حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمبود تراشه و توقف تولید ردمی نوت ١٠ شیائومی

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار، ردمی

ردمی نوت ١٠، یک گوشی جذاب و پر فروش است. این دستگاه، اوایل سال جاری میلادی به صورت رسمی رونمایی شد. این دستگاه، در بازارهای مختلف جهانی با استقبال شدیدی مواجه شده است. از سوی دیگر، ردمی با مشکل موجودی تراشه نیز دست و پنجه نرم می‌کند. بر اساس تأیید رسمی ردمی، توقف تولید ردمی نوت ١٠ به صورت موقت در دستور کار این برند چینی قرار گرفته است. این موضوع، به دلیل کمبود موجودی تراشه این گوشی محبوب است.

توقف تولید ردمی نوت ١٠؛ جدیدترین مشکل ردمی برای محبوب‌ترین گوشی آن!

یادتان می‌آید که اوایل سال ٢٠٢١ میلادی، ردمی رسماً از سری Note 10 خود رونمایی کرد؟ یکی از گوشی‌های جذاب این خانواده، نسخه پایه آن یعنی نوت ١٠ بود. این گوشی، دارای مشخصاتی متمایز با نسل قبل خود بود.

 

ردمی نوت ۱۰ با نمایشگر S-AMOLED و تراشه Snapdragon 678 رسما معرفی شد

 

بر اساس گزارش تازه‌ای از GizChina، در اوایل سال جاری میلادی، ردمی از گوشی‌های زیادی در سری Redmi Note 10 رونمایی کرد. این گوشی‌ها، از تراشه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، یکی با تراشه Helio G95، یکی دیگر با Snapdragon 732G و ردمی نوت ١٠ با Snapdragon 678 به دست کاربران می‌رسد. این دستگاه‌ها، به صورت گسترده‌ای در دسترس بوده‌اند. اما محبوبیت شدید ردمی نوت ١٠، سبب شده است تا شاهد توقف تولید آن باشیم. بر اساس گزارشات، این موضوع به دلیل سختی‌های ایجاد شده در زنجیره تأمین موجودی تراشه ١١ نانومتری Snapdragon 678 است. این تراشه، برای اولین بار در ردمی نوت ١٠ استفاده شد.

 

اسنپدراگون ۶۷۸ کوالکام یا ارتقا دوربین برای موبایل های میان رده 4G رسما معرفی شد

 

هم اکنون، جهان با مشکل موجودی تراشه درگیر است. بنابراین، ردمی نیز از این قاعده مستثنی نیست و میان رده محبوب آن نیز با مشکلاتی مواجه شاه است. در حال حاضر، توقف تولید ردمی نوت ١٠ در اندونزی صورت گرفته است. به دلیل مشکلات موجودی، انتظار می‌رود که در مناطق دیگر این اتفاق نیز به وقوع بپیوندد. اگر چه که ردمی جزئیات تکمیلی را از این موضوع منتشر نکرده است. اما این وضعیت، قطعاً مربوط به زنجیره تأمین تراشه اسنپدراگون ۶٧٨ است.

تاکنون، تعداد زیادی از دیگر کمپانی‌های جهان به دلیل محدودیت‌های تولید در همه گیری Covid-19 مواجه شده‌اند. بنابراین، مناطق مختلفی از جهان در خطر این همه گیری و تبعات آن هستند. پیش بینی می‌شود که با این روند جهش ویروس و شیوع بیشتر نوع دلتا، شاهد وخیم‌تر شدن این وضعیت برای کمپانی‌ها نیز باشیم. تاکنون ردمی در مورد دلیل توقف تولید ردمی نوت ١٠ صحبتی به میان نیاورده است. همچنین آن‌ها نگفته‌اند که چه زمانی ردمی نوت ١٠ مجدداً در اندونزی قابل دسترسی خواهد بود و آیا این اتفاق برای دیگر دستگاه‌ها می‌افتد یا خیر. اما در نهایت، باید منتظر ماند تا ببینیم ردمی تولید Note 10 را متوقف می‌کند یا مجدداً شاتد موجود شدن آن خواهیم بود.

توقف تولید ردمی نوت ١٠

برای یادآوری، ردمی نوت ١٠ از مشخصات جذابی بهره می‌برد. این دستگاه، مجهز به نمایشگری ۶.۴٣ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح +Full HD بود. همچنین ردمی نوت ١٠ برای اولین بار از تراشه ١١ نانومتری Snapdragon 678 استفاده می‌کرد. حافظه داخلی و حافظه رم این گوشی، به ترتیب از نوع UFS 2.2 و LPDDR4X می‌باشد. دوربین اصلی چهارگانه این دستگاه، شامل سنسورهای ٢+٢+٨+۴٨ مگاپیکسلی با سنسور اصلی IMX582 سونی می‌باشد. دوربین سلفی تکی نیز دارای وضوح ١٣ مگاپیکسلی است. در نهایت، این گوشی دارای مشخصات دیگری همچون حسگر تشخیص اثرانگشت روی فریم، اسپیکر استریو، باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی و شارژر ٣٣ واتی درون جعبه می‌باشد. شما می‌توانید بررسی جامع ردمی نوت ١٠ را در ترنجی بخوانید.

 

بررسی ردمی نوت ۱۰ شیائومی : ارتقا منطقی

 

نظر شما در مورد توقف تولید گوشی محبوب ردمی چیست؟ آیا فکر می‌کنید که ردمی بتواند بر این مشکل غلبه کند؟ ردمی نوت ١٠ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AliSS8

اه چرا
از معدود گوشیای ردمی بود که دوست میداشتم🥲

Mahdi

فوق‌العاده هست این گوشی تو این قیمتا ، مصرف باتریش هم که خیلی خوبه

BeFair

خب اگر تراشه نیست چرا هنوز مدل های قدیمی تولید میشه!؟

Monarch

مدل های قدیمی مربوط به سفارشات قبل تر هستن توزیع تراشه بر اساس زمان ثبت سفارش صورت میگیره

BeFair

منطقی به نظر میرسه
مرسی رفیق

ali.reza.9821

مقطعی هست (به علت تولیدات کم چیپست بخاطر کرونا) {و قطعات دیگه به عنوان مثال صفحه نمایش این گوشی هم ساخت سامسونگ هست که اون هم تولیداتش تحت تاثیر کرونا قرار گرفته} و البته فروش بالای این مدل، همین ایران هم این مدل کم شده چون نسبت به تولید و وارداتش فروش بالایی داره (بالاخص نسخه 64گیگ) تو خیلی کشورها هم همین مورد پیش اومده و شیائومی گفته میتونند فعلا مدل های مشابه خرید کنند تا مشکل تولید مرتفع بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️