل ۱۲۸ رم ۶ این گوشی ۳۰ دلار گران‌تر از گلکسی ام ۲۱ با این مقدار رم و حافظه است.
برتری‌های ام ۲۱: باتری قویتر سی پی یو قویتر و رابط کاربری سبک تر،
در مقابل برتری‌های ردمی نوت ۱۰ :
طراحی بهتر ، شارژر عالی، ورژن آندروید بروزتر و بلندگوهای استریو در کل کفه ترازو کمی به طرف ردمی سنگینی میکنه اما نه اونقدر که ۳۰ دلار قیمت بیشترشو توجیه کنه.

Milad7

خیلی ممنون س ی ن ا . به نظر گوشی اقتصادی خوبی میرسه.یک مقدار که قیمتش تعدیل بشه انتخاب خیلی خوبی داخل ایران خواهد بود.

صدرا مخملی

ببخشید یه سوال داشتم الان این گوشی از گلکسی A12 و A21S بهتره ؟

ممد بمولا

وجود صفحه بزرگتر و IPS LCD با رفرش ریت 90 هرتز خیلی بهتر میشد
صفحه این گوشی آشغاله واقعا
دوربین هم میشه با جیکم خروجی های خیلی خیلی بهتری گرفت به خاطر سنسور دوربین خوبش
درکل من نوت 9اس رو بهش ترجیح میدم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)